Korisnici Facebooka profitiraju od sudjelovanja u mreži
U samo sedam godina, Facebook je spojio jedanaestinu svjetske populacije na jednoj internetskoj stranici, a broj njegovih korisnika sada gotovo dvostruko premašuje stanovništvo SAD-a.
Objašnjavajući razloge, osnivač Facebooka Mark Zuckerberg kaže da se ljudi prirodno više angažiraju kada su im uključeni prijatelji. Tako ljude na Facebooku vjerovatno ne iznenađuju nalazi novog istraživanja kojim je utvrđeno da se broj ljudi na socijalnim mrežama više nego udvostručio od 2008. i da ljudi s Facebook profilima imaju viši stepen društvene koristi od onih koji nisu u toj mreži, piše u četvrtak The Los Angeles Times.
Prema nalazima telefonske ankete koju su na uzorku od 2.255 odraslih Amerikanaca prošle jeseni proveli Istraživački centar Pew i Projekt američki život: korisnici Facebooka imaju više povjerenja u druge ljude, imaju veći broj bliskih prijatelja, pokazuju viši nivo građanskog angažmana i primaju više društvene podrške od svojih prijatelja.
Nalazi istraživanja ruše opću predodžbu da stranice socijalnih mreža izoliraju ljude ili ih zakidaju za stvarna prijateljstva i interakcije, rekla je Keith Hampton profesorica na Fakultetu komunikologije Univerziteta Pennsylvanija, glavna autorica istraživanja.
"Utvrdili smo da je upravo suprotno", naglasila je.
Ustvari, Facebook je toliko postao sastavnim dijelom društvene strukture američkog života da:
- Neko ko se prijavi na Facebook više puta dnevno ima 43 posto veću vjerojatnost od drugih korisnika interneta, a više od tri puta češće u odnosu na nekoga ko ne koristi internet, da osjeća kako se većini ljudi može vjerovati.
- Neko ko koristi Facebook više puta dnevno u prosjeku ima za 9 posto bliskije osnovne veze u svojoj ukupnoj društvenoj mreži u usporedbi s drugim korisnicima interneta.
- Neko ko posjeti stranicu više puta dnevno ima dva i po puta veću vjerovatnost da će prisustvovati nekom političkom skupu ili sastanku, te 57 posto veću vjerovatnost da nekoga uvjeri da glasa za određenog kandidata.
Facebook dominira među socijalnim mrežama na internetu prema istraživanju Pewa: 92 posto korisnika je na Facebooku, 29 posto koristi MySpace, 18 posto koristi LinkedIn a 13 posto Twitter.
U prosjeku dnevno 15 posto korisnika Facebooka ažurira svoj profil, 22 posto komentira prijateljevu objavu ili profil, 20 posto komentira prijateljeve fotografije, 26 posto poruči da im se "sviđa" (like) prijateljev sadržaj, a 10 posto pošalje još jednom prijatelju privatnu poruku, prenijela je Hina.
Istraživanje donosi i jedno uznemirujuće otkriće: ljudi koji nisu on-line imaju najmanje društvene mreže, više su socijalno izolirani, primaju najmanju količinu društvene podrške i najmanje je vjerovatno da će izaći na izbore, kazala je Hampton.
"Stvarna digitalna podjela današnjice je podjela društvene mreže", zaključuje prof. Keith Hampton.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.