U Zemaljskom muzeju samo certificirani suveniri
Zemaljski muzej Bosne i Hercegovine, osnovan 1888. godine, otvorio je 14. maja svoju prvu prodavnicu suvenira. Prodavnica je otvorena u saradnji sa lokalnim proizvođačima suvenira koji će certificirati i podržati prodaju tradicionalnih bh. suvenira, što će ujedno biti i finansijska pomoć radu muzeja.
Štand sa suvenirima, koji se nalazi na glavnom ulazu u muzej, služit će kao glavno mjesto na kome će posjetioci dobiti sve potrebne informacije, odakle će polaziti organizirani obilasci muzeja, gdje će se prodavati ulaznice, kao i muzejske publikacije i certificirani suveniri.
Izradu, uspostavljanje i promociju štanda sa suvenirima te izradu njegovog kataloga podržao je USAID-Sida FIRMA projekat u saradnji sa svojim partnerom u implementaciji, ZUP-om Baščaršija. Projekat radi na proširivanju cjelokupne turističke ponude Zemaljskog muzeja, koji je jedna od najvažnijih institucija kulture u BiH. Pomenuta podrška je obuhvatila i uspostavljanje procesa potvrde autentičnosti i pečata saglasnosti koji će za kupce biti znak da se radi o „tradicionalnim“ suvenirima.
Naime, na muzejskom štandu bit će prodavani isključivo suveniri koji su replika muzejske umjetničke kolekcije. Prednost će se dati onim suvenirima koji se temelje na autentičnim elementima izrade iz različitih epoha – prahistorije, Rimskog perioda, srednjevjekovnog perioda Bosanskog kraljevstva, itd. Stručna komisija Zemaljskog muzeja će procijeniti i potvrditi autentičnost svakog muzejskog suvenira.
Prva ekskluzivna serija proizvoda izrađena je u zlatarsko - juvelirskoj radionici Sofić, koja je bila pionir u izradi kopija umjetničke kolekcije ovog muzeja, uključujući i predmete koji datiraju još iz 4. vijeka p.n.e.
Vezano: Zlatar Sofić i Zemaljski muzej
Proizvođači suvenira koji učestvuju u ovom projektu izdvojit će 25% cijene svakog prodatog suvenira za Zemaljski muzej radi pokrivanja troškova štanda, kao i u cilju obezbijeđenja dodatnog izvora prihoda ovog muzeja. Zemaljski muzej se trenutno oslanja na redovnu prodaju ulaznica kao svoj izvor prihoda, tako da jedva pokriva operativne troškove i bori se da nabavi dodatne izložbene eksponate.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.