Ahmed Imamović: Kako sam snimio Bregin i Čolin spot
Radiosarajevo.ba
Foto: Midhat Mujkić
Foto-galeriju kadrova iz spota pogledajte ovdje
Sarajevski redatelj Ahmed Imamović, čiji je film Go West iz 2005. uzdrmao konzervativne duhove, a kratki film 10 minuta 2002. godine proglašen za najbolji u Evropi, ovih mjeseci radi na svom drugom dugometražnom projektu. No nedavni telefonski poziv, na dva dana ga je izbacio iz iscrpljujuće filmske rutine iturobnih tema, te uveo u svijet blještave estrade i lakih nota. Sve je rezultiralo snimanjem spota Gorana Bregovića i Zdravka Čolića za pjesmu čudnog naziva "Manijači" i sve je trajalo samo dva dana.
RadioSarajevo: Kako i zašto?
Imamović: Zazvonio je mobitel, zvali su me Bojan Hadžihalilović i Goran Bregović i izložili mi ideju. U nedjelju smo se našli na Jahorini, fino popričali. U ponedjeljak smo snimili i smontirali – eto tako je bilo...
Bojan je imao jednu kreativnu ideju koja se meni dopala. Jednostavna a dobra. Goran i Bojan su se uz konsultacije sa mnom odlučili da se uradi video posveta Paulu Simonu i njegovom spotu „You Can Call Me Al“. To je odlično profunkcionisalo. Ono što je meni kao redatelju bilo najvažnije je da su Goran i Zdravko bili spremni na sve ono što su uradili pred kamerom u toj sobici od tri zida.
RadioSarajevo: Kojim riječima je Bojan uspio da vas ubijedi da prekinete rad na velikom projektu kakav je vaš drugi dugometražni igrani film i da dođete da snimite spot?
Imamović: Bojan je čovjek kojeg izuzetno cijenim, prijatelji smo i kolege, znamo se godinama. On je uvijek imao sjajna rješenja i ne bih ga više hvalio... Drugo, Goran Bregović je čovjek kojeg veoma cijenim i koji mi je mnogo pomogao kada sam radio film Go West. Goran je tada bio vrlo otvoren, bez bilo kakvih uslova, naknada ili ne znam čega...da jednom debitantu pomogne u okviru svojih mogućnosti. Dobro sam se osjećao da se na neki način mogu odužiti čovjeku koji mi je pomogao.
Kao reditelj mogu reći da je rezultat dobar i da sam zadovoljan. Volio bih da sam možda imao pet dana priprema, ali ne znam da li bismo u tom slučaju dobili tako dobar rezultat. To je jedan minimalistički spot baziran na njihovoj pojavnosti, na energiji Gorana i Zdravka.
RadioSarajevo: Da li inače slušate muziku Zdravka Čolića i Gorana Bregovića?
Imamović: Ha,ha... možda prije rata, sada ne baš previše...ha, ha.
RadioSarajevo: Da li vam je ovo prvi muzički spot?
Imamović: Prvi je bio onaj za Mariju Šestić, našu predstavnicu na Euroviziji 2007. Nisam baš sklon muzičkim spotovima, ali ovdje je više bilo pitanje dobrog koncepta, jedne ležernosti i specifičnosti pjesme. To nije klasičan spot. Ljudi obično očekuju neku filmsku priču ili vizualnu atraktivnst, efekte... ovo je nešto minimalno: tri zida i dva izuzetna umjetnika.
RadioSarajevo: Pretpostavljamo da je pomenuti spot Paula Simona bio važan i u vašem filmskom sazrijevanju.
Imamović: Kako da ne, to je apsolutno jedan rad koji je izašao iz estetike onoga o čemu sam maloprije govorio. Vidimo jedan televizijski pristup, čak su namjerno pravljene greške u kadriranju i izboru kadrova. Taj spot je montiran takoreći „sjekirom“ a ne na montažnom stolu, ali to savršeno funkcionira. To kompenzira igra ljudi koji su unutar kadra. Znači, bitan je sadržaj kadra, nije bitna njegova likovnost.
RadioSarajevo: Spot je već i smontiran. Ko su bili suradnici na snimanju i kada ćemo ga imati priliku vidjeti?
U realizaciji spota učestvivali su montažer koji uvijek sa mnom radi – Midhat Mujkić. Tu je bila i divna mlada ekipa TV Pink, u čijem smo studiju i snimali. Premijera se očekuje ovih dana.
Paus Limon; You Can Call Me AL, album Graceland 1986.
http://www.youtube.com/watch?v=ULjCSK0oOlI
vesna,radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.