Hemonova knjiga u izboru 'Novih klasika'
Druga knjiga sarajevskog pisca Aleksandra Hemona 'Nowhere Man' (Čovjek bez prošlosti), napisana 2002. godine ušla je u listu klasika 21. stoljeća koju je objavio američki web portal Slate.
Radi se o jedinstvenoj listi koja obuhvaća najdugotrajnije kulturne artefakte koji su se zadržali u američkim medijima od 2000. godine naovamo.
Uz Aleksandra Hemona i njegov roman, na ovoj su se listi našli:
- iPod,
- Čizme Uggs,
- Pjesma 'I Gotta Feeling' benda Black Eyed Peas,
- Font Clearview,
- Autobiografija Boba Dylana 'Chronicles',
- Video 'Drunken Jedi' sa YouTubea,
- TV reklame 'I’m a Mac/I’m a PC',
- Fenomenalni Federerov udarac u meču protiv Roddicka,
- Film Davida Lyncha 'Mulholland Drive' iz 2001. godine,
- Umjetnički video rad Christiana Marclaya 'The Clock',
- TV emisija The Wire,
- Arhitektonska ostvarenja The High Line and Brooklyn Bridge Park
- Jazz album Craiga Taborna Avenging Angel,
- Fotografija 'Marlboro Marine' Luisa Sinca
U obrazloženju nastanka ove liste koju su sačinili kritičari i kolumnisti The Slatea kaže se kako su krenuli od izraza Davida Fostera Wallacea koji je aktuelnu medijsku sliku opisao kao 'Total Noise'. Filmovi, knjige, televizijske emisije, žurnalistički kanali komunikacije (nekada poznati kao novine), podkastovi, YouTube video, muzeji, tweetovi - svi oni čine tu buku (Noise). U posljednjem desetljeću kultura je funkcionirala u bezbroj niša, pa se na prvi pogled pretpostavlja kako je kultura danas fragmantirana više nego ranije. No ipak, baš kao i prethodnih desetljeća, i u kulutri postoje one ideje koje izdrže duži period i koje se mogu nazvati 'nova klasika'.
Razlika je u tome što su sada klasici personalizirani i što više nema masovne kulture u ranijem značenju, kažu sastavljači liste. Takođe, klasici sada dolaze iz svih nivoa kulture - kako elitne, tako i masovne i mainstream. Oni su nerazvezivo upleteni jedni u druge i tvore raznoliku sliku novog svijeta.
O Hemonovom romanu
U obrazloženju izbora za Hemonov roman, urednik Slatea David Haglund kaže kako Hemonova proza nije ni 'blještava', ni 'slobodna', niti nam ovaj pisac želi njome nešto 'nacrtati'. Ta je proza ljutita, tužna i smiješna u isto vrijeme, i puna neočekivanih verbalnih kombinacija koje prenose ne samo vanjski svijet, nego i osobno iskustvo: Lift je, na primjer, "prepun ženske mirisne odsutnosti - breskvaste, kožne, guste..." Te mirise otkriva nos Hemonovog alter ega Jozefa Proneka. Kao i Hemon, i Pronek je odrastao u Sarajevu, te je došao u Ameriku u kratku posjetu u svojim kasnim dvadesetim godinama, a onda je zaglavio u Chicagu, jer je započela opsada Sarajeva...
Urednik smatra da je 'Nowhere man' do sada najbolji Hemonov roman, a treba napomenuti da se uz ovu knjigu na listi našla još samo jedna - Dylanova autobiografija.
Čestitamo Aleksandru Hemonu!
Vezano:
Ekskluzivni intervju: Aleksandar Hemon
A. Hemon: Ostvarenje Mladićevog opakog sna
Aleksandar Hemon: O Hadžibajrićima
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.