Alena Baeva i Uroš Lajovic sa Sarajevskom filharmonijom
Otvaranje koncertne sezone Sarajevske filharmonije spojit će dva najsjajnija momenta iz prošlogodišnje sezone. Svi koji redovno prate ovaj orkestar složit će se da su događaji koji su obilježili proteklu godinu bili su nastup ruske violinistice Alene Baeve, te koncert kojim je dirigirao čuveni slovenački dirigent Uroš Lajovic. Zahvaljujući suradnji sa Fondacijom za muzičku umjetnosti MAF, publika će u petak 21. septembra imati priliku da uživa u večeri koju će obilježiti ovo dvoje umjetnika.
Program koncerta:
W.A. Mozart: Simfonija u A duru
Johannes Brahms: Haydnove varijacije za orkestar
Jan Sibelius: Koncert za violinu i orkestar
solistica Alena Baeva
dirigent Uroš Lajovic
Petak 21. septembar u 20,00
Dvorana Narodnog pozorišta u Sarajevu
Prodaja ulaznica na blagajni Narodnog pozorišta
Rezervacija na reservation@saph.ba
No razloga za zadovoljstvo ima još više. Sarajevska filharmonijau januaru će započeti sa obilježavanjem 90 godina svog postojanja. U tom smislu, direktorica Samra Gulamović najavila je skorašnje objavljivanje monografije o Sarajevskoj filharmoniji, kao i niz kvalitetnih koncerata. Između ostalog, u narednoj sezoni imat ćemo priliku slušati: Violinski koncert od Čajkovskog, Smetaninu Vltavu, Dvoržakovu 9. simfoniju, a neće se zaboraviti ni 200 godina rođenja Verdija i Vagnera. Amerika, Japan, Kina i Rusija neke su od zemalja iz kojih dolaze solisti i dirigenti koji će uveličati predstojeću koncertnu sezonu.
Od ove godine orkestar je bogatiji i za instrumente u iznosu od 400.000 Eura koje je donirala vlada Japana, rekla je Samra Gulamović, na konferenciji za medije pred početak sezone 2012/13.
Uroš Lajovic, već trideset godina sa sarajevskim orkestrom
Dirigent svjetske reputacije Uroš Lajovic, prvi put dirigirao Sarajevskom filharmonijom 1982. Od tada je jedan od najredovnijih gostujućih dirigenata i, reklo bi se, čuvar kontinuiteta i tradicije ovog orkestra.
"Ono što me vraća u vaš grad su prijatelji. To je jedna stvar, a drugo - mi smo prije rata počeli jedan veliki posao. Bila je to inicijativa da se u gradu otvori koncertna dvorana. Radilo se o staroj sinagogi (prijeratni RU Đuro Đaković, a sada BKC, op. ur.) koja je imala nevjerovatne akustičke predispozicije. Na žalost, taj prostor je poslije drugog svjetskog rata izgubio mnoge svoje funkcije i htjeli smo ga vratiti. Taj prostor je bio najakustičnija sinagoga u bivšoj Jugoslaviji, ali sa Đurom Đakovićem je sve to pokvareno. Taj prostor ima kupolu koja se sada ne vidi jer je naknadno izgrađen plafon u dvorani. Mi smo negdje u drugoj polovici osamdesetih doveli akustičara iz Minhena koji je izradio akustički nacrt. Onda smo trebali raspisati natječaj za realizaciju tog projekta, ali izbio je rat. I šta se desilo - u ratu su nestali nacrti! Sada, na žalost, nema više ništa od tog projekta. Posljedice nedostatka prave koncertne dvorane se osjećaju i sada" - rekao je Uroš Lajovic za Radiosarajevo.ba u intervjuu 2009. godine (opširnije ovdje).
Koliko je ovom dirigentu važan prosperitet sarajevskog orkestraa govori i njegovo zalaganje za adaptaciju Templa - stare sinagoge, sadašnje dvorane BKC u koncertnu dvoranu, čime bi Sarajevo konačno riješilo hroničan problem, a orkestar dobio prostor dostojan svoje kvalitete i reputacije.
"Sa malo novca stara sinagoga može se pustiti u pogon kao koncertna dvorana. Sa novom dvoranom orkestar će dobiti krila. Tako se desilo i sa Slovenačkom filharmonijom kada je izgrađen Cankarjev dom u Ljubljani. Sa 800 slušalaca porasli su na 1.200, da bi danas imali 2.400 pretplatnika", izjavio je Lajovic. Na konferenciji je rečeno da bi, po procjenama, za adaptaciju postojećeg BKC-a u pravu koncertnu dvoranu bilo potrebno uložiti manje od 10% sredstava koja bi bila potrebna za izgradnju nove.
Novi znak i vizualni identitet orkestra
Devedesetogodišnjicu postojanja, Sarajevska filharmonija dočekuje uz novi znak, za koji direktorica Gulamović kaže da odražava snagu, dinamiku i uspon orkestra. Vizualni identitet kreirala je Agencija Fabrika, a njen kreativni direktor grafički dizajner Bojan Hadžihalilović novinarima je objasnio vizualni koncept:
Isti dizajnerski tim potpisuje i plakat za koncert otvaranja sezone 21. septembra. Na plakatu je portret violinistice Alene Baeve sa ilustriranim intervencijama. Ruska umjetnica povodom plakata u šali je poručila: "Obično ne čuvam plakate za svoje koncerte, ali ovaj je toliko dobar da ću ga poslati mami".
"U agenciji smo bili počastvovani mogućnošću da kreiramo znak. Za nas je to bio veliki izazov s obzirom na današnje vrijeme - da li da to bude klasični znak, ili moderni 'antiznak'. Tako je nastala ilustrativna ekspresiju koja u vizualnom jeziku sadrži određenu naraciju. Znak je baziran na notnom sistemu i notnom rukopisu, no istovremeno predstavlja i poredak simfonijskog orkestra i njegov odnos prema publici. U dinamičkom smislu, znak zvuči kao krešendo i uvijek je u pokretu. Zahvaljujem se direktorici Gulamović što je bila hrabra i prihvatila ovakvo rješenje", rekao je Hadžihalilović

Na konferenciji za novinare je dosadašnjeg koncertmajstor orkestra Dževad Šabanagić najavio da će na koncertu u petak kao koncertmajstorica nastupiti njegova mlađa kolegica Arijana Zupčević. Tom prilikom Šabanagić je izjavio da je njegova najveća želja, kao i drugih muzičara, da povodom devedesetog rođendana Filharmonija na poklon dobije prikladnu koncertnu dvoranu - adaptiranu staru sinagogu Templ.
Kao medijski pokrovitelj Sarajevske Filharmonije, Radiosarajevo će vas i dalje intenzivno informirati o događajima i ličnostima koncertne sezone.
Vezano: Alena Baeva - jedna od top svjetskih violinistica
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.