Sebas Velasco - španski umjetnik koji je dočarao poetiku Alipašinog Polja
Španski i svjetski poznati umjetnik Sebas Velasco stigao je u Sarajevo, a razlog posjete je njegova prva samostalna muzejska izložba pod nazivom Jutro će promijeniti sve u Historijskom muzeju Bosne i Hercegovine.
Otvaranje izložbe bit će upriličeno u petak, 4. aprila u 18.00 sati u Muzeju projekcijom filma i razgovorom s rediteljem Mariom Ilićem, nakon čega će u 19.30 sati uslijediti zvanično otvaranje.
O umjetnosti, Sarajevu i izložbi povodom 80. godišnjice Historijskog muzeja BiH Velasco je govorio za portal Radiosarajevo.ba.
Semir Efendić za Radiosarajevo.ba: "Ideologija kojoj robuje Max Primorac učestvovala u Holokaustu"
Radiosarajevo.ba: Kako biste opisali svoj umjetnički stil i gdje pronalazite inspiraciju?
Velasco: Ja sam figurativni slikar koji se posebno povezuje s urbanim pejzažima, a najviše me inspirišu područja Centralne i Istočne Europe. Moj umjetnički proces je proces otkrivanja, istraživanja prostora koji su oblikovani historijskim i socio-političkim promjenama. Igra svjetlost je ključna u mom radu, bilo da dolazi iz neonskih reklama, svjetala automobila ili odsjaja sa prozora.
Izložba španskog umjetnika Sebasa Velascoa "Jutro će promijeniti sve" u Historijskom muzeju BiH
Zanimaju me svakodnevni trenuci, koje spajam u kolaž kako bih stvorio osjećaj nostalgije, dok sama mjesta ostavljam otvorenima za interpretaciju. Teksture i atmosfera 80-ih i 90-ih godina nešto su čemu se često vraćam u svom radu.
Radiosarajevo.ba: Pažnju nam je privukao Vaš rad koji prikazuje sarajevsko naselje Alipašino Polje. Koja je Vaša poveznica s Bosnom i Hercegovinom?
Velasco: Nemam porodičnu povezanost s ovim regionom, ali su me kao dijete imena bivših jugoslovenskih fudbalskih igrača u španskoj ligi zaintrigirala. Tek kasnije sam počeo aktivno istraživati socijalno-političke aspekte tih mjesta. Tokom posljednjih deset godina, mnogo sam putovao po ovom regionu, a Sarajevo je mjesto kojem se najčešće vraćam. Posebno me privlači socijalistička arhitektura - Beograd, na primjer, je ogroman i impresivan, dok sarajevska naselja, iako su manja, imaju specifičnu kvalitetu.
Alipašino Polje je sjajan primjer toga, arhitektura koja na prvi pogled izgleda egalitarno i homogeno, otkriva jedinstvene detalje i oblike koji su mi izuzetno interesantni. Ova izložba u Historijskom muzeju označava deset godina putovanja, istraživanja i slikanja po tim prostorima, a ujedno se poklapa s njihovom 80. godišnjicom.
Radiosarajevo.ba: Koje sve dijelove Sarajeva predstavljate publici?
Velasco: Nije toliko riječ o predstavljanju specifičnih dijelova Sarajeva ili Beograda. Iako se u radovima mogu prepoznati elementi određenih kvartova poput Grbavice, Otoke ili Pofalića, moj cilj nije stvoriti dokumentarnu predstavu svakog područja.
Umjesto toga, riječ je o nesvjesnom procesu u kojem istražujem mjesta s kojima sam bio emotivno povezan u različitim trenucima svog života. Radovi su više kao zbirka sjećanja i iskustava koja su oblikovala moj put, povezujući moje istraživanje ovog regiona s vlastitim iskustvima i paralelama s rodnom Španijom.
Radiosarajevo.ba: Kako je došlo do saradnje s Historijskim muzejom i koliko ćemo radova vidjeti na izložbi?
Velasco: Uz podršku Ambasade Bosne i Hercegovine u Španiji, posebno ambasadorice Vesne Andree Zaimović, uspostavili smo kontakt s Historijskim muzejom, institucijom posvećenom očuvanju kulturne baštine, što se savršeno poklopilo s temama koje istražujem kroz svoj rad. Zajedno s njihovom direktoricom, Elmom Hašimbegović, radili smo na razvoju ovog projekta tokom protekle godine. Na izložbi će biti predstavljeno 10 novih originalnih ulja na platnu, uz prateći program koji uključuje značajnu saradnju s lokalnim kreativcima, s nadom da će na autentičan način obogatiti izložbu.
Radiosarajevo.ba: Ko su Vaši saradnici na ovom projektu?
Velasco: Izložba će uključivati doprinos različitih lokalnih i međunarodnih kreativa. Manifesto, sarajevska inicijativa posvećena promociji savremene kulture na lokalnom nivou, predstavit će dinamičan trodnevni program koji istražuje naslijeđe, kulturu i identitet. Ovaj program omogućava lokalnim i međunarodnim stručnjacima i umjetnicima da ispituju način na koji socio-političke i ekološke historije oblikuju našu budućnost, dok istovremeno ističu često zanemarene narative.
Kreativni doprinos daju: Mario Ilić, bosanski snimatelj, koji će predstaviti impresivnu video instalaciju; Jaime Velasco, španski gitarista, koji će nastupiti uživo tokom vikenda otvaranja izložbe; José Delou, moj dugogodišnji saradnik i fotograf koji će prikazati fotografsku izložbu s prikazima iza scene, trenutke sa zajedničkih putovanja dok smo istraživali i dokumentovali izložbu.
Radiosarajevo.ba: Zašto je izložba dobila naziv Jutro će promijeniti sve? Jeste li slušali Indexe?
Velasco: Volim muziku iz ovog regiona, posebno rock i new wave iz 70-ih, 80-ih i 90-ih godina. Ova pjesma me naročito snažno pokreće, posebno način na koji orgulje započinju, budi tako specifičnu nostalgiju, spajajući radost i tugu na način koji me vraća u drugo vrijeme.
Ovaj osjećaj odražava se u mom slikarstvu. Dirnuti sam krajolikom, temom, pa čak i određenim periodom dana. Trenucima koji u sebi nose istovremeno osjećaj nade i duboke introspekcije. To je slična neuhvatljiva, emocionalna konvergencija koju pokušavam prenijeti kroz svoj rad, kako bih pojačao nejasnost vremena i prostora.
Radiosarajevo.ba: Kako biste opisali svoje dosadašnje iskustvo sa Sarajevom? Šta Vam prvo pada na pameti kada pomislite na Sarajevo?
Velasco: Sarajevo je grad koji me najviše inspiriše i uvijek se radujem povratku kako bih ga dublje istraživao. Zanimljivo je, jer nemam porodične korijene u ovom gradu, a ipak postoji emocionalna i estetska povezanost koju osjećam, a koja duboko odjekuje u mom kreativnom procesu.
Kada pomislim na Sarajevo, prva stvar koja mi padne na pamet su ljudi koje sam upoznao u posljednjoj deceniji, a koji su postali moji bliski prijatelji.
*Izložba je realizirana kroz saradnju Historijskog muzeja BiH, galerije Manifesto i Ambasade Španije
Sebas Velasco
Sebas Velasco (1988) je španski umjetnik koji istražuje urbane pejzaže, ljude i kulturu kroz ekspresivne uljane slike i velike zidne slike u javnom prostoru. Njegova promišljanja o svjetlu i prostoru slave sadašnjost, dok istovremeno prizivaju historiju koja oblikuje njegove subjekte. Posljednjih godina, Velasco se svrstao među velike dokumentariste tranzicijskih istočnoeuropskih zemalja.
Česti boravci u Poljskoj i bivšoj Jugoslaviji oblikovali su njegov rad, u kojem istražuje složene odnose između arhitekture, politike i ekonomije. Betonske utopije, napuštena vozila i neonski osvijetljene ulice—kolažirane iz njegovih vlastitih fotografija—definišu njegov sugestivni stil.
Sebas je sarađivao sa Prado muzej u Madridu, Kraljevsku palaču u Madridu i Muzej europske moderne umjetnosti u Barceloni, a sudjelovao je i na turnejskim izložbama širom Kine posvećenim izvrsnosti španskog slikarstva. Velasco je izlagao širom Europe, SAD-a i Azije, a njegovi radovi nalaze se u značajnim privatnim i međunarodnim kolekcijama.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.