Deset stvari koje svaki novinar mora znati u 2013.

Radiosarajevo.ba
Deset stvari koje svaki novinar mora znati u 2013.

Medijski eksperti sastavili su listu trendova i vještina koje danas mora poznavati svaki novinar, nadograđujući liste objavljene prethodnih godina, prenosi Media.ba.

1. Vještine, vještine, vještine


"Nažalost ili na sreću, zavisi kako gledate na to, nije više dovoljno znati pisati i izvještavati na tradicionalni način. Morate biti svestrani - znati snimati i editovati video i audio, pisati kod i analizirati statističke podatke", kaže Aron Pilhofer, urednik interaktivnih vijesti New York Times-a. Steve Herrmann, urednik BBC News web sajta, potvrđuje ovu procjenu i kaže da od novinara traži poznavanje korištenja društvenih mreža, data novinarstva i prepoznavanje važnosti multimedijalnih elemenata u priči.

2. Urednicima trebaju data novinari


Neil McIntosh, zamjenik urednika Wall Street Journal Europe, rekao je na jednom novinarskom skupu: "Data novinarstvo je kao seks na fakultetu - svi pričaju o tome, malo ih to radi, a još manje ih to radi dobro." Data novinarstvo je jedna od najpopularnijih tema u novinarstvu danas i, prema mišljenju nekoliko eksperata s kojima su razgovarali novinari portala Journalism.co.uk, 2013. će biti godina kada će priče proistekle iz analiza podataka zaista doći do izražaja.

"Ne mogu dovoljno naglasiti koliko nam je ovo važno," kaže urednica Daily Post-a Alison Gow. "Mnogi misle da su suština data novinarstva brojevi, ali radi se zapravo o najboljem načinu pronalaženja priče."

3. Ton je važan


Ovo se pravilo može činiti očiglednim, ali veoma je bitno razumjeti važnost tona pri obraćanju izvorima na različitim platformama. Mark Little, osnivač agencije Storyful, smatra da se novinari moraju naviknuti na učešće u konverzaciji sa korisnicima društvenih mreža i izbjegavati samodopadni ton stručnjaka. Ljude ne zanima vaša titula i ne možete im jednostavno reći "pošaljite mi slike ako ste tu i tu!", potrebno je razgovarati i paziti da svojim obraćanjem ne nanesete štetu reputaciji medijske organizacije koju predstavljate.

4. Web izvještavanje uživo


Izvještavanje uživo postalo je veoma popularno u 2012. Od tweetova do blogova, web novinari moraju znati prenositi priču dok se razvija.

5. Novinari su "menadžeri informacija"


"Novinari nisu više ljudi koji drže dragocjene informacije i serviraju ih pasivnoj javnosti, oni su u suštini menadžeri poplave informacija", smatra Mark Little. Novinari vijesti mogu birati, prikupljati i verificirati dodavanjem tweetova i video klipova sa lica mjesta, te koristeći alate poput Storify ili Bundlr.

6. Dubina je važna


Na pitanje o tome što možemo očekivati od New York Times-a u 2013., urednik Aron Pilhofer kaže da će se ova medijska kuća fokusirati na "dublju komunikaciju sa zajednicom". Ovo je već neko vrijeme dio politike NYT-a - tako su 2010. pokrenuli projekat "Zamislite svoj život nakon raka", gdje su od čitalaca koji su pobijedili rak tražili da podijele svoje fotografije. Primjer dobre komunikacije sa publikom je i uvođenje Twitter hashtaga #asknyt, putem kojeg čitaoci mogu od NYT-a tražiti da provjere određene informacije iz medija. Alexis Mainland, NYT-eva urednica društvenih medija, kaže da su u redakciji shvatili da je bolje organizirati manji broj Google+ Hangouta ali im posvetiti veću pažnju i doći do većeg broja ljudi.

7. Netačnosti će izaći na vidjelo


U vremenu rasprostranjenosti društvenih medija, svi sadržaji objavljeni na internetu podliježu provjeri i kritici. Brojni su primjeri u kojima su se novinari i stručnjaci pokazali kao "detektori laži", ali ovo važi i u suprotnom smjeru - novinari moraju biti svjesni da će netačnosti u njihovom izvještavanju biti objelodanjene i trebaju znati kako objaviti ispravke na portalima i društvenim medijima. Web sajt Regret the Error nudi smjernice za etičke ispravke.

8. Korisničko iskustvo je važno


Medijske organizacije moraju svoj fokus pomjeriti sa kreiranja sadržaja na kreiranje kompletnog iskustva korištenja tog sadržaja, posebno u digitalnom okruženju, smatra Raju Narisetti, urednik Wall Street Journal-ovog web kanala WSJ Digital Network.

9. Mobilno na prvom mjestu


Posjete sa mobilnih uređaja su u stalnom porastu. U određenim dijelovima dana, posjete Guardianovom mobilnom web sajtu premašuju broj posjeta sa kompjutera, a više od trećine posjeta web sajtu NYT-a dolazi sa mobilnih telefona i tableta. Iako se o ovome često govori, većina web novinara pri kreiranju priče na umu ima izgled standardnog kompjuterskog ekrana (tako npr. Pitchfork-ov intervju sa pjevačicom benda Bat For Lashes, hvaljen kao budućnost kreiranja priča za web, ne radi na mobilnim uređajima). Martin Belam, stručnjak za digitalni dizajn, na news: rewired konferenciji ponudio je sljedeće smjernice pri kreiranju sadržaja za digitalne platforme: "Čitalac prije urednika. Softver prije sadržaja. Jednostavnost prije opcija. Mobilno prije desktopa."

10. Neophodno je prihvatiti promjene


"Bez obzira da li se radi o alatima koje koristimo ili načinu na koji javnost dolazi do informacija, promjene se stalno dešavaju i morate to prihvatiti", završni je savjet Steve Herrmanna za novu godinu u novinarstvu.
 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije