Prva retrospektiva dizajnerske grupe Trio
U austrijskom gradu Grazu, u okviru konferencije 'Debating The End of Yugoslavia', danas će biti otvorena izložba sarajevske dizajenrske grupe Trio.
Trio su 1985. godine u Sarajevu osnovali troje tadašnjih studenata Akademije likovnih umjetnosti – Bojan Hadžihalilović, Dalida Duraković i Leila Mulabegović. Sebe su opisivali kao “tipične predstavnike generacije koja je odrasla na punku i pop-artu”, a to su utjecaji i danas vidljivi u njihovim radovima. Do kraja osamdesetih, Trio je bio najpoznatija dizajnerska grupa u Jugoslaviji koja je po put ovu vrstu umjetnosti učinila popularnom.
Bilo je to vrijeme promjena, početak kraja komunizma, ali i kraja jedne države, a Trio je uspio te burne trenutke uhvatiti i pokazati na plakatima, omotima ploča, naslovnicama novina…
Ujedno su njihovi radovi bili slika mladih ljudi u Jugoslaviji, slika jedne generacije otvorene za promjene, za vrijeme u kojem više nema samocenzure, u kojem se slobodno igra sa starim idolima, koketira sa politikom…
Prvu slavu su stekli omotom albuma grupe Plavi orkestar koji je bio redizajnirana naslovnica albuma Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band od Beatlesa. U prvom planu bila su četiri dječaka okružena ikonama tadašnje Jugoslavije – od Vuka Karadžića, preko likova iz partizanskih filmova, do Lepe Brene. Ubrzo počinju raditi za druge muzičare koji su obilježili taj period: Bijelo dugme, Zdravko Čolić, Dino Merlin…, ali i sarađivati sa pozorištima, festivalima, te brojnim medijima kao što su Globus, Vreme, Naši Dani… U tom periodu angažovani su u Subotici kao dizajneri za “kulturno politički pokret” KPGT (kazalište, pozorište, gledališče, teatar), po mnogima jedan od najznačajnijih kulturni projekat u Jugoslaviji, te sarađuju i sa Radetom Šerbedžijom, jednim od osnivača projekta.
Početak rata u Bosni i Hercegovini Leilu odvodi u Švicarsku, dok Bojan i Dalida (Dada) ostaju u opkoljenom Sarajevu, u kojem i dalje stvaraju. Sa puno ironije stvaraju seriju razglednica Pozdrav iz Sarajeva, koje su brzo našle put izvan obruča. Prve su crtali rukama i dječijim temperama, ne sa željom da stvore unikate, već zato rto je to bila jedina mogućnost koju su imali. Godine 1994. na kraći period izlaze iz Sarajeva u Sloveniju, gdje su sarađivali sa listom Mladina.
U jednom od intervjua, govoreći o onom što je Trio, Bojan kaže kako su njihova djela nastajala “ne u nekom romantičnom vremenu, nego u doba raspada Jugoslavije”, putujući od Sarajeva, preko Beograda, Zagreba, Ljubljane i oslikavajući ono što su osjećali i gledali.
Sredinom devedesetih Trio je prerastao u Fabriku, uspješnu marketinšku agenciju sa sjedištem u Sarajevu, za koju su Bojan i Dada i danas vezani. I dalje sarađuju sa brojnim umjetnicima i medijima širom prostora koji se nekada zvao Jugoslavija, ali za njih centar ostaje Sarajevo.
Ovo je prva retrospektivna izložba Trija, a postavljena je u Univerzitetskom muzeju u Grazu. Otvorena je u sklopu konferencije 'Debating The End of Yugoslavia' o kojoj opširnije možete pročitajte ovdje
Program konferencije: http://www.uni-graz.at/suedosteuropa
Vezano: Sarajevo kao inspiracija
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.