'Underbody' transparentne kabanice Naide Begović
Najnovija kreacija Naide Begović nosi naziv 'Underbody', a u pitanju je kolekcija transparentnih kabanica koje je mlada bh. dizajnerica predstavila kao svoj diplomski rad na odsjeku za produkt dizajn Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu.
Naida Begović, zajedno sa Adisom Vatreš, Neirom Sinanbašić i Ismetom Lisicom čini dizajnerski tim pod nazivom SHE:YOU. SHE:YOU je kreativna industrija koja okuplja tim mladih ljudi aktivnih na polju produkt, grafičkog, modnog i web dizajna, te kostimografije, scenografije, lutkarstva i videa.
SHE:YOU: Pomjerati granice i ne podilaziti trendovima
Naida Begović je izlagala na više festivala i grupnih izložbi kao likovna i konceptualna umjetnica: festival oOoze (Korčula), projekat Bujroom (Sarajevo i Mostar), Bijenale mladih umjetnika (Skoplje), Magdalena (Maribor), a na posljednjem beogradskom festivalu Mikser održanom u junu ove godine osvojila nagrade u dvije kategorije - Ghost Project i ''Young Balkan Designers''.
Uspjeh bh. dizajnerica na beogradskom Mikseru
Propitivanje neverbalne komunikacije i tijelo 'u pakovanju'
Koncept transparentnih kabanica zamišljen je tako da se bavi propitivanjem neverbalne komunikacije, odnosno načina na koji komuniciramo svojim tijelom.
''Naše tijelo je medij za komunikaciju sa okolinom i ono što nas pokriva (odjeća) zapravo otkriva ono što jesmo, jer je taj vizuelni kontakt prva linija komunikacije. Nije u pitanju samo odijevanje, nego i govor tijela, mimika, gestikulacija ili modifikacije kao što su plastične operacije i tetovaže, itesve druge vrste dodaka tijelu'', kaže Naida Begović.
Kolekcija transparentnih kabanica sastoji se od četiri različita koncepta - to su Body Language, Body Building i Body Mark i Body Guard.
Body Language je kabanica sa natpisima; na njoj su ispisane velike 'svete' riječi (božanski, zauvijek, perfektno, anđeo) koje se mnogo koriste u marketingu i na taj način postaju samo jeftine fraze.
FOTO: Irfan Redžović, MODEL: Amila Terzimehić
Kabanica Body Building sa dodatim grudima i stražnjicom od stiropora govori o tome kako tijelo modificiramo na način da bi bilo što poželjnije na seksualnom tržištu.
FOTO: Irfan Redžović, MODEL: Amila Terzimehić
Kabanica sa crnim tačkama Body Mark propituje ono što pokazujemo svijetu, a šta sakrivamo. Okolini ne pokazujemo sve dijelove svoje ličnosti, te sakrivamo svoju osjetljivost, tako da je sa unutrašnje strane crnih tačaka na kabanici sakriveno bijelo krzno.
FOTO: Irfan Redžović, MODEL: Amila Terzimehić
Body Guard kabanica sa crnim trakama cenzuriše tijelo, zakopčava se preko lica i na taj način nas 'štiti od okoline', te propituje da li je tijelo nešto čega se stidimo i da li je funkcija odjeće sakrivanje ili otkrivanje naše osobnosti.
FOTO: Irfan Redžović, MODEL: Amila Terzimehić
''Underbody kabanice predstavljaju tijelo u pakovanju i kritički se bave pitanjem da li je ženska ljepota roba koja se prodaje ili dragocjenost koja je zaštićena ispod staklenog zvona. Ono što je interesantno u vezi providnog materijala je to da ne sakriva odjeću koju imamo na sebi, nego na podlogu dodaje neku aplikaciju kao što je natpis, džep u boji ili crtež'', kazala je Naida Begović.
Predstavljeni modeli su urađeni isključivo koncept, te nisu komercijalne prirode. Komercijalni modeli će pak biti dostupni u Modiku na jesen.
Vezano:
Sestre Begović: Umjetnost u krugu porodice
Neira Sinanbašić: Priča o jednoj suknji
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.