Oguzhan Balci uz Sarajevsku filharmoniju: Od Vivaldija do turske umjetničke muzike

Radiosarajevo.ba
Oguzhan Balci uz Sarajevsku filharmoniju: Od Vivaldija do turske umjetničke muzike

Predstojeći koncert Sarajevske filharmonije, koji je na programu u subotu 29. marta, pružit će nam široku lepezu muzičkih stilova, a sve zahvaljujući programu koji je sastavio gostujući dirigent - Oguzhan Balci

Ovaj turski umjetnik mlađe generacije, koji će za sebe reći da je najprije kompozitor, a tek onda dirigent, svoju ekspertizu i ljubav posvetio je muzici koja je stoljećima nastajala na tlu njegove zemlje. Studirao je kompoziciju, analizu turske muzike, harmoniju i kontrapunkt, te turske muzičke forme i klavir na Državnom muzičkom konzervatoriju. Postdiplomske studije kompozicije pohađao je kod profesora Kamuran Incea, Davida Osbonanda i Pietera Snappera.

Kako sam kaže u razgovoru za Radiosarajevo.ba, turska je muzika veoma širok pojam, a njeni se stilovi mijenjaju kroz vrijeme, prostor i namjenu - od narodne halk muzike koja se sastoji od brojnih podvrsta, pa sve do dvorske otomanske i klasične muzike. Zajednička karakteristika svih stilova je da se baziraju na različitim makamima - orijentalnim tonskim nizovima koji svaki za sebe ima svoja pravila i nosi određena raspoloženja. 

"Ovo nije prvi put da sam u Sarajevu, s slučaj je htio da i ovaj put imamo hladno vrijeme, tako da će odgovarati Vivaldiju. Solista na violini Cihat Askin je moj je prijatelj već 27 godina i siguran sam da ćemo predstaviti Četiri godišnja doba na zadovoljstvo sarajevske publike", kaže Oguzhan Balci u razgovoru za Radiosarajevo.ba

Na koncertu koji će se odžati u subotu 29. marta u 20:00 u dvorani Narodnog pozorišta u Sarajevu, imat ćemo priliku čuti i djela koja ne pripadaju zapadnoevropskoj tradiciji umjetničke muzike. 

"Posebno bih skrenuo pažnju na djelo Tri Minijature Kara Kareyeva, kompozitora iz Azerbejdžana. Riječ je o jednom od najpoznatijih skladatelja ove azijske države, koja se, također, ponosi bogatstvom svoje muzičke tradicije. Za njega treba reći da je bio Šostakovićev učenik, a ja veoma cijenim tu školu, posjeduje veoma dobar stil. Zanimljivo - Kara Karayev je bio poslije učitelj mom profesoru kompozicije, tako da ako slijedimo tu tradiciju, mogu reći da sam i ja, u neku ruku, učio od Šostakovića", kaže naš sugovornik. 

Veoma cijenim Sarajevsku filharmoniju, a posebno direktoricu Samru Gulamovic. Cijenim i činjenicu da je na čelu ovog orkestra žena.  

"Tu je i moja kompozicija, naziv joj je Büyüsüz Sözcük, a govori o snu. U snovima je sve moguće, tako da mi je to dalo slobodu da u njoj kombiniram tradiciju bossa-nove, brazilskog žanra koji veoma cijenim i turske tradicionalne melodike", kaže za Radiosarajevo.ba naš sugovornik. 

Kao pasionirani ljubitelj tradicionalne muzike cijelog svijeta, ovaj školovani kompozitor i dirigent priznaje da bi volio živjeti petsto godina, samo kako bi imao vremena preslušati svu muziku koja postoji! 

Ne sumnjamo da će malo putovanje od Vivaldija do Azarbejdžana koje su nam priredili Oguzhan Balci, Cihat Askin i Sarajevska filharmonija inspirirati mnoge

Vesna Andree-Zaimović, Radiosarajevo.ba

Plakat za subotnji koncert

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije