Svi žele termin što prije: "Užarili" se telefoni u stomatološkim ordinacijama

B. T.
Svi žele termin što prije: "Užarili" se telefoni u stomatološkim ordinacijama
FOTO: Pixabay / Ilustracija

Telefoni u stomatološkim ordinacijama su se "užarili", nakon što je Federalni štab civilne zaštite jučer ublažio mjere zaštite od koronavirsa, a kojim je, između ostalog i stomatolozima ponovo dozvoljen rad. 

"Od sinoć, pacijenti nas non-stop zovu. Svi termini u narednim danima su nam popunjeni", kaže u izjavi za Radiosarajevo.ba sarajevski stomatolog dr. Džemal Muftić. 

Dodaje da su mnogi pacijenti u ovome periodu izuzetno trpili bolove, jer ni javne ustanove nisu pružale usluge u punom kapacitetu, pa svi sada žele što prije na stomatološku stolicu.

Dr. Džemal Muftić  - undefined

FOTO: Arhiv: Dr. Džemal Muftić

I ovim putem apelira da se pri dolasku obrati pažnja na higijenu, da se prije ulaska u ordinacije izvši dezinfekcija, da pacijenti dolaze bez pratnje, da ne dolaze pacijenti koji imaju bilo kakve simptome... 

"Nadam se da će ljudi iz ove situacije izvući i dobru pouku o tome koliko nam je oralna higijena važna", kaže dr. Muftić. 

Kako kaže dr. Muftić, vijest da im je ponovo dozvoljen rad itekako ih je obradovala, jer su u proteklom periodu imali ogromne gubitke. Ne samo da nisu imali prihode, već su imali rashode, jer su morali plaćati sve obaveze prema državi, kirije... a pomoći vlasti - nema. 

Poznato je da popriličlne izvore zarade stomatolozi ostvaruju iz dijaspore. Dr. Muftić se nada da će situacija do ljeta i sezone godišnjih odmora biti takva da će se moći putovati i da će dijaspora doći. 

"To bi nam puno značilo, jer ljudi iz dijaspore uglavnom rade zahtjevnije i skuplje intervencije", kaže dr. Muftić. 

I dr. Mirsada Tokića, koji je i predsjednik Komore stomatologa FBiH jutros smo zatekli u velikoj žurbi. Pacijenti, kako kaže, neprestano zovu, jer se u proteklom periodu nakupilo posla.

Objašnjava da ima dosta pacijenata sa bolesnim stanjima, koji imaju bolove, koji trebaju hitno mijenati plombe, pa će te poslove raditi u prvo vrijeme.

Od toga, pak kako kaže, nema velike zarade i neće biti nadoknađeni veliki gubici koji su stomatolozi pretrpjeli. 

Dr. Mirsad Tokić - undefined

Foto: FAcebook: Dr. Mirsad Tokić

"Ali, samo neka se počelo raditi, da se vraćamo u normalno stanje. Kada završimo ove najhitnije slučajeve, onda će valjda biti i zarade", kaže dr. Tokić. 

Objašnjava da je protokol za prijem pacijenata vrlo jasan i poziva građane da ga poštuju. Najprije, kako kaže, pacijenti se najavljuju telefonski, prilikom čega im se postavljaju određena pitanja o zdravstvenom stanju, odnosno određena trijaža. 

"Kada pacijent ulazi u ordinaciju, radi se sterilizacija obuće. Pacijent bi trebao doći sa maskom, ako je nema, dobit će je u ordinaciji i treba je imati dok je u čekaonici, dok ne sjedne na stolicu. Stomatolozi, naravno, trebaju imati vizire, maske, zaštitna odijela...", objašnjava Tokić, dodavši da, unatoč popuštanju mjera, treba biti maksimalno oprezan, jer se nikada ne zna ko je kliconoša.  

Federalno ministarstvo zdravstva i Federalni zavod za javno zdravstvo donijeli su procedure za ponašanje u stomatološkim ordinacijama. 

  • Tako je preporučeno odlaganje intervencija koje izazivaju širenje kapljične infekcije, kao što je skidanje kamenca i slično, a prihvatati hitne slučajeve.
  • U toku rada s pacijentima, stomatolozima se preporučuje korištenje maski koje bolje prijanjaju za lice, vizira, odijela kapa i rukavica. Sva zaštitna odjeća (maske, kape, rukavice, odijela) se nakon svakog pacijenta trebaju bacati, a stolica dezinfikovati.
  • Također, preporučuje se korištenje mašina koje izazivaju manje prskanje pljuvačke, odnosno sisaljki većeg volumena.Preporučuje se i asistencija medicinskih tehničara, kako bi se spriječilo širenje kapljične infekcije.
  • Preporučena je i vrsta dezificijensa za usta, koje pacijent treba koristiti prije zahvata, a koji postiže najbolje efekte. Što se tiče uređaja koji se koriste na više pacijenata, nakon svake upotrebe potrebno ih je dizinfikovati alkoholom, a potom zamotati u posebnu foliju. U čekaonici razmak između stolica treba biti najmanje jedan metar, a u slučaju da neko dođe s pratnjom, pratilac treba izaći vani, osim u slučajevima kada se radi o djeci.
  • Prilikom prijema, pacijentu treba postaviti četiri pitanje i to da li ima povišenu temperaturu ili neki drugi simptom zaraze koronavirusom, da li je imao dodir sa zaraženom osobom, da li je imao dodira sa osobom koja je u izolaciji, da li je negdje putovao. Preporuka je da se, ako je samo jedan odgovor pozitivan, odgodi termin pregleda, odnosno intervencije.
  • Preporučeno je i da se termini pacijentima zakazuju telefonom

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije