Haustori i majstori u sarajevskim zgradama
Radiosarajevo.ba
Piše: Goran Jevtić, radiosarajevo.ba
Prljavština, dotrajali liftovi, instalacije, neispravna rasvjeta, nedostatak protivpožarnih aparata, šupe u koje ne smijemo ni ući, a ne ostaviti stvari, interfoni, zaključavanje haustora... sve su ovo problemi stanara sarajevskih zgrada. Za ove probleme zaduženi su upravitelji, koje po novom Zakonu o održavanju zgrada i zajedničkih prostorija biraju građani, a certificirani su od komisije Vlade KS. Za šta građani plaćaju upravitelje i šta su njihove obaveze, te šta u slučajevima kada neki od stanara ne plaćaju naknade za održavanje zajedničkih prostorija, koliko ispaštaju komšije koje uredno plaćaju?
Kad komšije ne plaćaju...
„U zgradi ne radi lift, nema interfona, većina sijalica u haustoru ne radi“, kaže Adnan, stanar jedne sarajevske zgrade u ulici Envera Šehovića, o čijem se održavanju brine „Sarajevostan“.
„Treba popraviti lift, interfon, okrečiti, ali komšije ne plaćaju i to je problem, jer na našem računu nema para i ja ne krivim upravitelja“, tvrdi Almasa Nalo, predstavnik stanara u istoj zgradi.
„Prema zakonu, stanari izdvajaju sredstva i utvrde se prioriteti i zavisno od toga koliko jedan haustor ima sredstava na računu upravitelj izvršava svoje obaveze, ali zakonska obaveza upravitelja je redovna deratizacija haustora i servisiranje liftova i te obaveze se moraju izvršavati bez obzira na sve“, kaže Faruk Šahović, direktor Sarajevostana.
„Upravitelj ima pravo da vrši utuženje etažnih vlasnika koji ne izmiruju svoje obaveze, ali naravno da postoji određena problematika, jer su sudski sporovi u određenoj mjeri usporeni i to je nažalost tako. Etažni vlasnici su dužni da izmiruju svoje obaveze prema upraviteljima i sredstva na njihovom računu moraju biti dovoljna da bi ostvarili naprimjer krečenje haustora“, kaže Amela Petrinić, pomoćnica ministra za stambena pitanja u Vladi KS.
Pomoćnica ministara dodaje da u slučajevima nekih nepravilnosti, odnosno kršenja Zakona o održavanju zajedničkih djelova zgrada i upravljanu zgradama, a koje se tiču obaveza upravitelja, ministarstvo traži urgentnu ispravku i svih 14 certificiranih upravitelja mora postupati u skladu sa odlukama.
Etažni vlasanici su dužni da izmiruju svoje obaveze prema upraviteljima i sredstva na njihovom računu moraju biti dovoljna da bi ostvarili npr. krečenje haustora“, kaže Amela Petrinić.

Jedan od sarajevskih haustora (foto: Denis Ruvić radiosarajevo.ba)
Zakon haustora
Prema Zakonu, tačno su definisane obaveze certificiranih upravitelja. Između ostalog upravitelji su dužni da za izdvojene mjesečne naknade građana brinu o liftovima, podrumima, krovovi, instalacijama i drugim zajedničkim prostorijama. Naime, svaki vlasnik stana izdvaja oko 0,25 KM po kvadratu. Ukoliko etažni vlasnik naknadu ne uplati tri puta uzastopno, u iznosu predviđenom članom 16. ovog Zakona, predstavnik ovlašten na skupu etažnih vlasnika ima pravo podnijeti tužbu za naplatu naknade protiv tog etažnog vlasnika kod nadležnog suda.
„Ministarstvo trenutno radi na izmjenama ovoga zakona, i pokušat ćemo da poštrimo kaznene mjere koje se tiču upravitelja, ali i građana“, kaže Amela Petrinić.
Inspekcijska služba
O sarajevskim haustorima se brine (ili ne brine), 14 uredno certificiranih upravitelja od strane Vlade KS. Kako kaže pomoćnica ministra, Ministarstvo za stambena pitanja KS ima svoju inspekcijsku službu koja prati rad upravitelja i samim tim je unaprijeđen rad ovih organizacija. Petrinić također kaže da su imali slučajeva upraviteljskih organizacija koji su izgubili certifikate zbog svog lošeg rada.
„Imamo problema, imamo vjerovatno i propusta , ali nastojimo što bolje obavljati poslove upravitelja“, kaže direktor "Sarajevostana".
Građani se za sve probleme koje imaju sa upraviteljima mogu obratiti Ministarstvu za stambena pitanja Vlade KS, poručuju iz tog ministarstva.
Kad komšije ne plaćaju...
„U zgradi ne radi lift, nema interfona, većina sijalica u haustoru ne radi“, kaže Adnan, stanar jedne sarajevske zgrade u ulici Envera Šehovića, o čijem se održavanju brine „Sarajevostan“.
„Treba popraviti lift, interfon, okrečiti, ali komšije ne plaćaju i to je problem, jer na našem računu nema para i ja ne krivim upravitelja“, tvrdi Almasa Nalo, predstavnik stanara u istoj zgradi.
„Prema zakonu, stanari izdvajaju sredstva i utvrde se prioriteti i zavisno od toga koliko jedan haustor ima sredstava na računu upravitelj izvršava svoje obaveze, ali zakonska obaveza upravitelja je redovna deratizacija haustora i servisiranje liftova i te obaveze se moraju izvršavati bez obzira na sve“, kaže Faruk Šahović, direktor Sarajevostana.
„Upravitelj ima pravo da vrši utuženje etažnih vlasnika koji ne izmiruju svoje obaveze, ali naravno da postoji određena problematika, jer su sudski sporovi u određenoj mjeri usporeni i to je nažalost tako. Etažni vlasnici su dužni da izmiruju svoje obaveze prema upraviteljima i sredstva na njihovom računu moraju biti dovoljna da bi ostvarili naprimjer krečenje haustora“, kaže Amela Petrinić, pomoćnica ministra za stambena pitanja u Vladi KS.
Pomoćnica ministara dodaje da u slučajevima nekih nepravilnosti, odnosno kršenja Zakona o održavanju zajedničkih djelova zgrada i upravljanu zgradama, a koje se tiču obaveza upravitelja, ministarstvo traži urgentnu ispravku i svih 14 certificiranih upravitelja mora postupati u skladu sa odlukama.
Etažni vlasanici su dužni da izmiruju svoje obaveze prema upraviteljima i sredstva na njihovom računu moraju biti dovoljna da bi ostvarili npr. krečenje haustora“, kaže Amela Petrinić.

Jedan od sarajevskih haustora (foto: Denis Ruvić radiosarajevo.ba)
Zakon haustora
Prema Zakonu, tačno su definisane obaveze certificiranih upravitelja. Između ostalog upravitelji su dužni da za izdvojene mjesečne naknade građana brinu o liftovima, podrumima, krovovi, instalacijama i drugim zajedničkim prostorijama. Naime, svaki vlasnik stana izdvaja oko 0,25 KM po kvadratu. Ukoliko etažni vlasnik naknadu ne uplati tri puta uzastopno, u iznosu predviđenom članom 16. ovog Zakona, predstavnik ovlašten na skupu etažnih vlasnika ima pravo podnijeti tužbu za naplatu naknade protiv tog etažnog vlasnika kod nadležnog suda.
„Ministarstvo trenutno radi na izmjenama ovoga zakona, i pokušat ćemo da poštrimo kaznene mjere koje se tiču upravitelja, ali i građana“, kaže Amela Petrinić.
Inspekcijska služba
O sarajevskim haustorima se brine (ili ne brine), 14 uredno certificiranih upravitelja od strane Vlade KS. Kako kaže pomoćnica ministra, Ministarstvo za stambena pitanja KS ima svoju inspekcijsku službu koja prati rad upravitelja i samim tim je unaprijeđen rad ovih organizacija. Petrinić također kaže da su imali slučajeva upraviteljskih organizacija koji su izgubili certifikate zbog svog lošeg rada.
„Imamo problema, imamo vjerovatno i propusta , ali nastojimo što bolje obavljati poslove upravitelja“, kaže direktor "Sarajevostana".
Građani se za sve probleme koje imaju sa upraviteljima mogu obratiti Ministarstvu za stambena pitanja Vlade KS, poručuju iz tog ministarstva.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.