Inkluzivno obrazovanje u fokusu rada ministarstva
Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke bilo je partner udruženjima "Život s Down sindromom" i Društvo ujedinjenih građanskih akcija "Duga" koji su danas u Sarajevu organizirali konferenciju o inkluziji u odgoju i obrazovanju u okviru obilježavanja Međunarodnog dana osoba s Down sindromom.
Federalni ministar obrazovanja i nauke Damir Mašić kazao je tim povodom da u BiH ne postoje zakonska prepreke da bi sva djeca bila uključena u odgojno-obrazovni proces, ali problem je implementacija tih zakona.
"Nije dovoljno djecu s poteškoćama u razvoju samo uključiti u redovno školovanje i u odjeljenja s drugom djecom. Potrebno je za tu djecu omogućiti određenu vrstu asistencije stručnih osoba koje mogu doprinijeti tome da ta djeca što brže i bolje savladaju gradivo", kazao je ministar Mašić.
Navodi da ostaje još mnogo posla da bi ta djeca zaista bila integrirana i imala potrebnu asistenciju.
"Stoga je bila i bit će, inkluzija generalno posebno inkluzija djece s poteškoćama u razvoju, u fokusu rada Ministarstva obrazovanja i nauke", kazao je Mašić, piše Fena.
Predsjednica Udruženja Sevdija Kujović smatra da su finansijska sredstva neophodna da bi se inkluzivno obrazovanje provodilo na pravi način, te sa žaljenjem ističe da je specijalno obrazovanje u BiH još primarni način obrazovanja djece s teškoćama u učenju.
"To je pogrešno jer je ipak iza nas deset godina od donošenja Okvirnog zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju u BiH. U međuvremenu smo dobili Konvenciju o pravima osoba s invaliditetom koja kaže da mora postojati jedna škola za sve", kaže ona. Ističe da ipak iskustva s terena govore o „nesistematskoj i nestrukturiranoj praksi djelovanja“.
Prema podacima Udruženja "Život s Down sindromom", na području KS-a u vrtićima je 12-oro djece s Down sindromom, a u osnovnim školama više od trideset. To smatraju izvjesnim napretkom u odnosu na period prije šest godina kad ih je bilo jedno ili dvoje, a u Udruženju kažu da Kanton Sarajevo prednjači u uključivanju te djece u redovnu nastavu.
Maida Agić je majka devetogodišnje djevojčice s Down sindromom koja ide u treći razred Treće osnovne škole Ilidža. Ona kaže da njena djevojčica dobro napreduje. U većini predmeta prati vršnjake, a samo matematiku radi po individualnom planu i programu.
"Zahvalna sam osoblju škole i učiteljici koja se trudi da nastavno gradivo prilagodi djetetu, te što je u razredu razvila atmosteru vršnjačke podrške. Drugari moje kćerke su vrlo osviješteni i pružaju joj podršku", kazala je Agić koja je članica Udruženja "Život s Down sindromom". Ona navodi da s kćerkom mnogo rade i u kući, a rezultati su onda vidljivi.
Međunarodni dan osoba s Down sindromom obilježava se 21. marta. Taj datum simbolizira tri reprodukcije 21. hromosoma, što je glavno genetsko obilježje osoba s Down sindromom.
Taj sindrom smatra se jednim od najčešćih genetskih odstupanja, a može se pojaviti u bilo kojoj porodici, bez obzira na zdravlje roditelja, ekonomsku situaciju ili način života. Unatoč sve većoj prihvaćenosti u društvu, osobe s Down sindromom još su diskriminirane i suočene s predrasudama kad je riječ o obrazovanju i samostalnom životu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.