Hipermnezija i suze među banjalučkom publikom
Sinoć je u prepunoj sali gradskog pozorišta Jazavac održana banjalučka premijera predstave Hipermnezija u režiji Selme Spahić.
Sarajevska i beogradska glumačka postava posjetila je Banju Luku u okviru novog projekta internacionalnog teatarskog festivala MESS - Undiplomatic Art, koji je, predstavivši banjalučke umjetnike Sarajevu, svoje trodnevno predstavljanje banjalučkoj publici započeo izložbom Hollywar Damira Nikšića u Domu omladine.
Hipermnezija kao nosilac Undiplomatic Art ideje
Nema sumnje u to da je baš ova predstava, kada se u obzir uzme njena tematika, način na koji je koncipirana, te živa energija likova koji se prisjećaju svoje prošlosti idealan materijal za postavljanje na scenu u okviru jednog projekta kao što je Undiplomatic Art, čiji je cilj dekonstrukcija tabua, kao i biranje opcije da umjetnost ne mora i ne smije biti diplomatična.
Sarajevska režiserka Selma Spahić koja je nedavno premijerno predstavila svoju novu predstavu Sumnja na sceni Kamernog teatra 55 ističe da je upravo intimna historija ono što ju je najviše zanimalo, te je tako u fokus svoje predstave postavila grupu ljudi koji prepričavanjem svojih ličnih doživljaja kroz živopisna evociranja djetinjstva i rane mladosti nude uvid u svoju najdublju intimu.
Evociranje bolne i krajnje intimne prošlosti je ovdje obilježeno ekstremnim društveno-političkim okolnostima, te nužno isprepleteno sa političkim elementima stvarnosti u kojoj likovi žive i čije su žrtve, stoga i ne čudi činjenica da je predstava izazvala ekstremne reakcije banjalučke publike – od glasnog smijeha, preko negodovanja, pa sve do suza.
Pročitajte i mišljenje kritičara o predstavi Hipermezija.

''Znala sam da ću spajanjem ljudi iz Sarajeva, Beograda i Prištine i bavljenjem njihovim biografijama nužno dobiti politički kontekst. Htjela sam da on bude prisutan kroz predstavu baš onoliko koliko je obilježio živote osmero djece ili adolescenata u to vrijeme. Iz njihove vizure, u tadašnjem trenutku, bez komentara iz današnjice. '', kaže Selma Spahić.
Predstava Hipermnezija je prva u nizu pozorišnih produkcija Hartefakt fonda, nezavisne regionalne fondacije osnovane u Beogradu 2009. godine koja za cilj ima promovisanje, povezivanje i osnaživanje ljudi iz oblasti kulture, umjetnosti, politike i civilnog društva koji žele da žive u demokratskim sredinama, zasnovanim na građanskim vrijednostima. Hartefakt fond kroz podršku umjetnicima i umjetničkim organizacijama učestvuje u stvaranju nove umjetničke generacije koja za cilj ima kritičko preispitivanje i mijenjanje društva u kojem živimo.
Otvaranje javnog diskursa na relaciji Sarajevo-Banja Luka
''Sadržaji koji su izabrani da budu predstavljeni banjalučkoj publici govore sami za sebe. Hipermnezija ima jedan poseban karakter upravo iz razloga jer daje jedan presjek odrastanja jedne generacije u devedesitma, te povezuje jedan dokumentarni teatar i njihove iskrene i istinite priče sa onim što je inspiracija i tema raznih umjetnika na ovim prostorima.'', izjavila je Una Bejtović za Radiosarajevo.ba ispred MESS-a.
Cilj i namjera Undiplomatic Arta nije bavljenje onom dimenzijom koja se predstavlja kao 'institucionalna' kultura, ono što je mainstream, ili ono što je zadato od strane politike ili bilo kakvog diktata, već dubinsko analiziranje društveno političke stvarnosti koja nas opterećuje i kojoj svjedočimo, koja nas se tiče čak i onda kad mi ne želimo da nas se 'tiče'.

''Kroz projekat kao što je Undiplomatic Art želimo na organiziran način napraviti iskorak, te stvoriti platformu i prostor za dijalog i otvaranje javnog diskursa na relaciji Sarajevo-Banja Luka. Neprirodno je da umjetnici iz Banja Luke i Sarajeva bolje surađuju sa Beogradom ili Zagrebom, a ne jedni sa drugima.'', dodala je Una Bejtović.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.