Solisti Sarajevske filharmonije vrijedno se pripremaju za koncert, evo njihovih preporuka
Neki od najboljih instrumentalista Sarajevske filharmonije na koncertu 29. januara nastupit će u ulozi solista. Ovo je praksa koja je uvedena prošle godine, kada se pokazalo da publika izuzetno cijeni ovakav programski doprinos, a da je izvođačima velika čast i odgovornost nastupiti u ulozi solista pred svojim kolegama iz orkestra.
Slušat ćemo djela Mozarta, Webera, Paganinija, Chaminade i Tomasija, a umjetnici koji će ih interpretirati već nekoliko sedmica vrijedno se pripremaju.
Kako oni doživljavaju ukazanu čast. ispričali su u razgovoru za Radiosarajevo.ba.
Azra Ramić , klarinetistica kaže da može osjetiti podršku kolega u orkestru, tako da sa tremom neće biti problema. Svirat će Weberov Concertino za klarinet i orkestar, jedno od nekoliko djela ovog kompozitora posvećenih istom klarinestisti Heinrichu Baermannu, najvećem virtuozu tog vremena. "Weber je ovo djelo napisao kada je imao samo 25 godina, pa mi je drago jer i ja sam sličnih godina. Može se osjetiti mladlačka energija, a ja ću to pokušati da prenesem", kaže nam Azra Ramić.
Njena kolegica iz orkestra, violistica Etleva Karadža takođe priprema djelo Carla Maria von Webera: Andante – Rondo Ungarese. U originalu je napisano 1809. za violu, a kasnije je urađena transkripcija za fagot i orkestar. Etleva s ponosom najavljuje da će ovo biti prva izvedba ovog djela za violu u Sarajevu, što za nju predstavlja veliku čast. Djelo je romantičnog karaktera, a u drugom dijelu do izražaja dolaze tehničke karakteristike solista. Naša sugovornica kaže da joj činjenica da svira pred kolegama daje posebno mnogo elana.
Flaustista Adi Šehu ističe da za njega poseban značaj ima činjenica da je djelo koje izvodi - Concertino za flautu i orkestar, komponirala žena, Francuska kompozitorica Cécile Chaminade. Bila je jedna od rijetkih žena koje su se na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće, javno bavile kompozicijom. Djelo je odmah postiglo uspjeh i postalo jedno od obaveznih u ispitnom repertoaru konzervatorija u Parizu, a posvećeno je najvećem flautisti tog vremena, Paulu Taffanelu. Šehu kaže da mu je bila velika želja da baš ovu kompoziciju izvede s orkestrom, te je s pažnjom pristupio audiciji i prošao. Nada se da će publika prepoznati dobru energiju koja vlada u orkestru povodom predstojećeg koncerta.
Violončelista Isak Haračić već je iskusan i kao solista, s obzirom da paralelno razvija i jednu i drugu stranu svog umijeća. Na početku, pitali smo ga kakva je, za jednog instrumentalistu, razlika između sviranja kao osrkestarski muzičar, i solo:
"Razlikuje se dosta, orkestarski muzičar ne bi trebao da se ponaša kao solista, tj. ne bi se trebao suviše nametati individualnošću izvedbe, već treba imati vještinu kako biti dio grupe. Sa solistima je suprotno, imaju mnogo veću slobodu i do izražaja dolaze karakter i individualnost. Iskreno, mislim da je nekada puno teže biti dobar orkestarski muzičar. Inače, ovo je već četvrti put da sviram kao solista sa svojim matičnim orkestrom. Svirat ću Paganinijeve 'Varijacije na jednoj žici na temu Rossinija' poznato i kao 'Mojsijeve varijacije', djelo prilično zabavno i tehnički veoma zahtjevno, za koje mislim da će da se svidi publici.
Mattia Bussi, talijanski hornista, u sarajevski je orkestar došao prije četiri godine iz Kaira, u čijem je simfonijskom orkestru do tada svirao. Osim što se dobro uklopio u život i rad sarajevskog kolektiva, Mattia Bussi ravijao je i svoje izvođačko umijeće, pa je i on jedan od onih koji su uspješno prošli audiciju za predstojeći koncert 29. januara.
"Svirat ću Prvi koncert za hornu i orkestar Wolfganga Amadeusa Mozarta, jedan od njegova četiri koncerta za ovaj, njemu omiljen instrument. Ima samo dva stava, umjesto tri. U prvom možemo čuti eleganciju i melodioznost horne, dok u drugom preovladava karakter horne kao instrumenta koji se koristio prilikom lova. Ovo je veoma popularno djelo, ali za mene je ono primjer elegancije i radosti kakvu je Mozart bio kadar da prenese svojom muzikom, kaže Bussi.
Osim navedenih solista, na koncertu će nastupiti i trombonistica Catherine Schule koja zbog bolesti nije mogla da se pridruži zajedničkom snimanju za Radiosarajevo.ba.
U fotogaleriji pogledajte atmosferu s jedne od proba i pripremite se za predstojeći koncert u petak 29. januara 2016. godine s početkom u 20 sati u Narodnom pozorištu Sarajevo.
Ulaznice po cijeni od 10, 20 i 30 KM su dostupne na blagajni Narodnog pozorišta Sarajevo svakim radni dan u terminima od 9 do 11:30 i od 15:30 do 19:30
Ne propustite i naredne koncerte Sarajevske filharmonije koji će se održati 5. i 19. februara. Više informacija Saph.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.