Harun Pašalić: Dani Kurban-bajrama su dani sreće, radosti i bliskosti

Radiosarajevo.ba
Harun Pašalić: Dani Kurban-bajrama su dani sreće, radosti i bliskosti

Muslimani svijeta imaju dva velika blagdana u godini, Ramazanski i Kurban-bajram. Dok Ramazanski bajram predstavlja kulminaciju ramazanskih ibadeta i dobrih djela, Kurban-bajram predstavlja istovremeno i dane radosti, ali i dane očitovanja posebne vrste pobožnosti.

Piše: Harun Pašalić za Radiosarajevo.ba

Ta  pobožnost se posebno manifestira neizostavnim prinošenjem žrtve, tj. kurbana koji nas približava Bogu, porodici, prijateljima i ljudima slabijeg imovinskog stanja. Kao što znamo, ustanova kurbana je vezana za Ibrahima, a.s., i njegovog sina Ismaila. Žrtvom kurbana muslimani ispunjavaju Božiju naredbu iskazanu kroz suru Kewser: "Dali smo ti veliko dobro na oba svijeta, pa klanjaj namaz samo svome Stvoritelju i prinesi kurban samo Njemu!“ (sura El-Kewser) Prinošenjem kurbana, musliman uz to, prema gornjim kur'anskim riječima, treba da izrazi svoju zahvalnost Bogu, za sve dobro što ima, u materijalnom i moralnom pogledu.

Klanjem kurbana, sjećamo se muka i teških trenutaka Ibrahima, a.s., i njegovog odanog i do kraja poslušnog sina Ismaila. Sjećanjem na njih, svi mi bismo trebali da preispitamo stanje naših porodica i naših porodičnih međuodnosa. Obavezom dijeljenja kurbana našim prijateljima i komšijama, ma koje oni vjere bili, dodatno učvršćujemo i nadalje izgrađujemo naše međuljudske odnose. I naravno, obavezom davanja dijela kurbana ljudima slabijeg imovinskog stanja, islam nas uči da nikada ne smijemo zaboraviti ljude u nevolji niti da smijemo biti oholi i gledati ih s visoka jer samo Allah daje nafaku. Dakle, dijeljenjem kurbana prijateljima, komšijama i ljudima slabijeg imovinskog stanja, mi vidimo i ispunjavamo humanitarno-socijalni aspekt kurbana.

Iako je najprepoznatljiviji dio Kurban-bajrama sam kurban, ne smijemo kurban-bajramske dane svesti samo na čin žrtvovanja. Naravno, Kurban-bajram ima mnogo širu simboliku i značenja. Simbolika Kurban-bajrama se ogleda kroz našu ustaljenu tradiciju da ovaj blagdan upotpunimo od estetike, etike, preko humanitarno-socijalnog pa do kulinarskog maksimuma, da ne kažemo savršenstva. Pripreme naših kuća, njihovo čišćenje, tradicionalno bajramsko pranje prozora, zatim pranje i čišćenje naših bašči je naš pokazatelj da su u našim domovima bajramski blagdani dobrodošli i rado viđeni. Ovaj estetski dio bajrama upotpunjujemo kupanjem i abdestom prije bajrama te oblačenjem naše najljepše odjeće za Bajram-namaz.

Nakon Bajram-namaza se odlazi na mezarja naših umrlih čime pokazujemo svoju privrženost našim merhumima i dobar odgoj koji su nam ostavili. Prvog dana bajrama obilazimo naše porodice, komšije i prijatelje čime, uz kurban, dodatno potvrđujemo naše iskrene, pozitivne, ljudske namjere za održavanje lijepih porodičnih, komšijskih i prijateljskih odnosa. Također, u ovim blagoslovljenim danima, posebno obradujemo najmlađe bajram-bankama čime kod njih dodatno razvijamo osjećaj razdraganosti, sreće i privrženosti prema danima bajrama, a napose prema odraslima. Pred kraj, treba spomenuti i posebne bajramske kulinarske sposobnosti naših majki i nana, baklave, hurmašice, pite... čime ovi bajramski dani radosti postaju dani radosti i za dušu i za oči, a Boga mi, i za stomak.

I naposlijetku, neka nam ovi bajramski dani budu ispunjeni vjerom, srećom, zdravljem, dobrom nafakom, rahatlukom i veseljem!

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije