Nekoliko (očajnih) činjenica o Valentinovu

Radiosarajevo.ba
Nekoliko (očajnih) činjenica o Valentinovu


Valentinovo ili dan sv. Valentina
, 14. se februara, tradicionalno i širom svijeta, obilježava kao Dan zaljubljenih. O porijeklu ovog praznika postoji mnogo teorija. Ipak, ona najprihvaćenija potječe još iz Rima, te se veže uz život svećenika Valentina, koji je jedini odbio poslušati naredbu tadašnjeg cara Klaudija I da svećenici ne smiju vršiti obrede vjenčanja, budući da muškarci nakon toga nevoljko idu u borbe i ratove.

Nakon što se svećenik Valentin oglušio na carevu naredbu, te potajno vjenčavao mlade, zaljubljene parove, vlasti su ga otkrile i bacile u tamnicu, a 14. februar je bio datum kada su mu za kaznu odrubili glavu. Nakon njegove smrti narod ga je proglasio svecem, te je određeno da se novi praznik, koji je dobio ime po slavnom svecu, slavi 14. februara kao Dan zaljubljenih.

Praznik koji danas proslavljamo kao Dan zaljubljenih izvorno je, kao i većina praznika koje danas slavimo, paganski. Korijene vuče još iz antičke Grčke, ali su Rimljani uveli slavljenje prvog festivala ljubavi, koji se zvao Luperkalije, proslavljao je plodnost i slavio se sredinom februara. 

Ludnica oko Valentinova

Četrnaesti februar je ponovo tu, a ovaj vam put donosimo nekoliko interesantnih činjenica koje se vežu za ovaj datum, a za koje možda niste znali.

Ludnica oko Valentinova, primjerice u SAD-u traje oko dvije sedmice prije samog praznika, kada se prodaju ogromne količine nakita, čestitiki i plišanih igračaka, te na čije se samo pakovanje potroši toliko materijala da se na kraju proizvede 34 miliona metričkih tona smeća.

U SAD-u se u sedmici prije Valentinova potroši gotovo pola milijarde dolara samo na slatkiše koji se poklanjaju voljenim osobama. U istom periodu se kupi i 30 miliona kilograma čokolade, 36 miliona bombonijera u obliku srca te se pošalje 150 miliona čestitki.

Komercijalizacija praznika

Istraživanja pokazuju kako se čak 75 posto samoubistava dešava zbog problema u ljubavnim vezama, a veliki procent tinejdžera koji nisu sretno zaljubljeni se osjeća usamljenim, depresivnim, neželjenim i nesigurnim na ovaj datum.

Dokaz o komercijalizaciji ovog praznika jesu i ponude brojnih komercijalnih objekata, kao što su trgovine, kafići, restorani, kozmetički saloni, itd, koji nude posebne promocije i popuste na razne roba i usluga na ovaj dan.

Jeste li znali da čak 40 posto ljudi ima negativne konotacije povezane sa Valentinovom?

O kakvom se komercijalnom prazniku radi govori i sljedeća priča: kompanija Hallmark, jedna od najpoznatijih koja se bavi proizvodnjom čestitki, upošljava 80 ljudi koji istražuju čestitke od prošle godine, te intervjuiraju oko 100,000 ljudi i prate prodaju, a sve kako bi stvorili oko 2000 novih čestitki svake godine.

Ipak, kako ne biste rekli da smo isključivo cinično (ne)raspoloženi, redakcija portala Radiosarajevo.ba svim svojim (zaljubljenim) čitateljima koji zaista slave ovaj praznik želi sretno Valentinovo.



Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije