Bosanski dizajn prepoznat od strane najvećeg svjetskog teoretičara Stevena Hellera (FOTO)
Historija dizajna u Bosni i Hercegovini imala je nekoliko svijetlih trenutaka, no sigurno je da je dizajnerska grupa Trio koju su u drugoj polovici osamdesetih oformili Bojan i Dada Hadžihalilović, te Lela Mulabegović Hatt, ostvario najveći značaj i međunarodno priznanje.
Trio je od samih početaka djelovanja postao poznat po svojim antologijskim naslovnicama albuma Bijelog dugmeta i Plavog orkestra.
Najveći svjetski teoretičar dizajna, umjetnik pisac i novinar Steven Heller, na svom je blogu posvetio jedno poglavlje bosanskohercegovačkom dizajnu. U ovom je bio ponukan knjigom Museum in Exile industrijskog dizajnera Asima Đelilovića.
Prikazani su plakati nastajali dvadesetih godina 20. stoljeća, kakav je onaj za Sajam stočnih proizvoda u Sarajevu 1924, poslijeratni socijalistički dizajn, ili komercijalni plakati za Pretis posuđe koje se proizvodilo u istoimenoj fabrici u Vogošći.
Tu je i legendarni plakat za veliku izložbu savremene umjetnosti Jugoslovenska dokumenta, te na kraju - kapitalna kolekcija redizajniranih općepoznatih motiva koju su u ratnom Sarajevu izradili Bojan i Dada Hadžihalilović.
Heller je napisao kako je prikazao evoluciju grafičkog dizajna iz Bosne i Hercegovine koja se u stilskom pogledu ne izdvaja od ostatka Evrope.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.