Biti MTM-ovac znači ne posustati
Otvoreno pismo direktora Dine Mustafića povodom dešavanja oko Mostarskog teatra mladih prenosimo u cijelosti:
BITI MTM-ovac ZNAČI NE POSUSTATI. NIKADA.
„Prije dvije godine, svjedočili smo situaciji apsurda kakva je moguća samo u našoj zemlji – u Sarajevu smo otvarali najstariji teatarski festival u regionu, 49. MESS, a u Mostaru zatvarali Narodno pozorište Mostar nakon 60 godina rada. Iz Mostara ponovo loše vijesti. Na žalost svih ljubitelja teatra, ne samo iz Mostara nego i cijele bh. teatarske zajednice, ovih dana svjedočimo još jednom „ubijanju teatra“.
Mostarski teatar mladih – MTM postoji 37 godina, i ostavio je duboki trag na scenskom obrazovanju i odgoju niza generacija koje su potekle iz redova MTM-a. Mnogi umjetnici koji su prošli kroz radionice i predstave ovog teatra danas su značajna umjetnička imena u bh. kulturi. Posljednjih godina ostvarili su niz prestižnih rezultata, gostovanja po inozemstvu i zemlji na festivalima, osvajači su brojnih nagrada, a predstave nastale u produkciji ove pozorišne kuće su pored nagrada stručnog žirija uvijek izazivale i oduševljenje publike. Svi uspjesi i dostignuća dogodili su se pod umjetničkim vodstvom Seada Đulića, zahvaljujući njegovoj strastvenoj posvećenosti teatru i želji da u podijeljenoj sredini, pokaže i dokaže da iz Mostara i u kulturnom i u umjetničkom smislu mogu doći i dobre vijesti.
U vrijeme kada je, nažalost, i umjetnička zajednica u Mostaru podijeljena na pozorišta sa jedne i druge strane, taj teatar je okupljao sve, bio otvoren prostor umjetničke i građanske slobode gdje nije bilo Hrvata, Bošnjaka i Srba, već samo dobrih glumaca, reditelja, pisaca. U mraku kulturne politike Mostara koja je dijelila institucije po etničkom kalupu, etablirajuci "etnokulturu" kao jedini model života, MTM se hrabro opirao svojim predstavama, svojim uposlenicima i saradnicima, svojim radom i na kraju, svojim rezultatima koji su očigledni i mjerljivi.
U ovoj situacije jedini gubitnik je mostarska i bosanskohercegovacka publika navikla da iz ovog teatra stižu umjetnička djela koja preispituju našu stvarnost, koja kritički i angažirano otvaraju tabuizirane društvene teme, pa su stoga bili intrigantni za mnoge festivalske selekcije širom svijeta od Evrope, Afrike pa do Južne Amerike. To je jedan od rijetkih bh. teatara koji sa minimalnim subvencijama ima tako bogatu i respektabilnu umjetničku produkciju i vrlo dinamičan festivalski život.
Neodgovorno je, birokratski nasilno i provincijalno, demonstrirati moć, pa uručiti kolektivni otkaz umjetničkom ansamblu, jer rade i ne prihvataju novi "koncept" koji će MTM izolirati i profesionalno marginalizirati. Mi u teatru nemamo više niti kome uputiti apele, jer u kulturi postoje razni lokalni moćnici, koji nikoga ne slušaju i ne vide. Tako ti mediokriteti po ministarskim kabinetima, referenti i "stručni saradnici" demonstriraju svoju bahatost, osionost i neznanje. Zato naše kolege u MTM-u ne smiju stati sa svojim predstavama, svojim radom, makar i na ulici, jer institucije ne nose ime po anonimnim direktorima ili promjenljivim ministrima, već po umjetnicima, glumcima i rediteljima koji čine MTM. Samo tako će se sačuvati MTM. Novim predstavama će se nastaviti umjetnički život ovog teatra, koji je od iznimne važnosti za scensku umjetnost BiH. Bh. teatru treba još mnogo MTM-ova, jer biti MTM-ovac znači ne posustati, nikada, baš kao i grad u kojem je osnovan i rođen.
Direktor Festivala MESS, Dino Mustafić, reditelj
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.