Zakon o oglašavanju dovest će do jačanja tržišta, a time i medija
Iz tog razloga stručna javnost započela je na izradi dokumenata koji bi regulisati tržište oglašavanja, pogotovo u svjetlu održivosti medija u Bosni i Hercegovini.
Projekt "Mediji i javni ugled" kojeg su pokrenuli Udruženje BH Novinari, Mediacentar Sarajevo i Vijeće za štampu i online medije, između ostalog za cilj ima promoviranje legitimnih obrazaca finansiranja medija.
S tim u vezi, danas je u Sarajevu održana stručna debata na temu "Regulisanje tržišta oglašavanja"
Projekt menadžer Delegacije Evropske unije Vladimir Pundurević kazao je da proces pristupanja EU donosi nove izazove koji će biti jako snažni na području medija i da će morati doći do značajnih promjene koje će država morati uraditi na svome putu, a da je najbolje da promjene dođu od medija i ljudi koji se bave njima.
Jedan od uvodničara, direktor marketinške agencije "Fabrika" Senad Zaimović smatra da je aktuelna situacija u našoj zemlji dramatična, jer je utakmica na tržištu neravnopravna, te da domaća poslovna zajednica mora mobilisati značajna sredstva da bi konkurisali silnim napadima izvana na medijsko tržiše.
"Oglašivačka i medijska industrija želi učestvovati u ovakvoj regulativi jer sa usvajanjem ovih zakona bliži smo uređenijim državama, ali isto tako je bitna i samoregulativa kroz različite organizacije koje treba da definišu okvire u kojima poslujemo“, dodao je Zaimović tokom svog izlaganje.
On je naglasio da se nada da će novi Zakon o oglašavanju doprinijeti jačanju medija.
Predsjednik Udruženja medijske industrije i direktor Hayat TV Elvir Švrakić istakao je da je televizija kao medij u današnje vrijeme postala jeftinija od štampe i radija po pitanju cijene oglasnog prostora. Trebalo bi biti drugačije:
"Međutim u zemljama regiona je situacija drugačija i pruža tv stanicama mogućnost da daju veću uslugu, dok mi u BiH to ne možemo. Zbog ovoga imamo problem da bh. građani gledaju kanale iz Hrvatske i Srbije koji to mogu uraditi jer reklamiraju domaće kompanije kroz kablovske kanale“, smatra Švrakić.
Nažalost, prema riječima današnjih govornika, različiti zakoni i propisi, koji primarno regulišu druge oblasti ali se djelomično odnose na oglašavanja, nisu harmonizirani i u pojedinim segmentima su čak kontradiktorni.
Neregulisano i oslabljeno oglašivačko tržište je jedan od uzroka lošeg položaja medija. Zbog sve manje oglašivača u državi, mediji su prisiljeni davati velike popuste, a time se destabilizira cijelo tržište. Krajnje posljedice ispaštaju upravo mediji.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.