Šejla Kamerić za Radio Sarajevo (INTERVJU)

Radiosarajevo.ba
Šejla Kamerić za Radio Sarajevo (INTERVJU)
U burnom ritmu između rada na trećem filmu i brige o tromjesečnoj bebi, sarajevska umjetnica Šejla Kamerić našla je vremena za ovaj kratki intervju. Povod za razgovor su nagrade koje je dobila u razmaku od samo nekoliko dana; najprije je na Zagreb Film Festu njen kratkometražni film Sreća nagrađen specijalnim priznanjem, a potom je javnost obaviještena da je ova Sarajka dobitnica prestižne nagrade Princess Margriet Routes, koja osim počasti podrazumijeva i značajnu finansijsku potporu. Opširnije

RadioSarajevo: Koliko vam znači to što ste dobili Princess Margriet Routes nagradu?
Kamerić: Osim što je u pitanju veoma prestižna nagrada Evropske kulturne fondacije koju dodjeljuju princeza Margriet od Holandije i princeza Laurentien od Holandije, meni je velika čast što ova nagrada u mom slučaju nosi i jednu jaku političku poruku. Nagrađena sam za svoukupan doprinos kulturi, pa tako i za moj najpoznatiji rad Bosnian Girl koji u sebi nosi jasnu kritiku koja je prepoznata, shvaćena i prihvaćena.



RadioSarajevo: Koliko je bilo „teško“ dobiti ovu nagradu?
Kamerić: Nisam znala da sam nominirana i bila sam posve iznenađena kad su mi javili da sam je dobila. Bilo ju je jako lako dobiti, ne treba napraviti ništa osim raditi ono u što vjerujete, biti iskren i političan, suosjećajan i kritičan, težiti perfekcionizmu, biti odgovoran, shvatiti značaj kulture i mogućnosti koje umjetnost pruža da bi se poboljšao i razumio svijet u kojem živimo.

RadioSarajevo: Sudeći po najavama, upravo opisanu vrstu angažmana primijenit ćete i na svoj novi projekat. To je vaš treći film koji radite u suradnji sa albanskim video umjetnikom Anrijem Salomom, a naslov mu je 1395 dana bez crvene. O kakvoj se priči radi?
Kamerić: Da, snimanje počinjemo za 2 dana i zbog toga su odgovori na vaša pitanja ovako kratki. Film 1395 dana bez crvene je inspirisan načinom na koji je život funkcionisao u opkoljenom Sarajevu. Saobraćaj u gradu je bio sveden na jednu trasu nazvanu put života, tempo i koreografiju su nametali snajperi i granate, ali život se nastavljao. Želimo da ispričamo priču o fizičkom i mentalnom otporu koji se desio u ovom gradu.

Muzika je jako bitna za ovaj film, ona je na neki način i sam scenario. Ritam muzike u skladu sa ritmom hoda i disanja postaje način egzistencije, postići pravi tempo je zapravo cilj. Na filmskom projektu blisko surađujemo i sa orkestrom Sarajevske filharmonije. Rekreiraćemo jednu od scena zabilježenu u dokumentarnom filmu Billa Cartera Miss Sarajevo u kojoj orkestar vježba u hodnicima zgrade RTV-a.

RadioSarajevo: Nedavno ste u Zagebu nagrađeni za vaš drugi kratkometražni film Sreća. Kako je uopće došlo do vašeg redateljskog angažmana – čega je on posljedica?
Kamerić: Medij je posljedica ideje. Ne pravim razliku između svog redateljskog angažmana ili bilo kojeg drugog umjetničkog angažmana. Zanima me film kao umjetnički izražaj, a ne kao biznis. Volim da testiram svoje radove tako što ih pokazujem u različitim kontekstima. Film Sreća je do sada premijerno pokazan na Sarajevo film festivalu, u retrospektivnom programu u muzeju Centre Pompidou u Parizu, na izložbama u Göteborgu u Švedskoj i Erlangenu u Njemačkoj te na Zagreb film festivalu u konkurenciji kratkog igranog filma. Nagrada iz Zagreba mi je dobro došla u nervozi pred početak snimanja novog fima.

RadioSarajevo: Vaš prvi kratki film Šta ja znam koji je premijeru doživio na Venecijanskom filmskom festivalu u velikoj se mjeri bazira na video umjetnosti. Recimo da u njemu pratimo liniju osjećanja i unutrašnje svjetove više nego linearnu radnju? Koliko su vaši prethodni video radovi utjecali na vaš filmski izraz?
Kamerić: Dugo vremena je film Šta ja znam postojao samo kao kratka priča. Nakon što sam posjetila porodičnu kuću u kojoj se radnja dešava poželjela sam da snimim četverokanalnu video instalaciju baziranu na toj priči. U toku priprema za snimanje shvatila da to može funkcionisati i kao kratki igrani filma. Vrlo moguće da ću u sljedećem projektu početi od filma a završiti na jednoj slici ili samo priči.

RadioSarajevo: Svoju umjetnost bazirate na medijima dvadesetog stoljeća kakvi su fotografija i video. U tom smislu u velikoj mjeri ovisite o suradnji sa drugim umjetnicima. Ko su oni sa kojima vam je bila čast surađivati?
Kamerić: Strah me je nabrajati jer ne želim da izostavim nekog. Ja obožavam timski rad i zaista uživam u saradnji sa talentovanim suradnicima. Od sviju pokušavam da ponešto naučim i uvjek pokušavam da nastavljam uspješne saradnje.

RadioSarajevo: Neki vaši radovi, npr. 30 Years After, Sorrow, Sejla-san, Basic, Bosnian girl ... su bazirani na vašem sopstvenom liku? To nije neuobičajena praksa u suvremenoj umjetnosti. Šta su razlozi, šta su prednosti, a šta mane posezanja u sopstvenu ličnost?
Kamerić: Prednost je što ne moram da tražim druge modele, mana što moram da gledam sebe u svojim radovima, a razloge treba tražiti u teoriji i istoriji umjetnosti.
 


Sejla-san

Basic
30 Years After

RadioSarajevo: U tom smislu vrijedi se prisjetiti jednog umjetničkog eksperimenta Parallel life. O čemu se radilo i šta su bili motivi za ovaj projekat?
Kamerić: Iz čiste umjetničke razonode, sa kolegom Urošem Đurićem sam pokrenula projekat Parallel life. Poželjeli smo da se poigramo sa medijima tj. mediskim POP paternom u poslijeratnoj bivšoj Jugoslaviji. Izmislili smo sebe kao ljubavni par - savremene Romea i Juliju, koji u ulozi umjetnice/manekenke i umjetnika/fudbalera zabavljaju široke narodne mase. Magazin Svet tj. za bh. tržište Svijet je skoro godinu dana pratio našu izmišljenu ljubavnu vezu. Dobro smo se zabavljali radeći i vjerovatno bi projekat duže potrajao da nismo bili «provaljeni» od strane žirija na Oktobarskom Salonu u Beogradu gdje smo nagrađeni za ovaj umjetnički projekat.
Parallel life

RadioSarajevo: Nesumnjivo je da životne prekretnice oblikuju svakog umjetnika, pa tako i vas. Nedavno ste postali majka – da li se u tom smislu išta promijenilo u vašem poimanju svijeta, života, umjetnosti?
Kamerić: Ja volim promjene, a ova je najljepša koja mi se desila. Mome sinu je sada tri mjeseca, ja još sabirem utiske. Na ovo pitanje ću vam moći odgovoriti za desetak godina.
Intervju sa Šejlom Kamerić iz 2009. godine pročitajte ovdje

vesna, radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije