Da li ste znali da se za tramvaj može kupiti vremenska karta?

Radiosarajevo.ba
Da li ste znali da se za tramvaj može kupiti vremenska karta?

GRAS nudi vremenske karte. Niste znali? Ne zna ni veliki broj Sarajlija da se za tramvaj može kupiti vremenska karta. Cijena karte je ista kao i za običnu kartu, znači 1.60 KM, a vrijedi sat vremena nakon poništavanja. Međutim ova karta se može kupiti samo u GRAS-ovim  biletarnicama na početnim stanicama. Zašto GRAS krije ove karte i ne pušta ih u prodaju u vozilima i ostalim mjestima predviđenim za kupovinu karte?


Cijela karta (foto:Denis Ruvić, radiosarajevo.ba)

Mi smo napravili malo poređenje kolike su cijene i šta se nudi u gradskom prijevozu kod nas i u dvije komšijske zemlje Srbiji i Hrvatskoj.

Počet ćemo od našeg glavnog grada i GRAS-a. Cijene prevoza u Sarajevu su 1.60 KM za tramvaj i trolejbus, ukoliko se karta kupuje na mjestima koja su predviđena za to. Ukoliko istu kupujete kod vozača cijena joj se povećava na 1.80 KM. Isti prevoznik GRAS, naplaćuje posebno kartu za komercijalni autobus Vijećnica-Dobrinja 1.60KM.

Jedan primjer za ovakav loš sistem je da, ukoliko neko ko stanuje u daljim dijelovima Sarajeva, mora promjeniti dva prevozna sredstva da bi  stigao do centra. Npr. ukoliko idete ovjeriti zdravstvenu legitimaciju, a mijenjate dva prijevozna sredstva, morali biste platiti preko 6 KM zbog posla od 30 minuta. Kada bi vremenska karta vrijedila za sva prijevozna sredstava, a ne samo za tramvaj, troškovi jedne ovakve "akcije" smanjili bi se na 3,20 KM.

Glavni grad Srbije, Beograd ima sličnih problema kao i Sarajevo. Cijene u gradskom prevozu ( GSP) za sva vozila su ista, 42 dinara što pretvoreno u KM iznosi manje od jedne konvertibilne marke. Karta važi za samo jednu vožnju (isto kao i kod nas), i sa jednom kartom ne možete ući u dva različita vozila (isto kao kod nas). Jedina razlika u odnosu na naš sistem je što su karte za tramvaj i autobus iste, znači ako kupite kartu za tramvaj a njega nema, možete sa istom putovati i auotobusom.


U Beogradu još uvijek starinski način poništavanja karata (foto:GSP Beograd)

Međutim Zagreb ima dosta sređeniji sistem gradskog saobraćaja. Cijene karata su 8 kuna (nešto preko 2 marke) van vozila dok je ista u vozilu malo skuplja i košta 10 kuna(preko 2.5KM). Treba naglasiti da cijene rastu u toku noći. Tako karta kupljena van vozila u periodu od 0 do 4 ujutru cijene se dižu na 16 van vozila i 20 kuna u vozilu.

Bitna razlika u odnosu na druga dva grada našeg poređenja je sljedeća: Vrijeme korištenja pojedinačnih karata u dnevnom i noćnom prometu ograničeno je za jednu zonu od trenutka poništenja na 90 minuta i to u jednom smjeru (preuzeto sa zvanične stranice ZET-a).

Još jedna važna razliku između Sarajeva i Zagreba je da su u glavnom gradu Hrvatske uveli besplatne tramvajske linije. Tako je „svim građanima omogućen je besplatan tramvajski prijevoz u zoni Trga bana Josipa Jelačića, do i od Glavnog kolodvora, Britanskog trga, Trga maršala Tita, Kvaternikovog trga, Grškovićeve, Trga žrtava fašizma i Klinike za traumatologiju u Draškovićevoj.“


Ilustracija besplatnih stanica Zagreb (foto:ZET, Zagreb)

Da li ćemo ikada stići naše zapadne komšije i uvesti nove, modernije sisteme plaćanja ostaje da vidimo. Valjda će se i kod nas nekada znati šta kakve karte i šta tačno nudi gradski prevoz.

Do boljih vremena ljudi i revizori će da smišljaju razne načine da prevare jedni druge. Revizorima je važno kako da neprimjetno uđu u tramvaj, trolu ili komercijalu, da bi nahvatali što više švercera, dok će građani koji nemaju kartu ni dalje iznalaziti načine da izbjegnu kontakt sa,  najčešće  nepristojnim uposlenicima GRAS-a, čast izuzetcima.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije