Hulusić: Imat ćemo tramvaj do Šipa, ne mijenjamo trasu Prve transverzale

O. K.
Hulusić: Imat ćemo tramvaj do Šipa, ne mijenjamo trasu Prve transverzale
Foto: Dženan Kriještorac / Radiosarajevo.ba / Mirza Hulusić direktor Zavoda za izgradnju KS-a

Projekat Prve transverzale jedan je od najvećih projekata u Sarajevu. Prostorno planska dokumentacija koja tretira ovu modernu saobraćajnicu usvojena je još 80-ih godina prošlog vijeka, dok je glavni projekat na osnovu kojeg su dobivane dozvole izrađen 2008. godine.

Trasa Prve transverzale kreće od petlje u Jošanici, preko Vogošće, Šipa, ide preko naselja Velešići, prolazi pored Željezničke stanice i zgrade Ambasade SAD-a, pa dalje preko Muzeja presijeca Vilsonovo šetalište do Grbavice gdje će se spojiti na postojeću saobraćajnicu.

„Prva transverzala jedan je od najvažnijih projekata za Kanton Sarajevo, kako za njega, tako i za BiH. Sa njom ćemo rasteretiti saobraćaj u glavnom gradu. Ona je planirana kao saobraćajnica koja u sebi ima i predviđen tramvajski saobraćaj do naselja Šip“, kazao je za Radiosarajevo.ba Mirza Hulusić, direktor Zavoda za izgradnju Kantona Sarajevo.

Posljednjih dana u glavnom gradu BiH Udruženje građana „Eko-Akcija“ pokrenulo je akciju u kojoj su spominjali da će trasa Prve transverzale ugroziti Vilsonovo šetalište te prostor između dva Muzeja.

Trasa Prve transverzale - undefined

Foto: Vlada KS: Trasa Prve transverzale

Kako su naveli, izgradnja saobraćajnice će skratiti šetalište, dok će izduvni gasovi motornih vozila dodatno zagađivati zrak u Sarajevu.

"Saobraćajnica će uništiti jednu od rijetkih preostalih zelenih površina u ovom dijelu grada i narušiti izgled najpopularnije šetnice u gradu Sarajevu. Naš interes nije još jedna saobraćajnica u gradu koju su zagušili automobili i zgrade. Naš interes je mirna i očuvana šetnica u punoj dužini", poručili su iz Eko-akcije.

Šetnja Sarajevom - undefined

Foto: A. Kuburović/Radiosarajevo.ba: Vilsonovo šetalište

Kako su pojasnili, ovo znaći da će se šetalište skratiti za nekoliko desetina metara. Da će izduvni gasovi motornih vozila dodatno zagađivati vazduh u dijelu grada koji je za veliki broj ljudi, naročito starijih i djece, svakodnevno korišten za reakreaciju i sport. Da će desetine stabala  biti posječeno i da će prostor koji se intenzivno koristi za društvena i kulturna događanja tokom cijele godine, zauzeti nova saobraćajnica. 

Kako nam je pojasnio Hulusić, prostorno-planska dokumentacija koja tretira izgradnju ove saobraćajnice je već donesena.

„Jednom kada je donesena i prostorni plan, te regulacioni planovi, to su dokumenti sa snagom zakona. Donošenje tih dokumenata ima formu donošenja koja je vrlo transparentna, i uključuje svu javnost. U njegovom donošenju učestvuju mnoge institucije i svi zainteresirani pojedinci. Taj proces nije šala. Svi procesi koji proizilaze iz tih dokumenata, idejna rješenja, projekti i eksproprijacija su jako složeni i skupi projekti, dovoditi njih sada u pitanje je vrlo diskutabilno. Ono gdje postoji prostor za diskusiju jeste otvaranje pitanja da li nama zaista treba tunel za Lukavicu i Istoćno Sarajevo koji je planiran prije 1992. godine, a onda i ako nam treba da li treba da u svom sastavu sadrži tramvajsku prugu. To su teme na kojima Kanton Sarajevo treba otvoriti komunikaciju sa strukturama vlasti u Istočnom Sarajevu, jer je Sarajevo de facto podijeljen grad. To podjeljenost se najbolje vidi u odnosu prema planiranju prostora, mi planiramo neke tramvajske pruge koje izlaze na teritoriji Republike Srpske, a u njihovim planovima nema ni izlaska iz tunel za saobraćajnicu. To je potpuni nonsens. Mislim da je konačno vrijeme da se mi, generacija mlađi ljudi poćnemo baviti prevazilaženjem toga da je ovo podijeljen grad i da svi mi dijelimo isti životni prostor, te da zajedno, 25 godina nakon rata, kao zajednički resurs taj prostor i planiramo“, kazao je Hulusić.

Direktor Zavoda za izgradnju KS dodao je da svaka promjena planova podrazumijeva usporavanje izgradnje Prve transverzale i promjene plana gradnje, za što bi bilo potrebne godine dana, te da je to sada potpuno neopravdano.

 „Bilo je dosta vremena da se to radi, evo pedeset godina se nije gradila, ne znam zašto sada kada smo je konačno krenuli imamo svaku moguću opstrukciju. Moj lični stav je uvijek bio da će nas najskuplje koštati čekanje, sada mi nemamo luksuz mijenjati nešto što su planeri neopterećeni našim interesima prije pedeset godina planirali ovakav urbani izgled grada“, kazao je Hulusić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije