Selma Spahić: selektorica programa Future Mess (INTERVJU)

Radiosarajevo.ba
Selma Spahić: selektorica programa Future Mess (INTERVJU)
Foto: Velija Hasanbegović, radiosarajevo.ba

Već par godina u sklopu teatarskog festivala MESS gledamo i predstave posebnog programa "Future Mess". Šta sve čini i čime se odlikuje "Future mess" za RadioSarajevo govori njegova selektorica, uspješna bh. teatarska redateljica Selma Spahić:

RadioSarajevo: Mess se ove godine diči pedesetom godišnjicom i sloganom – Zauvijek mlad. Kolika je uloga ovog festivala u vašem teatarskom sazrijevanju i šta vam osobno znači?
Spahić: Mess je za mene još od studija na Akademiji najzbudljiviji dio godine. Gledalačko iskustvo sa Messovih predstava me oblikuje kao rediteljicu, nekada tišti, nekada ohrabruje, tjera me da razmišljam o pozorištu u novim pravcima i da preispitujem vlastite umjetničke postupke. To je meni intimno najznačajnije. Učešće svojih predstava i selektorsku ulogu sam oduševljeno prihvatila, ali osjećanje koje imam kada sjedim u publici i gledam predstave na Messu je nezamjenjivo.

RadioSarajevo: Dopunite rečenicu: Kada bi bilo više novca, onda bi Mess...
Spahić:
...bio mnogo lakše i opuštenije organiziran, sa nebrojeno manje prepreka.

RadioSarajevo: Povjerena vam je uloga selektorice za program Future Mess – šta za vas znači ovaj zadatak? Koliko ste predstava pogledali da biste donijeli odluku?
Spahić: Trudila sam se da nadoknadim činjenicu da selektiram po prvi put time što ću pogledati što više predstava. Gledala sam predstave na snimcima, na redovnim reprizama, na festivalima. Za selekciju je kvalitet predstave tek prvi korak, nakon toga ide organiziacija gostovanja, koja najveću prepreku ima u finansijskoj situaciji.

Zanimljivo je za sve reditelje i rediteljice ovogodišnje selekcije da se u njihovoj estetici osjeti da su sazrijevali samim krajem XXog i(li) u XXI st. Svi rade predstave bombardirani medijima, stalnim ratovima, nasiljem i smrću, nepravdama, površnošću u odnosima, tematiziraju otuđenost, nedostatak iskrene prisnosti, bespomoćnost, ali potpuno svjesni da je to njihov svijet i da ga ne smiju odbaciti. Naći sreću u takvom svijetu, to je već izazov.

RadioSarajevo: Po najavama iz direkcije Messa – Future mess bi od naredne godine trebao biti „festival u festivalu“. Čime opravdavate ovakvu odluku?
Spahić:
Inicijalna ideja je da Future MESS u estetskom smislu bude svojevrsni kontrapunkt glavnom programu MESSa. To ne podrazumijeva međusobni rivalitet, nego prosto različit pristup teatru koji imaju mladi pozorišni umjetnici i umjetnice, bio on inovativniji i eksperimentalniji ili ne. Future MESS će biti zaseban festival u organizacijskom smislu, manjih razmjera od glavnog Messa i samim tim će lakše funkcionirati. Događati će se paralelno sa MESSom, jer je divno da se ta dva teatarska svijeta spajaju i da se, na primjer, u istom danu gledaju dvije u svakom pogledu različite predstave.

RadioSarajevo: Da li onda možemo budući „Future mess“ posmatrati kao i sam Mess u svojim začecima – festival Malih i eksperimentalnih scena?
Spahić: Da, na neki način. Future MESS će, nadam se, postati festival mladih pozorišnih umjetnika koji nemaju strah od neuspjeha, koji istražuju i isprobavaju, provociraju ili se, ako požele, vraćaju konvencionalnom teatru- ma u kojem produkcijskom obimu. Ipak, ključna je zrelost u promišljanju pozorišta, u predstavi mi je važno da mogu da pročitam jasno artikulisanu misao, koju reditelj ili rediteljica mogu da sprovedu u kojoj god formi žele, koristeći se svim pozorišnim ili nepozorišnim sredstvima.

RadioSarajevo: Riječ dvije o predstavama koje ćemo u sklopu vaše selekcije gledati ove godine:
Spahić: Future MESS program se sastoji iz četiri predstave. Prva predstava je "Sanjari" u režiji Miloša Lolića, prema tekstu Roberta Musila, koja će se izvesti u Pozorištu mladih 21.10.2010., sa početkom u 19:30h. Predstava je svedena u rediteljskim sredstvima, direktna, beskompromisna i tretira dekadenciju društva kroz međuljudske odnose. Predstava je pobijedila na BITEFu prošle godine i učestvovala na festivalu najboljih mladih evropskih reditelja u Strasbourgu.

Zatim će igrati "Fragmenti ljubavnog diskursa" u režiji Radoslawa Rychcika, predstava koja je bazirana na segmentima teksta Rolanda Barthesa, i bavi se ljubavnim odnosima i otuđenošću. Igrat će 25.10.2010. u 22:00h u SARTRu.

Treća predstava igra u Stolariji Narodnog pozorišta, 26.10.2010. u 22:00h. Radi se o britanskoj predstavi "Zemlja bez riječi", u režiji Lydie Ziemke, koja je učestvovala na edinburškom Fringe Festivalu i, kao i “Sanjari”, na Festivalu Premieres u Strasbourgu. Ovaj tekst Dee Loher tematizira (ne)moć umjetnice pred strahotama stradanja.

I na kraju, predstava "Pornobboy”, u režiji Enrica Castellanija i Valerie Raimondi, koja se bavi medijima, koristeći se govornom radnjom kao osnovim sredstvom izraza. Pornobboy je na programu 30.10.2010. u Stolariji narodnog pozorišta, sa početkom u 19:30h.

Posebno mi je zadovoljstvo najaviti studentski dio Future MESSa, IYME program (International Youth Makers Exchange), podržan od strane EU i Holandske ambasade u Sarajevu. Radi se o četiri vrlo zanimljive studentske predstave koje će igrati na Akademiji scenskih umjetnosti Jedna je češka: “Amnesic Days of the Polar Nights”, koja je smještena u izolirano mjesto u kojem vlada tišina, dvije su holandske: “Kamer 10” i “Pulse”, od kojih prva u vrlo kratkoj formi kroz koreografiju istražuje predraduse, a druga ispituje ritam kroz ljudski puls. Finalna je “Plastelin”, predstava koja tematizira nasilje, u režiji mog talentiranog kolege, studenta četvrte godine režije, Emira Kapetanovića. Predstave se odvijaju 23.10 u 18h, 24.10. u 17h, te 25.10. u 18h na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu.

RadioSarajevo: Hvala na razgovoru i puno sreće!

Vezano:

Kupite karte za Mess sa popustom!

"OFF MESS" počinje izložbom Brace Dimitrijevića

radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije