Režiserka Azra Halilović u Norveškoj priprema predstavu o logoru Manjača
Predstava 'Manjača 1200' režiserke bh. porijekla koja živi u Norveškoj, Azre Halilović, govori o zloglasnom logoru, a svoju premijeru će na pozorišnim scenama u Trondheimu i Oslu imati ove jeseni.
Riječ je o projektu koji autorica realizira u saradnji s njemačkim režiserom Jörgom Karrenbauerom i koji će biti zasnovan na realnim događajima i njenom ličnom iskustvu.
''Radimo s materijalom koji je jako osjetljiv i zato je trenutno teško reći nešto više o njemu. Rad na ovoj predstavi nas je odveo i u Den Haag gdje pratimo suđenje Radovanu Karadžiću'', objašnjava u razgovoru za agenciju Fena ova mlada režiserka.
Kaže da je njen interes za ovaj projekt nastao dok je još radila na svojoj prvoj autorskoj predstavi 'Hiljadu zašto-hiljadu zato'.
''Pitanja identiteta, žrtva-agresor, ljudska svijest i nepostojanje svijesti, odgovornost i neodgovornost, ljubav i mržnja, sve su to pitanja koja me vode u moj umjetnički rad i ovaj projekt'', dodaje Halilović.
Rođena je u Bosanskom Petrovcu 1979. godine, a u Banjoj Luci je živjela od šeste do 14. godine, kada sa svojim roditeljima, bratom i sestrom zbog rata u BiH odlazi 1993. u Zagreb. Nakon što je njen otac saznao da Norveška prima bosanske izbjeglice, put ih je u augustu iste godine odveo u Oslo.
Nakon nekoliko sedmica u Oslu i okolini Osla u raznim izbjegličkim centrima, preselili su ih u jedan izbjeglički centar u središnjoj Norveškoj, u grad Trondheim gdje i danas živi.
''Trondheim je veliki studentski grad s dobrim prilikama za studiranje. Već sam se od 1994. godine počela baviti umjetnošću. Počela sam pohađati Steiner školu i tu su mi se probudili interesi za teatar'', kaže ona. Završila je studij pozorišne režije na NTNU fakultetu u Trondheimu.
Naglašava da ju je režija uvijek interesirala, te da je tokom studentskih dana radila kao režiserka s različitim teatarskim grupama.
''Moj magistarski rad je o teatarskoj režiji. Posljednjih godina se sve više bavim svojim konceptualnim projektima gdje imam glavnu odgovornost za ideju, kreativni tim, režiju i po običaju sam i na sceni'',objašnjava Halilović.
U teatru radi profesionalno već od 2008. godine. Sarađuje s različitim teatrima, naročito Teaterhuset Avant Garden u Trondheimu i Black Box teater u Oslu. Imala je različitih angažmana, a rad na svom projektu 'Hiljadu zašto-hiljadu zato' je počela 2009. godine. Predstava je premijeru imala u jesen 2010. godine.
''Predstava je i danas popularna i na turneji sam s njom svake godine više puta. Zasnovana je na mojim dnevnicima koje sam pisala od 1989. do 2000. godine. Nas dvoje je na sceni, ja i operski pjevač Andreas Elvenes'', kaže ona.
Govoreći o načinu finansiranja projekata, ističe da je važno imati ugovore s teatrima koji su zainteresirani za njene projekte. Navodi da je sretna što više pozorišta u Norveškoj želi njene projekte i saradnju, te dodaje da glavnu finansijsku podršku ima od Norveškog kulturnog vijeća.
''Što se tiče kreativne ekipe, s nekoliko ljudi uvijek sarađujem već nekoliko godina. To su umjetnik Pekka Stoke, muzičari Andreas Elvenes i Svein Segtnan i dramaturg Per Ananiassen. Ovaj put sam saradnju proširila i na režisera iz Njemačke, Jörga Karrenbauera. On sarađuje s grupom Rimini Protokoll, jednom od najpoznatijih pozorišnih grupa koja se bavi dokumentarnim materijalom'', ističe ova mlada režiserka.
Kaže da je veoma zainteresirana da u budućnosti radi na nekim projektima u BiH, naglasivši da bi to bilo ''jako interesantno i konstruktivno''.
Mladima u BiH poručuje da je "svijet haotično mjesto, te da su svi odgovorni za svoje odluke i živote".
''Veoma je važno imati odgovornost prema sebi i svojoj bližoj i daljnoj okolini'', zaključuje ova mlada bh. režiserka s trenutnom adresom stanovanja u Norveškoj.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.