Mišo Subotić / Kako je mladić iz Prnjavora zbog Facebooka postigao svjetski uspjeh

15. 12. 2016. u 08:31:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 0

Mladić iz Prnjavora za kratko vrijeme postigao je veliki uspjeh u svijetu, a sve zahvaljujući društvenim mrežama.

Mišu Subotića danas prati preko milion posjetilaca.

Rođen je u Kulašima kod Prnjavora gdje završava srednju školu i kratko vrijeme radi na lokalnoj televiziji. Studirao je grafički dizajn na BLC-u u Banjoj Luci. 

“Oduvijek me zanimala umjetnost i tehnologija, pa sam uz podršku roditelja upisao grafički dizajn. 'Glitchart', kompozicija i produkcija elektronske muzike su moja velika strast, pa sam za vrijeme studiranja radio na brojnim multimedijalnim projektima, koji su uključivali kako audio produkciju, tako i video montažu i 'motion graphic design'. Jedan od projekata kojim se posebno ponosim, jeste rad na osnivanju prve studentske radiostanice u Republici Srpskoj - College Radio”, kazao je Subotić, piše Prnjavor.info

Za vrijeme studija posjetio je brojne evropske države, ali i američki kontinent. Željan znanja i usavršavanja, Mišo je odlučio pokrenuti vlastiti biznis na internetu. 

“Živimo u maloj i nerazvijenoj državi u kojoj poslovi na internetu polako počinju da se razvijaju, ali su na neki način i dalje tabu tema. Zbog svega toga, gotovo tri godine sam radio kao montažer, kamerman i 'motion graphic designer' na televizijama K3 i ATV. Društvenim mrežama ozbiljnije sam počeo da se bavim krajem 2014. godine.”

Od 2015. godine započinje veliki uspjeh mladog Prnjavorčanina, koji je posjećujući razne regionalne IT konferencije, polako trasirao put ka uspjehu. Od trase, do samog uspjeha nije mnogo trebalo, za kratko vrijeme Subotić je postigao mnogo toga.

“Posjećujući IT konferencije i razne 'networking' događaje upoznavao sam brojne ljude, koji se bave sličnim stvarima. Na jednom od takvih skupova, upoznao sam osobu koja mi je cijelu ovu priču uozbiljila i bez čije pomoći i mentorstva ne bi bio tu gdje jesam. Riječ je Aiste Lehman, s kojim sam posjetio Digital konferenciju u Sofiji, gdje sam imao priliku da se družim s vodećim stručnjacima IT industrije. Tada sam shvatio da je u ovom poslu moguće uspjeti, samo je potrebno mnogo truda i odricanja.” 

Iz malog mjesta na staze velikog uspjeha

Činjenica da dolazi iz malog mjesta, dodatno ga je motivirala da uspije u onom što iskreno voli. Svakodnevno čitanje raznih članaka, na stotine pročitanih stranica raznih izvještaja, uz interes za sociologiju i psihologiju, bili su ključni koraci u razvoju njegove uspješne priče.

“Negdje u julu 2015. godine sam na 'Techcrunchu' pročitao zanimljiv članak, u kojem se pisalo o tome kako će Facebook da dozvoli gifove i animirane profilne fotografije na svojoj platformi, bilo mi je zanimljivo, ali nisam davao veliki značaj tome. Kada je sve izašlo iz beta testa, kada su gifovi zaživjeli, uhvatio sam sebe kako skidam jedan za drugim i redovno ih dijelim sa prijateljima. Ugledao sam priliku da skupim što više ljudi, koji vole ovakve stvari i tada nastaje Gif Porn. Sve se desilo u studentskom domu, u čuvenoj Zoni 118, koju ovom prilikom pozdravljam. Ideja je bila da se svakodnevno bira i objavljuje najbolji gif sadržaj, koji smo mogli naći na internetu, a samo ime 'Gif Porn' je nastalo kao vid marketinškog trika, za što brži rast i po uzoru na već postojeće stranice tipa 'Food Porn' itd. Na samom početku stranicu sam ažurirao s drugarom Bogdanom Tomičićem, ali kako je broj korisnika rastao od nas se očekivalo da dijelimo više sadržaja, kao i da biramo sve bolji i bolji sadržaj, pa sam iz 'Glitch Art Communityja' našao još nekoliko editora, koji su bili zainteresovani da rade na ovom projektu. Za manje od godinu dana naša platforma prelazi milion korisnika, a trenutno ima preko dva miliona, pri čemu je sedmični rast između 50 i 90 hiljada novih korisnika”.

“Gif Porn” je platforma kroz koju umjetnici i entuzijasti mogu da predstave svoj rad, i da njihov rad bude viđen od ogromnog broja ljudi. Gifove prave po narudžbi za marketinške firme, u svrhu raznih kampanja. 

“S obzirom na to da sam odrastao u BiH, gdje ova vrsta posla ne nailazi na mnogo razumijevanja, potreban je veliki trud da se istraje u svemu ovome. U svijetu 'Gif Porn' je postao sinonim za dobru zabavu i edukativni sadržaj. Naše objave sedmično vidi u prosjeku oko 90 miliona ljudi iz skoro svih država svijeta, što dovoljno govori o veličini i važnosti posla, kojeg radim zajedno sa sjajnim timom.”

Za uspjeh u poslu potrebno obrazovanje, upornost, strpljenje

Mladi Prnjavorčanin naglašava da u poslu kojim se bavi nema formule uspjeha, ali da bi se uspjelo potrebno je više stvari spojiti u jednu cjelinu. Osim svakodnevne edukacije, praćenja važnih informacija, bitan faktor je povezivanje s ljudima koji se bave sličnim poslom. Ipak, bez upornosti i strpljenja, teško da se može uspjeti, jer se ništa ne pravi samo i ništa se ne dešava preko noći. 

“Trenutno sam u Ankari, gdje s poslovnim partnerom Redžepom Altunom i našim timom, radimo na izradi web-stranice, kao i formiranju poslovnog modela 'Gif Porna'. U skorijoj budućnosti trebala bi se pojaviti i aplikacija za pravljenje gifova, gdje bi svi članove naše platforme bili u prilici da se iskažu kroz gif. U planu je pravljenje 'live stream' platforme, kao i nastavak rada na meni jako dragom projektu Cener.com."

Poruka za ljude koji žele da se bave “freelance” ili sličnim stvarima

Kraj razgovora Mišo Subotić je iskoristio da se zahvali porodici, svom timu ljudi i svima onima koji su vjerovali u njega, ali i da pošalje poruku ljudima zainteresiranim za ovu vrstu posla.

“Istrajte u tome što radite, budite strpljivi, vrijedni i svaki dan upijajte nove informacije, družite se sa ljudima koji se bave sličnim stvarima, napravite sebi okruženje koje vas gura naprijed. 'Ako je rad na vašem projektu jedina stvar o kojoj razmišljate i ako vam ništa drugo i bolje ne pada na pamet, da radite svakog slobodnog trenutka, onda je to to', riječi su Ivana Ćosića za koje mislim da su dobra poruka”, dodao je na kraju Subotić.


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacija za Android | iPhone i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

NEMA KOMENTARA