Ovacije za Mustafićevu režiju 'Prosjačke opere'
Inspiraciju za svoju Prosjačku operu, poznati češki pisac i disident, a kasnije i predsjednik Vaclav Havel (1936 – 2011) našao je u istoimenom pozorišnom komadu Johna Gaya iz 18. stoljeća, koji je zbog svoje zanimljivosti doživio brojne prerade. Jedna od najpoznatijih je ona Bertolda Brechta sa muzikom Kurta Weila, no Havelova inačica doživjela je i filmsko uprizorenje u režiji Jiržia Menzela.
Havelovom tekstu Žebrácká opera pristupio je i bosanskohercegovački pozorišni redatelj Dino Mustafić, u suradnji sa dramaturginjom Željkom Udovičić Pleština.
U izvedbi Albanskog teatra iz Skoplja i Mustafićevoj režiji, ova predstava svoju je premijeru doživjela 18. jula u sklopu festivala 'Ohridsko ljeto'.
Publika je stojećim ovacijama pozdravila predstavu koja je na hrabar način povezala Havelov tekst sa makedonskom političkom stvarnošću, baveći se pojmovima korupcije, kriminala, te povezanosti režima i kriminalaca.
Uspjehu predstave doprinijela je i izvrsna glumačka igra u kojoj su se ispreplitali songovi i plesne numere, dok makedonski mediji posebne zasluge pripisuju režiji Dine Mustafića. "Dinamična, oštra, burna, kompaktna i inventivna, komična, ironična, takva je, očekivano bila i režiserska koncepcija poznatog Dine Mustafića", ističe između ostalog Tina Ivanova iz Utrinskog Vesnika. Prema pisanju Dnevnika, predstava pod rukovodstvom bosanskog režisera uspijeva u potpunosti osvijetliti odnose između režima i kriminalaca, korupcije i kriminala.
O samoj predstavi Mustafić navodi da je Havelova 'Prosjačka opera' briljantna politička satira o sistemu kojem služimo, licemjerstvu i hipokriziji društvenog morala. "Iz današnje perspektive to izgleda kao tranzicijski horor u kojem se ništa nije promijenilo u odnosu na represivne i ideološke sisteme, samo je sada sve otvorenije, direktnije i beskrupoloznije", ističe Mustafić napominjući kako su u predstavi inkorporirani mnogi dokumentarni dijelovi iz političkog života Makedonije scenski uobličeni kroz novinske naslove, komercijalne reklame, twittere. "Pokazalo se da je publika prepoznala aktuelnost Havelovog teksta, političkog modela vladanja na Balkanu, gdje se kroz 'demokratske procese' dogodila strašna pljačka, radikalno siromašenje društva, gubitak svih moralnih normi i sprega kriminala i vlasti", prokomentirao je na kraju Mustafić.
Scenografiju za predstavu radio je Dragutin Broz, muziku potpisuje Trimor Domi, koreografiju Gjergj Prevazi, dok su na čelu odlične glumačke ekipe Xhevdet Jashari, Adem Karaga, Bajrush Mjaku i drugi.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.