Kenan Efendić: Opasnosti Reisovog Vasića

Radiosarajevo.ba
Kenan Efendić: Opasnosti Reisovog Vasića


Piše: Kenan Efendić, Radiosarajevo.ba

Muhamed Velić, imam jedne sarajevske džamije, uposlenik Islamske zajednice, kao osoba, građanin ove države sa jedinstvenim matičnim brojem, apsolutno je bezvrijedan, polupismen i neduhovit desničar, ništa manje opasan od Rajka Vasića, pa je razumljiv otpor jednog dijela javnosti prema njegovom medijskom (samo)forsiranju.

Međutim, Muhamed Velić, kao kolumnista zvanične stranice Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini – Rijaset.ba, zaslužuje, nažalost, pažnju i svaku njegovu sintaksički problematičnu rečenicu neophodno je čitati ozbiljno upravo zbog mjesta na kojem Velić objavljuje svoje huškačke glupopise.

Iako je pri dnu stranice Rijaset.ba naznačeno da stavovi autora kolumni i tekstova nisu stavovi Rijaseta Islamske zajednice, odnosno – da pojednostavimo – stavovi reisu-l-uleme Mustafe ef. Cerića, jasno je da se Veliću smišljeno daje prostor, upravo zbog sadržaja njegovih tekstova. Ni stavovi Rajka Vasića, izvršnog sekretara i portparola SNSD-a, izneseni na njegovom blogu nisu zvanični stavovi Milorada Dodika, ali je Rajko Vasić uposlen da, između ostalog, na blogu širi rasizam, fašizam i nacionalizam.

U svojoj posljednjoj kolumni, u jeku od strane Rijaseta potaknute kakofonije oko ukidanja vjeronauke (pri čemu se namjerno laže), Velić je potegao sablju fetve. Učinio je to, na što podsjeća i sam, još i ranije, ali se niko od zvaničnika Islamske zajednice nije oglasio, demantirao, pojasnio ili potvrdio šta znači Velićeva stupidno opasna sintagma „institucionalno zapamtiti“ (što se odnosi na izmišljene islamofobe). Danas je Reisov Vasić svoju tezu elaborirao: Islamska zajednica će se fetvom obračunavati sa islamofobima!

Na koji način će se IZ 'obračunavati' fetvom s islamofobima? Budući je fetva pravna kategorija, s ograničenim rokom trajanja i ograničenim prostorom na kojem djeluje, tako bi se i u ovom slučaju 'obračuna' s islamofobima uveo princip pedesetogodišnje ili stogodišnje fetve. A to bi eksplicitno značilo da se određena imena ovdašnje islamofobije stavljaju na listu sramnih ljudi..., piše Velić.

Za razliku od Ajatollaha Homeinija koji je protiv Salmana Rushdieja izdao smrtnu fetvu, Velić je milosrdan pa predlaže 50-godišnje i 100-godišnje fetve, što bi se moglo prevesti u kazne dugotrajnog linča i stigmatizacije neistomišljenika.

Recimo, ako bi Emir Suljagić (a to je više nego zaslužio) bio obuhvaćen stogodišnjom fetvom, to bi se de jure i de facto ovako moglo tumačiti: nakon godina i godina kada preseli na bolji svijet Emir Suljagić (a pretpostavimo da je u nekom budućem vremenu tobe došao i hadž obavio, a svi oni, prije ili kasnije, dođu tobe, kad im iz guzice dođe u glavu) i doći će mu  djeca ili unučad da prijave dženazu. Čovjek koji radi na dženazama (bilo koji čovjek u bilo kojem medžlisu) ukucat će u svoj kompjuter ime Emir Suljagić i po automatizmu će se na ekranu pojaviti oznaka koja upućuje na fetvu u kojoj jasno piše da se tom čovjeku zbog ranije nanešenog velikog zla prema islamu i muslimanima ne može klanjati dženaza. Fetva ima još 49 godina do isteka. Onda će se djeca ili unučad pitati šta je to njihov otac ili dedo u životu tako sramno i toliko nečasno uradio. A lista takvih bila bi pozamašna, nastavlja Velić.

Na prvo čitanje javlja se mučnina uzrokovana komesarsko-himmlerovskom predanošću i morbidnošću u izvršavanju postavljenih i zacrtanih zadataka. Poslije se javlja dilema, planirana i ciljana: Je li ovo mogući stav Islamske zajednice i Vijeća za fetve ili i dalje puštaju svog Vasića da sije mržnju i od građana svoje zemlje pravi mete za svaki vid odstrjela?

Najlakše je ponadati se da je Velić tek vasić-početnik i da njegove opasne ludosti ne utječu na pravosnažne odluke institucija Islamske zajednice. Međutim, u čemu je razlika između Reisove prijetnje nekakvim sarajevskim ljetom i Velićevih prijetnji stogodišnjim stigma-fetvama? Je li Reis govori ono što Velić misli, ili Velić piše ono što Reis misli?

Postoje li u strukturama Islamske zajednice i u obrazovnim institucijama pod njenom nadležnošću ljudi koji će se, ako ni zbog čega drugog onda barem zbog sramote, javno odreći Velićevog vitlanja fetvama? Ima na Fakultetu islamskih nauka vrsnih pravnika, koji odlično poznaju i islamsko i svjetovno pravo... Rade tamo i akademci evropskog kalibra, poliglote, romansijeri... neki od najobrazovanijih intelektualaca u Bosni i Hercegovini.

Hoće li dopustiti da se bosansku muslimansku inteligenciju, ulemu, u široj javnosti percipira putem polupismenih lajavaca, kakvim je Velić? Hoće li dopustiti da im vrhovni poglavar drži govore gazimestanskog tona i retorike? Hoće li dopustiti Mustafi Ceriću da prije svog konačnog pada Islamsku zajednicu svede politički kartel bogataša i njihovih opasnih lajavaca? Hoće li prepustiti vodstvo Islamske zajednice antiulemi velićevske provenijencije, pa će onda stigma-fetve postati stvarnost?

Banalna ali neugodna pitanja. Mnogo neugodnija od šutnje, koja se čak i prema islamskom učenju, u kontekstu tradicije poslanika Muhammeda, tretira kao – odobravanje.

Vezano: Kenan Efendić - Vjeronauka na tržištu rada

Svaku svoju reakciju na tekst možete poslati autoru na e-mail adresu: kenan@radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije