Predrag Kojović: Sjednica koja je, iznenada i preuranjeno, svršila
Predrag Kojović, delegat Naše stranke u Domu narodu Parlamenta FBiH ponovio je, u javnom komentaru, svoje stavove o ovom domu koji je, Kojović je stava, „skup, irelevantan i nepotreban državni organ“.
Kojović piše o tome kako se članovi ovog doma žale praznim stolicama na kojima trebaju sjediti članovi Vlade FBiH, o kolapsu državnog aparata i javnih preduzeća, te poredi ovaj entitet sa "kockarom koji, nakon što je izgubio sav svoj novac, uključujući i ušteđevinu, posuđuje kako bi se mogao nastaviti kockati."
Njegov komentar objavljujemo u cjelosti:
"***
Na prošloj sjednici
kluba Srba, koje se održavaju prije svake sjednice Doma naroda Parlamenta Federacije
Bosne i Hercegovine, sam (opet) zahtijevao da se uradi ono što je moralo biti urađeno
prije dvije i po godine: da se konačno izabere i dopredsjedavajući iz reda ove
etničke skupine. Predsjedavajuća kluba, Mira Ljubljankić, je tada obećala da ćemo
to pitanje riješiti na narednoj. Pitanje, naravno, nije riješeno
niti na narednoj, jučer održanoj, sjednici i to ne samo zbog toga što se na
sastanku nije pojavio veći dio članova i nije bilo kvoruma za rad kluba, nego
zbog toga što se, kako je objašnjeno "SDP i SNSD još nisu odredili po ovom
pitanju".
Da sam za svaku svoju inicijativu, prijedlog i mišljenje, koje je na ovom klubu odbijeno argumentacijom "da mi ovdje ne predstavljamo svoje partije, nego narode iz kojih dolazimo", dobio po marku bio bih, možda ne bogat, ali sigurno imućan.
(Zašto insistiram na upotrebi "nacionalnog ključa" i to na način u koji niti ja niti stranka iz koje dolazim ne vjerujemo sam objašnjavao u prošlom blogu o Domu naroda i argument se može sumirati na sljedeći način - onaj ko je izabran na tu funkciju ima status ovlaštenog predlagača za promjenu Ustava FBiH i mogao bi - teoretski - prisiliti ovo tijelo da na dnevni red stavi pitanja; treba li nam uopšte ovo skupo i, odgovorno tvrdim, nepotrebno tijelo? Ako nam treba, čime bi trebalo da se bavi? (Iracionalno je da ima iste nadležnosti kao i Predstavnički dom) I ako ovaj Dom naroda kroz diskusiju o ovim pitanjima zaključi da je potreban i da bi njegova osnovna funkcija trebala biti da obezbijedi ravnopravnost svih etničkih grupa i građana da odmah pristupi implementaciji presude Sejdić-Finci).
***
Nastavak
prekinute 15. sjednice je tekao kao i sve prethodne. Redali su se izvještaji iz
zdravstvene, ekonomske, finansijske oblasti i, koliko god to zvučalo
pojednostavljeno. svi se mogu svesti na sljedeće: FBiH ne samo da nije u stanju
da sprovodi zakone, odluke Vlade, strategije, itd. koje izvršna vlast ili Parlament
donosi, nego nije u stanju da prekine pravnu i ekonomsku anarhiju. Najčešći
razlog nije nedostatak novca nego odbijanje podređenih organa da slijede
instrukcije nadležnih, otpor velikog broja državnih službenika bilo kakvim
promjenama dosadašnjeg načina rada i generalna, potpuna nezainteresovanost velikog
broja poslanika i u jednom i u drugom domu za nepobitnu činjenicu da sadašnji
sistem, nakon godina laganog, sada
ubrzano tone na ekonomsko, socijalno i političko dno. Politički sukob, čiji smo
taoci već evo dvije i po godine, onemogućava rijetke i usamljene pokušaje da se
bilo šta učini i eventualno izbjegne ono što se sve više čini neizbježno, a to
je kolaps državnog aparata. Jednostavno rečeno: na svim nivoima, samo puno
drastičnije, događa se ono što se, javnosti vidljivije, događa i u Kantonu
Sarajevo (KS).
***
Nakon završetka 15, "vladinim satom" (u kojem poslanici postavljaju pitanja i upućuju inicijative prema Vladi) počela je 16. sjednica. Delegati su se, praznim stolicama u kojima bi trebalo da sjede članovi Vlade (jedini uvijek prisutan, ministar je ((Ante, op.pr)) Krajina), žalili da im Vlada ne odgovara na pitanja koja su ranije postavili, i to me je ponukalo da se javim za riječ i kažem kako i tok današnje, kao i svih prethodnih sjednica, još jednom pokazuje koliko je ovaj državni organ skup, irelevantan i nepotreban.
Ovo tijelo za dvije godine, koliko sam njegov član, ničim nije uticalo da se život građana u FBiH poboljša ili da li se teret ekonomske krize umanji ili stavi pod kontrolu i nije pretjerano reći da bi ovako koncipiran Dom naroda više učinio za građane kada uopšte ne bi ni zasjedao, jer bi na taj način značajno umanjio budžetske troškove i time, eventualno, otvorio mogućnost da se tim novcem stimuliše ekonomija i sprovode neophodne reforme.
Ali ako je isti ovaj dom, prevashodno zadužen za ravnopravnost naroda i građana, mogao učiniti da opravda svoje, onda je to ukidanje diskriminacije prema građanima FBiH koji nisu pripadnici tzv. konstitutivnih naroda. Na taj način bi, ako ništa drugo, u ovoj političkoj i ekonomskoj agoniji svi građani FBiH bili ravnopravni, a možda bi ukidanje te diskriminacije u FBiH bilo barem mali korak naprijed prema EU, što smatram da je naša najbolja nada u svakom pogledu.
Na prvim sjednicama ovog tijela, podsjetio sam delegate da sam pokrenuo inicijativu za ukidanje diskriminacije po osnovi etničke pripadnosti, tzv. pitanje Ostalih. Uz pomoć Centra za javno Pravo Naša stranka je uradila konkretne ustavne amandmane i poslala ih svim relevantnim faktorima u oba doma Parlamenta FBiH. Ustavnopravne komisije oba doma su zasjedale i razmatrale naš prijedlog.
Obavljeni su i razgovori sa potpredsjednikom (Svetozar, op.pr) Pudarićem da on bude ovlašteni predlagač amandmana. I onda je proces, promjenom, parlamentarne većine, naprosto stao. Zbog toga sam pitao novog predsjedavajućeg (Radoje, op.pr.) Vidovića da mi odgovori gdje je i šta je sa tom našom inicijativom i da li on spomenute amandmane planira uvrstiti u dnevni red u skorijoj budućnosti.
Odgovoriće mi pismeno, rekao je.
Sjednica je potom, iznenada i preuranjeno, svršila.
***
Javna preduzeća, koja su 17 godina korištena kao biroi za zapošljavanje stranačkih kadrova i bankovna kartica za finansiranje privatnih ili stranačkih prohtijeva su pred kolapsom. Možda nije nebitno podsjetiti da je njihova vrijednost, čije je pljačkanje i uništavanje lošim poslovanjem trajalo skoro 20 godina, skoro isključivo naslijeđena iz socijalističke faze tih kompanija. Nova vlast, kako reče jedan čovjek iz Travnika, misleći pri tome na sve vlasti od 92' do danas, nije u stanju ni okrečiti ono što su oni prije njih sagradili.
Na kraju krajeva, jedini potreban i dovoljan argument protiv svih stranaka koje su učestvovale u vlasti KS od rata do danas je činjenica da najveći dio stanovnika ovog kantona noću nema vode.
Postoji objašnjenje zašto je tako je tako, ali ne postoji niti može postojati opravdanje. Ista takva, analogna, ocjena može se dati i vlastima na drugim nivoima vlasti u BiH. Ogroman poreski novac koji se, putem doprinosa, taksi i naplaćivanja onoga što bi moralo biti besplatno cijedi iz svakog ličnog dohotka, svakog poduzetničkog obrta i, ako se tako nešto ukaže pred očima države, profita, dakle sav taj novac, odnosno njegov ubjedljivo najveći dio, troši se na plate i troškove administracije, na povoljne i prijevremene penzije bivših boraca i, a to će se u narednim godinama drastično povećati, vraćanje kredita. Samo da ne bude zabune.
Ne radi se
o vraćanju kredita koji su uloženi u stimulisanje ekonomije. Ovdje se radi o
kreditima koji se uzimaju kako bi se vratili krediti koji su već ranije i
uzeti i odavno potrošeni na finansiranje državne administracije. Usporedba FBiH
sa kockarom koji, nakon što je izgubio sav svoj novac, uključujući i ušteđevinu,
posuđuje kako bi se mogao nastaviti kockati nije, po meni, netačna analogija.
p.k."
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.