Peđa Kojović: O gradonačelniku i 'opštoj situaciji'

Radiosarajevo.ba
Peđa Kojović: O gradonačelniku i 'opštoj situaciji'


"Kandidatura g. Fincija učinila je ono što se do glasanja o gradonačelniku Sarajeva činilo nemogućim; ujedinila je političke blokove koje predvode SDP i SDA. Vjećnici političkih partija koje se ne mogu dogovoriti niti o jednom pitanju, niti na jednom nivou vlasti, u ovom su slučaju progovorili jednim glasom - Finci ne može biti gradonačelnik grada u kojem živi.

S obzirom da je po formalnom i neformalnom obrazovanju, profesionalnoj biografiji i iskustvu g. Finci daleko ispred drugih ponuđenih kandidata, očigledno je problem njegova etnička pripadnost odnosno nepripadnost."

Ovako počinje blog Peđe Kojovića, zastupnika Naše stranke u Skupštini Kantona Sarajevo i Domu naroda BiH. Tekst u cijelosti možete pročitati na ovom linku.



 

***

 

 Postovani,

 

 

 

Molim Vas za odgovore na nekoliko pitanja za tekst koji radim za Balkan Insight o izglasavanja nepovjerenja Vladi FBiH, odnosno procesima koji tome prethode. Sta mislite o medijskom nastupu Predsjednika Federacije BiH Zivka Budimira koji je rekao da je pod pritiskom javnosti donio odluku o tome koja tri kandidata predloziti za sudije Ustavnog suda? Koliko je ispolitizirano to pitanje? 

 

 

Nisam gledao medijski nastup Predsjednika FBiH Budimira, ali mi je drago da čujem da je fraza "pritisak javnosti" zaživjela i u njegovom političkom razmišljanju. Po tome se vidi da njegov nedavni odlazak u Ameriku nije bio potpuno nekoristan jer je ovakva njegova izjava sasvim sigurno rezultat boravka u jednom demokratskom političkom okruženju. Prije samo nekoliko mjeseci, kada su delegati, koji u Domu naroda predstavljaju demokratski izraženu volju glasača, od Predsjednika Budimira tražili da ode sa funkcije na koju su ga oni i izabrali, on, očigledno nije osjetio nikakav pritisak niti moralnu obavezu da ih posluša.

Što se tiče predloženih kandidata...

Ja ne vjerujem da je sadašnji način izbora sudija i tužilaca apolitičan, niti da promovira isključivo kandidate koji zadovoljavaju zakonske, moralne i profesionalne kriterije.Činjenica da je neko zloupotrebom

službenog položaja počinio krivično dijelo, ali je zbog zastare neosuđen, nije traženje dlake u jajetu nego podatak koji bi ga u vsakoj demokratskoj državi eliminirao kao kandidata za najviše sudske funkcije.    

 

Klub Bosnjaka u Domu naroda Paralamenta Federacije BiH je blokirao izglasavanje nepovjerenja entitetskoj vladi koristeci mehanizam zastite vitalnog nacionalnog interesa, sto se prenijelo na pitanje imenovanja sudija; postoji li mogucnost (buduci da SDA de facto ima vecinu u Klubu Bosnjaka) da se sa imenovanjem sudija desi isto sto se desilo sa izglasavanjem nepovjerenja vladi? 

 

Iako je na našoj političkoj sceni teško predvidjeti ko će s kim koalirati i ko će šta uraditi, ne vjerujem da će u ovom slučaju SDA odustati od strategije za koju su se opredjelili nakon razlaza sa SDP-om, a to je; na svaki način blokirati smjenu svojih kadrova u izvršnoj vlasti. Nejasne ustavne odredbe, situacije koje ustav i zakon ne tretira i nedefinisanost pojma vitalnog interesa predstavljaju savršen teren za takvu političku igru. Kao sto inžinjer najbolje poznaje slabe tačke mosta koji je gradio, tako i SDA poznaje zakonsku i birokratsku strukturu naše zemlje. 

Kada bi se politički sukob izmedju SDP-a i SDA koji je blokirao državu na skoro svim nivoima vlasti vodio zakonodavnim sredstvima i iza sebe ostavio legislativu koja će ovakve i slične situacije u budućnosti sistemski rješiti ja bih rekao da nije baš svo vrijeme bilo uzaludno potrošeno u ovom mandatu. Nažalost, nije. Umjesto da mjenjaju loše, nelogične i neprecizne zakone i poslovnike, i jedni i drugi ih zaobilaze ili preskaču, tumače u skladu sa svojim dnevno-političkim potrebama, pravdajuci se, često, nedostatkom vremena ili neosnovanim pozivanjem na zaštitu vitalnog interesa. Ovaj će mandat, zahvaljujući talvom pristupu, biti upamćen ne samo po neuradjenom, poput prethodnih, nego i po nesposobnosti izbornih pobjednika da uopšte formiraju stabilnu izvršnu vlast.   

 

 

Vi ste i na sjednici kada se to desavalo govorili o mijesanju stranackih interesa sa interesima etnickih grupa, da li mislite da se isto moze i hoce desiti i kada Dom naroda bude glasao o sudijama? U tom slucaju o cemu se radi? Da li se to moze nazvati zloupotrebom tog mehanizma i da li mislite da je realno da zbog toga nece biti nista od smjene aktuelne vlade do izbora 2014.?

 

Po meni stvar je vrlo jasna i ja sam to iznio kao inicijativu na prvoj sjednici Doma naroda u ovom sazivu. Najbolje rješenje, po nama, je ukidanje Doma naroda i prenos njegovih posebnih nadležnosti, kao što je mehanizam za zaštitu vitalnog interesa, na Predstavnički dom. U drugoj varijanti, ukoliko građani smatraju da je dobro da postoji jedno predstavničko tijelo kao što je Dom naroda, koje bolje nego Predstavnički dom predstavlja FBiH u etničkom i geografskom smislu,  onda njegove nadležnosti ne mogu biti identične nadležnostima Predstavničkog doma i moraju biti sužene u okvir sljedećeg pitanja; postoji li nešto u odluci Vlade ili Predstavničkog doma što ugrožava vitalni interes neke etničke grupe ili pripadnika Ostalih. Znači, po nama, treba skinuti sa dnevnog reda Doma naroda svu legislativu koja je etnički neutralna, a učešće delegata u rady ovog tijela u finansijskom smislu  tretirati kao dio njihovog kantonalnog mandata.

Nisam siguran da socijalni mir može izdržati do izbora 2014., a ne vidim kako se od ideološki tako različitih stranaka može napraviti Vlada koja će sprovesti bilo kakvu koherentnu politiku. Rekonstrukcija Vlade FBiH, u svakom slučaju, neće sa vlasti ukloniti političke partije koje vlast definišu kao pristup javnim resursima i njihovu zloupotrebu za lične i stranačke interese, nego će samo neke od takvih partija zamjeniti drugim. Ja, i kao građanin i kao predstavnik stranke koja ne pripada ni jednom od ovih političkih blokova, imam osjećaj da se već dvije godine nalazim izmedju čekića i nakovnja. Več dvije godine vlast u FBiH nije dala ni jedan gol. Ukoliko do izbora 2014. građanski orijentisana opozicija ne uspije formirati ideološki snažan blok BiH će još dublje, možda nepovratno, potonuti u blato etnokratije.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije