Na kafi s Amarom Češljarom: Moramo raditi samo ono u čemu smo najbolji, za to smo odgovorni
Amar Češljar, bubnjar i perkusionista poznatiji i kao DrAmmar ili „doktor za bubnjeve“ profesionalno svira još od svoje 14 godine. Jedan je od najkompletnijih muzičara u regiji i upravo zbog toga često ga se može vidjeti rame uz rame s najpoznatijim estradnim imenima u našoj zemlji, ali i mnogo šire. Mnogima je poznat kao bubnjar Dine Merlina, ali šira javnost ga je imala prilike vidjeti i čuti u sarajevskoj grupi Punkt ili kao pratioca rahmetli Safeta Isovića. Svirao je i sa svjetskim imenima kao što su Reggie Workman (basista). Kako voli sam kazati, od sevdaha do metala.
Razgovarala: Emza Fazlić, Radiosarajevo.ba
Za naš portal govori o aktuelnim planovima, omiljenim svirkama, DrAmmar školi za bubnjeve i još mnogo čemu.
Ova godina počela mu je burno, i to Mixer Festivalom u Beogradu na koji ga je pozvao Vasil Hadžimanov, a svirka pred zahtjevnom srbijanskom publikom bila je odlična. Na festivalu su učestvovala neka od najpoznatijih imena poput Izzeta Kizzila, jednog od najboljih udarača svijeta kao i Olivera Josifovskog jednog od, prema Amarovom mišljenju, najboljih basista svijeta. Kako nam je ispričao izrodilo se mnogo planova s ovom super novom i čudnom ekipom gdje je svako virtuoz na svom instrumentu. Ostatak godine nije bio ništa manje buran.
Radiosarajevo.ba: Imajući u vidu da je ljetna sezona pretpostavljamo da su vam ruke pune posla...
Amar Češljar: Nakon svečanog Bajramskog koncerta u Skenderiji koji je zaista sve bolji iz godine u godinu prikupljam energiju za ono što slijedi. Mnogo je posla u studiju, klubovima kao i idejnih projekata, ali u skorije vrijeme krećem i na turneju sa Dinom Merlinom. Izašao je novi album Dine Merlina i posljednjih dana imali smo veoma naporne probe u cilju pripremanja istog da bi se publici predstavili u najboljem svjetlu. Već u augustu s nekoliko koncerata, pa onda slijede nastupi u Americi, Skandinaviji...
Češljar je pokrenuo i privatnu DrAmmar školu za bubnjeve i udaraljke, a kako nam je kazao to mu je jedan od najdražih poslova zbog kojeg često trpe njegove ostale obaveze. Njegovu obuku prošlo je mnogo učenika, mada ih u posljednje vrijeme ima mnogo manje. Jednostavno, kako kaže, ne može stići na sve.
Radiosarajevo.ba: Da li imamo talentiranih mališana ili možda dama koje žele svirati udaraljke?
Amar Češljar: Trudim se da budem tu i do kraja ispratim najtalentiranije mališane, one koji zaista ulažu sebe u to. Međutim i sviranje bubnjeva košta pa se desi da imam super talentiranu djecu koja nemaju sredstva i slično. Postoje tri faze u ovom poslu. Prva je želja, tj. ljubav, talenat. To imaju svi, svi žele svirati. Onda dolaze iskušenja koja testiraju koliko je ta želja jaka. Treće je odgovornost, odnosno ono što se uzvrati toj ljubavi. Tek tada učiš i tada zapravo opstaju najzaljubljeniji. Nažalost ne bude ih mnogo.
Kada su u pitanju dame, bubnjevi apsolutno nisu predodređeni za muškarce, mogu ih svirati i dame, ali to istinski moraju voljeti. Imao sam na časovima super talentiranu djevojku koja je svirala udaraljke. Nažalost više nije tu, ali je ona pokazala kako to i dame mogu raditi, i to izvrsno, samo ako žele.
Radiosarajevo.ba: Koji je zapravo ključ uspjeha?
Amar Češljar: Moramo pronaći ono u čemu smo dobri i samo to raditi, sebe davati. Onaj ko nešto ne voli dovoljno neka to napusti i pronađe nešto drugo. Ne trebamo se varati između sebe već raditi što volimo na najbolji mogući način. Za to smo odgovorni, Ako dozvolimo da nas samo onako nosi vjetar, život ili pak radimo samo za novac onda smo paraziti i nemamo misiju u ovom životu.
Radiosarajevo.ba: Šta mislite o domaćoj muzičkoj sceni?
Amar Češljar: Već dugo nemam mišljenje o našoj muzičkoj sceni. Ono sto je valjalo i sad manje-više valja. Na mladima svijet ostaje i oni bi trebali nositi tu scenu, ali ono što mene brine jeste činjenica da se oni baš i ne mare za to. Mi stariji želimo nešto ostaviti iza sebe, ali važno je koliko to neko želi prihvatiti i odgovoriti na to.
Radiosarajevo.ba: U kojim svirkama DrAmmar istinski uživa?
Amar Češljar: Iako sviram sve muzičke stilove kao da su mi jedini, jazz je dio mene, uz njega živim muziku. Novac koji se zarađuje svirajući jazz nekad je odličan, a nekada smiješan, ali to je prava ljubav. Kroz jazz se stječe posebno znanje i to je zaista najveći nivo muzike, a u njemu istinski uživam, sebe pronalazim. Kada sve to spojite, to je savršenstvo.
Kada je u pitanju saradnja s bh. muzičarima, kako kaže najviše voli da sarađuje s profesionalcima. Prema njegovim riječima, Dino Merlin s kojim najduže sarađuje, upravo je takav. I to svima odgovara.
Vezani članci:
Na kafi s M. Lapsleyem: Iscjeljenje je bolno poput noža, ali je moguće
Na kafi s Mariom Knezovićem: Umara me što ne mogu planirati svoju budućnost
Na kafi sa Dušanom Bajevićem: Mostar je sačuvao dušu
Na kafi s Josipom Pejakovićem: Šta je meni ova zemlja dala?
Na kafi s Aidom Čorbadžić: 'Kraljica noći' mi je spasila život
Na kafi s Rijadom Gvozdenom: U SOS selu sam naučio biti dijete
Na kafi s Dževadom Poturkom: Život obilježen vjerom u Boga i ljubavlju prema domovini
Na kafi s Nerminom Tulićem: Jedan od rijetkih džentlmena starog kova
Na kafi s Goranom Milićem: Ne vidimo ono što je dobro kod nas
Na kafi sa Harisom Pašovićem: Naravno da kultura u BiH ima budućnost!
Boris Dežulović: Zajebavajte se, niko od zajebavanja nije umro
Na kafi sa Zoranom Redžićem: U Sarajevo je rock and roll davno crk'o
Na kafi s Ivanom i Matom Jajalo: Porodica na prvom mjestu
Na kafi s Leilom iz Divanhane: Iz ljubavi prema prekrasnoj sevdalinci
Na kafi s Amrom Silajdžić: Putujem u Brazil!
Sa Sanelom Jenkins o fudbalu i Zmajevima: Moramo se izdići iznad jedne utakmice
Na kafi s Feđom Isovićem: 'Lud, zbunjen, normalan' ne bi bio isti da Izeta ne glumi Mustafa
Na kafi s Ivanom Novakom iz Laibacha: Poezija je u tome kako radiš neke stvari, a ne šta je napisano
Na kafi s Erminom Bravom: Ovdje ljudi vape za nečim pozitivnim
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.