Balet: Mare Nostrum
Balet Mare Nostrum, talijanskog koreografa Davida Bombane, u izvođenju ansambla Baleta Narodnog pozorišta u Sarajevu, predstavlja prekretnicu u razvoju plesne umjetnosti u Bosni i Hercegovini.
Iako je ovdašnja publika do sada imala priliku gledati neke od najboljih savremenih koreografa, prvenstveno zahvaljujući gostovanjima u okviru festivala Mess, a odnedavno i Balet festa, savremeni balet do sada ipak nije bio sastavni dio izraza domaćeg ansambla.
Koreograf Bombana u baletnu je salu Narodnog pozorišta uletio kao nemirni vjetrovi Mediterana, oslobađajući tijela plesača, pronalazeći njihove skrivene mogućnosti i postavljajući predstavu na jedan svjež i drugačiji način.
Njegov koreografski pristup, koji se jednim dijelom oslanjaju na kvalitetnu klasičnu naobrazbu iz koje izvlači ono najbolje, a drugim na alfabet velikana modernnog baleta, a posebno Pine Bausch, radikalno je proširio izvođačke kapacitete sarajevskog ansambla i solista, te otvorio vrata za buduće slične projekte u produkciji 'Kuće na Obali'.
Balet Mare Nostrum praizveden je u Sarajevu 6. decembra 2012 godine, a u njemu je prikazan dijalog Istoka i Zapada koji sačinjava duh Mediterana, podneblja kojem pripada i Bosna i Hercegovina. Davide Bombana kaže kako je ovu predstavu posvetio Sarajevu.
Plesači(ce), od kojih posebno treba izdvojiti izvrsne Tamaru Pavičić, Jovanu Milosavljević, Natašu Pavlović i Belmu Čečo Bakrač, pokazali su da mogu stati rame uz rame sa kolegama(icama) iz većih baletnih kuća čija smo gostovanja imali priliku posljednjih godina gledati u Sarajevu, i to onih koje se ne suočavaju sa oskudicom novca, kadrova i podrške autoriteta, poput ove naše.
Predstava Mare Nostrum (tal. Mediteran) je bazirana na tzv. levantskoj etno-religijskoj muzici koja je posljednjih godina prerasla u svojevrsni podžanr world muzike. U ovom baletu riječ je o muzičkoj kompilaciji Jordija Savalla koja sadrži inserte iz muzičkog baroka (Pergolesi, Gluck), te himne tri velike religije sa teritorije Mediterana (Krščanstvo, Judaizam i Islam). Muzika je odabrana sa ukusom, a njoj prepoznajemo i melodijske motive prisutne i u našoj tradiciji, što je koregraf želio naglasiti i kratkim izletom ansambla na područje govornog teatra.
Izvrsna scenografija Josipa Lovrenovića ističe se svojim čistim linijama i plohama, koje, uprkos jednostavnosti, imaju multifunkcionalnu ulogu kao projekciona površina, zastor, kulisa, a na kraju predstave, i kao elementi u prostoru. Kostimografja Amne Kunovac Zekić, je monokromatska i stilizirana, dobro korespondira sa čistoćom scene i idejom predstave, mada bi, s obzirom na važnost ekspresije i rudimentarnosti tijela u koreografskim zamislima, mogla slobodno biti još jednostavnija.
Predstava je koncipirana kao niz numera u izvođenju različitih plesačkih formacija. Treba istaknuti čak tri zanimljiva muško-ženska pas-de-deuxa (Nataša Pavlović i Boris Vidaković; Tamara Ljubičić i Mihail Matescu; te Danijela Knežević i Adnan Džindo kao zreliji baletski par koji u predstavi utjelovljavaju viševijekovnu postojanost ideja kojima se Mare Nostrum bavi). Takođe pomenimo i veoma lijepa i izražajna ženska sola, temuški i ženski kvintet koji se odlikuju posebnom dramatikom.
Najupečatljivije je finale u izvođenju cijelog ansambla, u kojem prepoznajemo neke od najkarakterističnijih koreografskih i scenskih rješenja velike Pine Bausch.
Mare Nostrum je predstava koju ćete poželjeti pogledati ponovo. Koreograf Davide Bombana, kompletan kreativni tim i plesači Baleta Narodnog pozorišta u Sarajevu to i zaslužuju.
Baletna predstava Mare Nstum bit će izvedena na daskama Narodnog pozorišta u Sarajevu večeras, 28. marta s početkom u 19:30.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.