Šta je to marketing 'od usta do usta'?
Marketing 'od usta do usta' (word of mouth) zauzima sve značajnije mjesto u komunikacijskim aktivnostima; opća karakteristika masovnog oglašavanja jesu izuzetno visoki troškovi, dok su kod marketinga od usta do usta troškovi mnogo manji.
Marketing 'od usta do usta' prije svega, predstavlja novi pogled na marketing iz posebnog ugla, ukazujući pri tom na bolji i djelotvorniji način stvaranja ukupnih marketinških odnosa kompanije s potrošačima, način koji je adekvatan i svojstven vremenu u kojem živimo. S druge strane, on nema namjeru postati i ostati izolirana marketinška tehnika ili sredstvo jer je on u svojoj biti, ipak, jedna široka marketinška filozofija, zasnovana na konceptima zadovoljstva potrošača, dvosmjernog dijaloga s njima te transparentnoj i otvorenoj komunikaciji, piše media-marketing.com.
Fenomen komunikacije od usta do usta nije nešto što do sada nije bilo poznato, a marketing od usta do usta predstavlja samo način iskorištavanja pozitivnih efekata jednog takvog prirodnog fenomena.
Kako pokrenuti marketing 'od usta do usta'
Odnos sredstava marketinga od usta do usta i tradicionalnih marketinško-komunikacijskih sredstava
CILJEVI. Dok je kod tradicionalnog masovnog ogašavanja ključni cilj stvaranje svijesti o brendu, proizvodu, kompaniji, osobi, osnovni cilj marketinga od usta do usta jeste generiranje komunikacije od usta do usta među grupama i pojedincima kao što su: potrošači, potencijalni kupci, stručnjaci, lideri mišljenja, odnosno generiranje preporuka s ciljem vršenja uticaja radi poduzimanja kupovne akcije.
DJELOTVORNOST. Opće je poznato da je komuniciranje posredstvom mas-medija djelotvorno, prije svega, u širokom dosezanju ciljnih grupa i stvaranju svijesti o proizvodu, usluzi, brendu, kompaniji. S druge strane, marketing od usta do usta je djelotvoran kod kasnijih i kritičnijih faza u procesu kupovnog odlučivanja, odnosno stimuliranja samog akta kupovine. Korijene njegove snage u spomenutoj ključnoj fazi kupovnog procesa treba tražiti u njegovoj naglašenoj persuazivnosti, koja je, pak, rezultat potrošačeve percepcije objektivnosti emitera poruke (neformalan odnos), rezultirajućeg kredibiliteta i povjerenja u izvor informacija, mogućnosti povratne sprege te personalnosti samog odnosa.
TROŠKOVI. Opća karatkertistika masovnog oglašavanja jesu izuzetno visoki troškovi, koji uz ostale uvjete rezultiraju niskom troškovnom učinkovitošću takvih aktivnosti. Kod aktivnosti marketinga od usta do usta troškovi su mnogo manji, skoro zanemarljivi u poređenju s tradicionalnim marketinškim budžetima.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.