Plakat bh. autorice među deset najboljih

Radiosarajevo.ba
Plakat bh. autorice među deset najboljih
/ Nagrađeni plakati 7 - 10

"Žena nije stvar" glasi poruka na angažiranom plakatu sarajevske umjetnice Dalide Karić Hadžiahmetović, sa kojim se plasirala među deset najboljih radova na konkursu Poster for Tomorrow

Riječ je o velikom međunarodnom konkursu neprofitne organizacije '4tomrrow' sa sjedištem u Parizu, čiji je cilj da osnaži komunikaciju i dijalog o aktuelnim problemima današnjice, kroz angažirane postere.

Osim Dalide Karić Hadžiahmetović, radovi još troje autora iz Bosne i Hercegovine plasirali su se među najboljih 400 plakata, od preko 3000 pristiglih iz cijelog svijeta. To su Esad Mulabegović, Edita Gazibara i Emina Huskić. Njihovi radovi bit će obuhvaćeni izložbom koja će obići nekoliko gradova na svijetu, te biti objavljeni u katalogu koji se već sada može naručiti

Ovaj veliki uspjeh bio je povod za razgovor sa autoricom plakata "Žena nije stvar", inače docenticom na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu.

Najznačajnije nagrade koje je Dalida Karić Hadžiahmetović do sada osvojila su Zlatna medalja IX Internacionalnog bijenala plakata u Meksiku 2006., zatim Počasno priznanje III Internacionalnog bijenala socio-političkog plakata u Aušvicu 2010. , te nagrade Udruženja likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti i dizajna BiH (ULUPUBIH) koje je osvajala 2002., 2004. i 2011. godine.
Imala je dvanaest samostalnih izložbi od kojih se posljednja održala u Zagrebu prošlog ljeta. Među kolektivnim izložbama i festivalima, izdvajaju se "All The Gold In The World" na Golden Bee bijenalu u Moskvi 2010., "Voices in Freedom" izložba 50 dizajnerica i 50 dizajnera svijeta koja je tokom 2010-11. predstavljena na pet kontinenata,  "Propaganda III World Tour" koja je iz San Franciska na svjetsku turneju krenula 2007., bijenali plakata u Varšavi, Monsu, Meksiku, Limi itd.

Radiosarajevo.ba:  Koliko je za vaše učešće na ovom konkursu bila presudna ovogodišnja tema - jednakost polova? Da li smatrate da je u našem društvu još uvijek prisutna diskriminacija na osnovu pola.

Karić Hadžiahmetović: Tema "Gender Equality Now!" jeste bila inspirativna no ne i presudna, jer već godinama dizajniram angažirane plakate sa različitim aktuelnim temama. Međutim, jeste značajna zbog činjenice da je diskriminacija na osnovu spola prisutna u našem društvu, a u manjoj mjeri od te "bolesti" još uvijek pate i razvijenije sredine. Tako su npr. i u mnogim zapadnim zemljama žene na istim pozicijama nerijetko slabije plačene od muškaraca. Pozicija žena u nerazvijenim, siromašnim, tradicionalnim sredinama je sigurno teža i stoga je Poster for Tomorrow organizacija taj problem ove godine i stavila u prvi plan.

Radiosarajevo.ba: U kojem stepenu je rodna jednakost prisutna u poslu kojim se vi bavite – u umjetnosti?

Karić Hadžiahmetović: Žene daju snažan pečat umjetnosti na ovim prostorima. U filmskoj, likovnoj, muzičkoj umjetnosti, u književnosti, dizajnu njihov rad je cijenjen i priznat i na internacionalnom planu. Smatram da žene koje vjeruju u sebe, koje se trude i vole posao kojim se bave mogu svladati i eventualne prepreke, predrasude, stereotipe i postići zavidan uspjeh.

Radiosarajevo.ba:  Kako je nastao vaš plakat i šta ste njime željeli prikazati?

Karić Hadžiahmetović:  Plakat je nastao u jako kratkom vremenu jer sam za konkurs saznala relativno kasno. Tako sam imala samo par dana do isteka roka za prijavu, no rad "u zadnji čas" je ono na šta smo mi dizajneri navikli i nerijetko daje najbolje rezultate. Naziv rada je "Woman is not an object" tj. žena nije objekt, stvar, i vjerujem da slika dovoljno govori sama za sebe.

Radiosarajevo.ba: Koliko angažirani plakat može izmijeniti javnu svijest? Da li jedan ovakav plakat može postati vidljiv u javnosti, ili se njegov život odvija isključivo među zidovima galerija i koricama kataloga?

Organizatori konkursa uskoro će objaviti i kojih je to ostalih devedeset plakata uspjelo da se plasira među 100 najboljih, od preko 3000 radova koji su pristigli. Među autorima koji su u užoj konkurenciji ima još dizajnera iz BiH, saznajemo.  

Karić Hadžiahmetović: Plakat je još uvijek, u doba interneta i drugih novih medija, jedan od najpopularnijih i najmasovnijih medija vizuelne komunikacije. Plakati mogu informirati, podsticati i utjecati na najšire slojeve društva, ukazivati na lokalne i globalne probleme, no mislim da snaga plakatske poruke u Bosni i Hercegovini još uvijek nije dovoljno iskorištena.

Radiosarajevo.ba:  Da li angažirani plakat može zaživjeti na internetu?

Karić Hadžiahmetović:  Naravno. Internet je nesumnjivo odličan medij putem kojeg poruke koje nose angažirani plakati mogu doći do velikog broja ljudi jer je i kod nas sve više onih koji se informiraju, zabavljaju pa i druže u virtuelnom svijetu interneta.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije