Značaj otkrića gravitacijskih valova: Jeste li spremni za putovanje kroz vrijeme?

Od kada je nastala naša vrsta, o univerzumu znamo ono što vidimo. Vidimo vidljivu svjetlost koja potiče od zvijezda, ultravioletne i infracrvene valove putem Hubbleovog teleskopa, mikrovalove i radio valove koji se javljaju iz dubina galaksija. No, postoje i druge vibracije koje ne možemo vidjeti.

Prije milijardu godina, u dalekoj galaksiji, par crnih rupa su kružile jedna oko druge. Spiralno su se približavale jedna drugoj dok nije došlo do sudara. Tada se, u djeliću sekunde, oslobodila energija od jačine milijardi, triliona Sunaca. Ta energija se još uvijek širi svemirom u formi gravitacijskih valova

Distorzije/iskrivljenja vremena i prostora talasaju se svemirom brzinom svjetlosti. U svom putu, gravitacijski val sabija prostor u jednom smjeru, a u drugom ga isteže. Ovo “povlačenje naprijed-nazad” slabi sa rastojanjem, tako da val slabi kao zvuk šapata u zraku, zbog čeka su fizičari dugo mislili da gravitacijski valovi nikada neće biti detektovani na Zemlji

Prije 100 godina, Albert Einstein je predložio Teoriju opće relativnosti kojom je previdio da ubrzani masivni objekti upravljaju vremenom i prostorom tako da ih iskrivljuju i emituju gravitacijske valove. Gravitacijski valovi nose informacije o svom dramatičnom porijeklu i o prirodi gravitacije koja se ne može na drugi način dobiti. Niti jedan val niko nije detektovao. Do sada.

Einsteinova Teorija je unijela revoluciju u razumijevanje gravitacije i jedna je od velikih stupova moderne fizike. Proučavanje gravitacijskih valova i otkrivanje zadnje nepotvrđene pretpostavke Einsteinove teorije, omogućava fizičarima iznalaženje novog puta za proširenje Teorije. No, pitanje koje sve nas interesuje je: “Da li ćemo KONAČNO moći putovati kroz vrijeme?"

Zamislite prostor i vrijeme iz prvog paragrafa i gravitacijske valove koji ih razvlače, sabijaju i savijaju svemirom pod utjecajem zvijezda, crnih rupa, planeta i drugih kosmičkih objekata kreirajući ono što mi osjećamo na Zemlji kao gravitaciju. Dodatnim istraživanjem, mogu se stvoriti mogućnosti manipulacije tim vremenom i prostorom. To znači da bi mogli “zasurfati” gravitacijskim valom i preći iz jednog vremena u drugo!

Fizičari smatraju da to i nije tako vjerovatno, ali otkriće gravitacijskih valova ukazuje na to da priča o putovanju kroz vrijeme još uvijek nije završena.