Nenad Veličković: Argetandara-mandara

Radiosarajevo.ba
Nenad Veličković: Argetandara-mandara


Piše: Nenad Veličković

Početkom sedmog mjeseca na sajtu Fondacije Cure pojavio se "odgovor" Argete d.o.o. na protestno pismo povodom marketinške kampanje za paštetu Argetu Delight. (Iako Cure ne spominju to niti jednom riječju, i protest i odgovor datirani su nakon objavljivanja kolumne Škljocam i zvocam naslov: Kolateralna pašteta na portalu DW, a uz oba se koristi fotografija koja je sastavni dio kolumne.)

Argetirani odgovor bezobrazno ignoriše Cure i obraća im se kao muškarcima, sa Poštovani.

Dalje slijedi Pranje kroz gusto granje u kojem se Argeta obraća javnosti:

"Tragom napisa u pojedinim medijima, osjećamo se dužnima da Vas obavijestimo kako kampanja za našu novu Argeta Delight liniju, pod sloganom 'Bez nepotrebnog užitak je savršen!', nije imala za cilj da nekog povrijedi, osobito ne da ukazuje na ženu kao višak."

Mutav, neiskren, kalkulantski odgovor

Argeta ne spominje u kojim medijima. Zašto je bilo teško ukazati na njih? Zato što bi na taj način uputili javnost na te napise. Početak "odgovora" je mutav, neiskren, kalkulantski, dostojan prezira, jer ponižava inteligenciju onoga kome se obraća, i jer izbjegava sučeljavanje argumenata. Argeta kaže da nije imala cilj ikoga povrijediti? U Kolateralnoj pašteti sugerisalo se da je cijela kampanja glupava i neduhovita, osim što je uvredljiva. I objašnjeno je zašto je uvredljiva. Ali u Argeti misle da mogu potrošaču reći da je majmun, a onda umjesto izvinjenja objasniti da im nije bila namjera vrijeđati ga. Jer je njihova namjera bila dobronamjerna.)

"Namjera je bila unijeti malo humora u kontekstu minulog Europskog prvenstva u fudbalu i žao nam je ukoliko je poruka drugačije protumačena. Neopterećenim i humorom oblikovanim oglasnim porukama željeli smo i kod naših kupaca potaknuti takvo raspoloženje. Žao nam je ukoliko su poruke na oglasima percipirane u kontekstu da su zabava i sreća tamo gdje nema žena ili da je fudbal isključivo u sferi interesovanja muškaraca."

Namjera Argete je bila i ostala prodati svoju splačinu. (Nije nam namjera vrijeđati paštetu.) Jer kako je drugačije moglo biti protumačeno to što je žena upoređena s meduzom? Šta je za Argetu neopterećeno i humorom oblikovana oglasna poruka: fudbal nije suvišan a žena jeste? Da li bi im bila neopterećena i humorom oblikovana otporuka:

poruka, humor, argeta
ili:
užina, ukus, argeta
ili:
argeta, pašteta, ja?


Izvinjenje pretvoreno u reklamu

Umjesto da u dvije rečenice prizna grešku, izvini se potrošačima (prije svih možda onima koje je navikla na visok kvalitet svojih proizvoda) a svog "duhovitog" propagandistu šutne nogom u paštetu (nije nam namjera vrijeđati dupe) Argeta izvinjenje pretvara u novu reklamu:

"Svi naši slogani pomoću kojih oglašavamo našu novu Argeta Delight liniju, ukazuju na to da je bez nepotrebnog užitak savršen, jer linija Argeta Delight osim mesa, začina, ulja i mliječnih bjelančevina ne sadrži ništa drugo – dakle, nema aditiva koje sadrže ostali slični proizvodi. Nadalje, smanjili smo i udio soli i masnoće, te na taj način zaista uklonili mnogo nepotrebnih tvari u hrani. Naši proizvodi su vrhunske kvalitete, dobrog okusa, prirodni i jednostavni za upotrebu. Nama u kompaniji Argeta nikada nije bilo svejedno šta ćemo ponuditi našim kupcima, stoga se uvijek trudimo ponuditi samo najbolje."

Ako je ovo objašnjenje, na primjedbu da joj je kampanja kretenska, najbolje što Argeta može ponuditi kupcima, onda svako s mrvom samopoštovanja treba tri puta promisliti prije nego što investira u njene proizvode. Na to će ga ohrabriti i nastavak odgovora:

"Ovom prilikom želimo ukazati i na činjenicu da su u našoj kompaniji žene poštovane i cijenjene saradnice te posebno važne i nezamjenjive, a u poslovnom programu namaza prije svega rade žene, na svim razinama, od vođenja robnog znaka do razvoja, kontrole i proizvodnje. Mi smo kompanija koja poštuje zakon o ravnopravnosti spolova i zakon o zabrani diskriminacije Bosne i Hercegovine."

Na stranu primjedba da nije baš najjasnije kako se poštuje zakon o ravnopravnosti, ako su žene nešto posebno, na stranu i stilska uhljupavost rečenica; jedino što je još moglo biti otužnije od neduhovitog stereotipa u reklami je iznuđena rodna korektnost u objašnjenju. Da li bi Argeta, kao dokaz iskrenosti, pripustila feminizam u svoje poslovne knjige, da se pozabavi i nekim drugim aspektima nezamjenjivosti žena u Argeti?

Sporni oglasi još uvijek nisu uklonjeni

"Danas je Argeta jedan od najpropulzivnijih privrednih subjekata u BiH te kao domaća bh. kompanija vodi sustavnu brigu o održivom razvoju ne samo svog poslovanja nego i zajednice u kojoj posluje. Stoga je proteklih godina realizirala niz korisnih i društveno odgovornih aktivnosti za najmlađe širom BiH. Mališani su educirani o ekologiji, pravilima i ponašanju u saobraćaju, o zdravim jutarnjim navikama, higijeni te važnosti doručka, tradicionalno Argeta, već godinama, uljepšava prvačićima širom BiH prvi dan u školi, a značajne su i aktivnosti usmjerene na unapređenje svakodnevice štićenika Udruženja Dobro te doma u Pazariću."

Zar Argeta zaista ne može bolje od ovoga: vi njoj kažete glupa ti je reklama, ona vama da unapređuje svakodnevnicu štićenika u Pazariću. Kad se već predstavlja kao humanitarna udruga a ne kao blendara mesa, začina, ulja i mliječnih bjelančevina, zašto je onda nije još malo bolje unaprijedila, tako što bi umjesto u promašenu kampanju uložila sav taj novac u Dobro?

Najzad, svoj odgovor Argeta završava obeaćanjem:

"Budući da nismo imali za cilj da oglasima, za kampanju za našu novu Argeta Delight liniju, šaljemo poruke koje pozivaju na diskriminaciju i omalovažavanje, svi sporni oglasi će biti uklonjeni s reklamnih površina u što skorijem vremenu."

Kh, kh. Mjesec dana od ovog obećanja sporni oglasi još uvijek nisu uklonjeni. Što skorije vrijeme poklopilo se izgleda s vremenom pogođenim za zakup oglasnog prostora. Tako se Argeta u želji da s lica izbriše glupost umila laganjem.

"Iskreno se nadamo da ćete nakon ovog objašnjenja bezbrižnije gledati naše oglase te da ćete bez obzira na sve probati proizvod na koji smo toliko ponosni."

E, nećemo. Nakon ovog objašnjenja bezbrižno ćemo prestati vjerovati kompaniji koja ne razlikuje etiku od paštetike.

Stavovi iznešeni u rubrici 'Ja mislim' nisu nužno i stavovi portala Radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije