Marko Rakar: Blogger predsjednika Josipovića

Radiosarajevo.ba
Marko Rakar: Blogger predsjednika Josipovića

Marko Rakar, blogger i pokretač web stranice Pollitika.com, koja je u septembru prošle godine dobila nagradu za eDemokratiju, a koja se dodjeljuje osobama i institucijama koje mijenjaju svijet politike i interneta, vodio je internet kampanju predsjednika Hrvatske Ive Josipovića. Jedan je od prvih bloggera u Hrvatskoj.

Marko je iz Zagreba, i po struci je komunikacijski savjetnik. Uglavnom se bavi političkom komunikacijom, pa radi kao savjetnik političkim strankma i kandidatima. Između ostalog, član je upravnog odbora Međunarodnog udruženja političkih savjetnika. Povremeno je gostujući predavač na međunarodnim i regionalnim naučnim kongresima i skupovima. U sklopu svojih projekata, sarađivao je sa različitim međunarodnim institucijama, kao što su Vijeće Evrope, Evropski fond za Balkan, UNDP, te Američka ambasada u Zagrebu.

Rakar se internetom počeo intenzivno baviti 2006. godine, a narolito politikom.

Pollitika.com je grupni blog, čiji je najpoznatiji projekat web aplikacija popisbiraca.pollitika.com, koja je predstavila mehanizme manipulacije biračkim popisima. Projekat je pokrenuo niz promjena u hrvatskom zakonodavstvu. Za uspješnost tog projekta, Rakar je dobio spomenutu eDemocracy nagradu, a i Google fellow (PDF Barcelona 2009.).

Njegov Mračni blog postoji još od 2004. godine, i na njemu se Rakar bavi različitim temama.

„Predizborna kampanja koja nam predstoji previše je ozbiljna stvar da bi je prepustili političkim strankama. Misija Pollitika.com-a je da dozvoli svakome izreći svoje mišljenje, da svatko može izložiti svoju ideju, da svatko može upozoriti na nepravdu, kriminal ili besmisleni potez vlasti i/ili političara, neovisno o razini na kojoj se propust dogodio“, napisao je Rakar u Manifestu stranice Pollitika.com, parafrazirajući na kraju izbornog stratega Joea Trippija: „Postoji samo jedan alat, jedna platforma, jedan medij koji nam dozvoljava da vratimo natrag svoju vlast, a to je internet!“

Tokom kampanje Ive Josipovića, pored web stranice kandidata i socijalne mreže, bio je zadužen i za komunikaciju između izbornih stožera. Internetski dio Josipovićeve kampanje koju je vodio Rakar imao je za cilj dvosmjernu komunikaciju, odnosno, komunikaciju sa velikim brojem ljudi, koja uključuje lično odgovaranje na veliki broj e-mail poruka, kao i poruka na društvenim mrežama.

Kao rezultat pažljivoga vodstva i usmjeravanja, internet dio kampanje je postao ravnopravan segment, zajedno sa ostalim medijima: radijem, televizijom i printanim medijima.

Marku Rakaru je malo falilo da postane savjetnik u Uredu predsjednika Josipovića. Anonimni mail je, u međuvremenu, obznanio kako je Rakar dužan određena sredstva državi, nakon stečaja štamparije Prius, čiji je bio direktor.

Ivo Josipović je izjavio kako je znao za Rakarov problem, i dodao vrlo jasno kako niko ko duguje novac državi ne može biti dužnosnik.

Veliki dio internetske zajednice podržava Rakara. Svoju je situaciju on več opisao na svom blogu, a njegove pristalice smatraju da to nije ništa osobito skandalozno, te da se dug može desiti bilo kome ko se bavi poslovanjem. Osnovana je i grupa podrške na Facebooku. Drugi mu zamjeraju zašto od početka nije bio transparentniji, te ne vide razlog zašto bi bilo ko bio pošteđen zakonskih odredbi.

Vezano:
Objavljeni dobitnici godišnjih nagrada za eDemokratiju

radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije