Elmir Jukić o filmu Majka

Radiosarajevo.ba
Elmir Jukić o filmu Majka

Foto: radiosarajevo.ba, fotografija iz predstave Žaža redatelja Elmira Jukića

RadioSarajevo: Kako si došao na ideju za film?

Jukić: Našao sam u novinama priču o Šidi Mehanović, nosila je sliku svoje porodice, sličnu kao u filmu. Istaživao sam dalje priču, išao do nje u Tuzlu i rezultat toga je scenario koji se od prve verzije do ove koja je snimljena jako malo mjenjao.

RadioSarajevo: Šta je za tebe bilo bitno reći ovim filmom?
Jukić: Danas, godinama nakon zločina u Srebrenici, hiljade majki svoje porodice može okupiti samo na fotografijama. «Majka» je film o samoći i snažnoj majčinskoj potrebi jedne srebreničanke da porodicu okupi ponovo..

RadioSarajevo: Šta je Tebi bio motiv za pravljenje ovog filma?
Jukić: Snažno uvjerenje da je priča dobra i važna.

RadioSarajevo: Možeš li povući paralelu između ove majke i Bosne i Hercegovine... Želje da su svi kao nekad skupa....?
Jukić: Ne vidim nikakvu ozbiljnu paralelu, “Majka” je mali, intiman film i nema namjeru biti nikakva globalna metafora.

RadioSarajevo: Koju formu si odabrao da bi ispričao ovu priču, estetski, dramatruški...?
Jukić: Jako važno mi je bilo da film ima nešto dokumentarno, prije svega u rediteljskom postupku. Imam utisak da bi bez toga imao film koji bi ličio na neki dokument koji prilažem kao jako važan, ali na njemu nema nikakvog pečata.

RadioSarajevo: Kakvo je iskustvo rada s glumcima na ovom filmu. Koliko je tesko ili lako bilo objasniti im njihove zadatke i funkcije?
Jukić: Sa Jasnom i Moamerom sam uvijek jako ugodno radio, sjajni su glumci i vrlo lako se razumijemo. Naravno, to ne znači da je Jasnina uloga bila laka. Naprotiv.

RadioSarajevo: Kakav je bio produkcijski proces pravljenja ovog filma? Od prezentacije producentu ideje, do realizacije...
Jukić: Vrlo dug, film je još prije dvije-tri godine dobio podršku Fondacije za kinematografiju ali smo ga tek ove godine uspjeli snimiti. S obzirom da sam glavnu scenu morao snimati u Potočarima, dokumentarno, u situaciji stvarne dženaze, svako prolongiranje snimanja je značilo pomjeranje od godinu dana.

RadioSarajevo: Zasto je film rađen HD tehnologijom?
Jukić: Film je sniman Red kamerom, ali je format s kojeg se prikazuje HD. Ta tehnika ima omjer kvaliteta i cijene idealan za budžete unutar kojih se moramo smjestiti. Meni je RED odgovarao i zato što me nije ograničavao u smislu količine snimljenog materijala.

RadioSarajevo: Šta Ti je u planu slijedeće, da li radiš na scenariju za igrani film (dugometražni) i ako da, čime će se on baviti?
Jukić: U septembru nastavljamo snimanje serije “Lud, zbunjen, nomalan”, radimo nove 24 epizode.


Razgovarao: Damir Nemir Janeček
radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije