Edina Papo otvoreno za Radiosarajevo.ba: Balet Fest je festival duše, finansije su najveći izazov
Balet Fest Sarajevo, jedan od najprepoznatljivijih kulturnih događaja u glavnom gradu Bosne i Hercegovine, i ove godine donosi publici spoj tradicije i savremenosti, domaćeg i međunarodnog baletnog izraza.
Festival koji već godinama okuplja vrhunske umjetnike sa regionalne i europske scene, postao je svojevrsna platforma za promociju baletne umjetnosti, ali i prostor gdje se susreću iskustvo, inovacija i nove generacije igrača.
Uz bogat program koji uključuje predstave, radionice, konferencije i izložbe, Balet Fest svake godine iznova potvrđuje da Sarajevo ima svoje važno mjesto na kulturnoj mapi Europe. O značaju ovogodišnjeg festivala, njegovom konceptu, izazovima organizacije, ali i o ljubavi prema baletnoj umjetnosti, razgovarali smo s Edinom Papo, umjetničkom direktoricom Balet Festa i baletnom ikonom.
Sarajevo "prodisalo", vjetar rastjerao smog: Pogledajte očaravajuće prizore decembarske noći
"Tema Balet Festa je univerzalna, jedinstvena i krajnje fokusirana na baletnu umjetnost te njen razvoj kroz radionicu, konferenciju, a također kroz poštovanje naše tradicije baleta sa izložbom "Veliki format". Publici prenosimo sjajnu atmosferu gostujućih igrača, koji sa predstavama daju novu notu i dah, bolje reći zamah budućim baletskim igračima, tokom trajanja Balet Festa Sarajevo", kazala je Papo u razgovoru za portal Radiosarajevo.ba.
Balet Fest Sarajevo 2025. zvanično otvara 'Grk Zorba' 27. septembra u Narodnom pozorištu Sarajevo
Naglasila je kako Balet Fest ne odustaje od svog koncepta.
"A to je biti u korak s onim što se događa u regionu i Europi. Svakako da se ovogodišnje izdanje razlikuje od prethodnih po repertoaru koji nude umjetnici", istaknula je Papo.
Dodala je kako svako vrijeme ima svoje karakteristike.
"U savremenom plesu više prepoznajemo obrise i trenutak današnjeg svijeta i onoga što nam se dešava. Današnja estetika poimanja pokreta u savremenom plesu bliža je novim generacijama. Tako da nam je namjera potaknuti i veću profesionalnost ovog žanra u plesu", poručila je Papo.
Kada je u pitanju klasični balet, Papo nam je otkrila da voli predstavu pod imenom Bajadera, Ludwig Minkus u koreografiji baletmajstora Marijusa Petipa.
"Ako je u pitanju savremeni balet, koreografi Mats Ek i Jiri Kylian su nenadmašni. Njihova kreativnost je, mišljenja sam, još veliki talent i naslijeđe u svijetu baleta", kazala je Papo.
Izazov je, kazala je, birati umjetnike i koreografe za Balet Fest te da se ona i ostatak ekipe uvijek trude da dovedu najbolje, u skladu sa mogućnostima.
"Balet Fest je svijetla tačka u kulturnom životu Sarajeva. Kolege iz regije i svijeta također dolaze, zahvaljujući našem kvalitetu. Balet Fest nije komercijalni festival, ja bih ga nazvala festivalom duše i visokog kriterija. Zato smo i voljeni", naglasila je Papo dodavši:
"Najveći izazov u organizaciji i produkciji su finansije. Kada imate finansijsku podršku i osiguran budžet, sve ostalo se lakše preživi."
Svoje znanje, koje je decenijama sticala, vrlo rado i s entuzijazmom prenosima mladim generacijama.
A, postoji li baletni pokret koji je njoj bio ili i danas jeste najteži za izvesti kod kuće dok niko ne gleda, Papo je odgovorila:
"Ne probavam izvesti nikakav baletni pokret kod kuće. Uvijek sam to ostavljala za baletnu salu. U velikom prostoru je mnogo udobnije i ugodnije raditi baletne pokrete."
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.