Najbolje od automoto svijeta 2023. godine: Tesla preuzima primat u prodaji, Verstappen opet dominira
U mnogočemu, 2023. godina u automoto svijetu je bila revolucionarna. Najviše po tome ko je preuzeo prvo mjesto po prodaji automobila. S druge strane, neke stvari su ostale iste - kao u Formuli 1.
Svakako da je najveća vijest u 2023. godini masovna ekspanzija električnih automobila. Tržište gdje je dominirao Elon Musk i njegova Tesla, sada je puno kompetitivnije. Posebno je to ubrzala Europska unija, koja je je 14. februara donijela odluku da će se dizel i benzinska auta moći proizvoditi samo do 2035. godine na njenom teritoriju.
Zbog ove odluke, ali i sve većeg interesa za električne automobile u cijelom svijetu, mnogi autoproizvođači širom svijeta su veliki broj resursa uložili u ovaj dio svog asortimana. Tako će, recimo, svaki naredni Golf, od devete generacije, biti električni, a ovdje se ipak radi o najprepoznatljivijem modelu najvećeg brenda u automobilskoj industriji na svijetu. To dovoljno govori o tome koliko su električni automobili počeli da dominiraju autotržištem.
Uživo iz Zagreba s utakmice kvalifikacija za Eurobasket: Hrvatska - Bosna i Hercegovina
Još jedan dokaz za to je i rang lista najprodavanijih automobila u svijetu. Dugo vremena su se na vrhu smjenjivali Ford, sa svojim F-Series džipom, i Toyota, sa svojom megapopularnom Corollom. Ipak, sada je na vrhu - Tesla, i to model Y, koji u slobodnoj prodaji košta oko 45.800 eura (oko 90 hiljada KM). Model Y se, prema procjenama, prodao u 883,982 primjeraka samo do septembra ove godine, što je skok od čak 65.9 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Istini za volju, ostatkom liste još dominiraju automobili s unutrašnjim sagorijevanjem, ali se vidi trend prelaska ka hibridima i električnim automobilima.
Tesla je definitivno top priča ove godine, djelomično i zbog famoznog Cybertrucka. Ovaj model je dugo vremena bio ismijavan, što zbog neaerodinamičnog izgleda, što zbog katastrofe koja se desila na originalnom predstavljanju (samo jedan primjer: Elon Musk je htio da dokaže koliko je 'neuništiv' model Cybertruck tako što je bacio kamen ka prozoru automobila, ali se prozor razbio).
Ipak, na samom kraju godine su prvi Cybertruckovi krenuli po američkim cestama i veliki dio recenzija kaže da se radi o fantastičnom automobilu. Naravno, Muskova popularnost i njegova karizma je pomogla pri prodaji, ali i bez obzira na to, automobil koji je imao takvu 'sramotu' od predstavljanja je ipak dobio drugu šansu. Očekuje se da će 250.000 primjeraka godišnje biti kupljeno, što je odlično za automobil koji je, ipak, namijenjen malo većoj klasi kupaca.
Što se tiče noviteta, vrijedi istaći nekoliko modela, osim spomenutog Cybertrucka, koji su oduševili korisnike širom svijeta. Oni s malo dubljim džepom su se oduševili novom verzijom Mercedes AMG SL 63 S E, sada već legendarnom serijom. Izašla je i nova verzija ikonskog Porsche 911, vezana uz reli u Dakaru, kao i Lamborghini Huracana.
S druge strane potrošačkog spektra, tu su izašle nove verzije Mazda CX-30, kao i njihovog modela 3. Hyundai je objavio novu verziju Kone, njihovog povoljnijeg SUV-a, kao i Elantre. Volkswagen je objavio nove verzije Passata i Jette, kao i Tiguana.
Van noviteta i najprodavanijih automobila, auto-moto svijet je pratio i šta se dešava na užarenom asfaltu u Formuli 1 i Moto GP-u.
U F1, naravno, nije bilo iznenađenja. Max Verstappen je nastavio svoju apsolutnu dominaciju ovim sportom. Od 22 utrke, pobijedio je u njih 19, a da nije bilo pobjede Carlosa Sainza u Singapuru, gdje je Verstappen bio tek peti, vozač Red Bulla bi osvojio čak 18 trka zaredom. Ovako se morao zadovoljiti sa 'samo' 11.
Max Verstappen je na kraju sezonu završio s 575 poena, dok je Španac Sergio Perez imao 285 - dakle Verstappen je imao duplo više. Što se tiče konstruktora, naravno, sigurnu i pomalo nevjerovatnu pobjedu je odnio Red Bull, koji je imao 860 poena. Njihovi vozači su osvojili 21 (osim 19 Verstappenovih, upisane su dvije pobjede Sergia Pereza) utrke, dok je drugoplasirani Mercedes imao nula pobjeda i 409 poena. Jedinu pobjedu koju nije ostvario Red Bull uzeo je Ferrari, koji je bio treći u ukupnom poretku s 406 poena.
Što se tiče Moto GP sezone, nastavljena je dominacija Ducatija. Njihov vozač Francesco Bagnaia uspio je da odbrani titulu najboljeg vozača, dok je Ducati osvojio petu, a četvrtu zaredom, titulu među konstruktorima. Slično kao i Red Bull u Formuli 1, Ducati je samo dva puta dopustio nekome drugom da pobijedi, a to su bili Honda u utrci u Sjedinjenim Američkim Državama, te Aprilia u Kataloniji. Sve ostale pobjede su otišle italijanskom konstruktoru.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.