Nije 'muževno' biti vegetarijanac
Istraživanje objavljeno nedavno u Journal of Consumer Research je još jedan od dokaza da decenije marketinga ostavljaju ozbiljne posljedice na potrošače, u ovom slučaju muškarce koji se mnogo rjeđe od žena odlučuju na vegetarijanski način ishrane.
Naime, biti vegetarijancem nije macho, odnosno vegetarijanci se smatraju 'slabićima'. Nasilje nad životinjama u mesnoj industriji, zagađenje kojim mesna industrija u ogromnoj mjeri doprinosi, koristi za vlastito zdravlje, ništa to nije važno kao biti macho, čini se.
Stereotip muškarca pored roštilja koji čeka da se njegov polukrvavi biftek ispeče postoji već godinama, a autori istraživanja, sa nekoliko američkih univerziteta, potvrdili su i njegov uticaj na stvarne ljude. Istraživanje je ispitivalo metaforičku vezu između jedenja mesa i muškog identiteta u zapadnjačkoj kulturi.
Putem više testova i eksperimenata, istraživanje je pokazalo da ljudi meso smatraju najviše muškom hranom, odnosno više muškom nego što su to mliječni proizvodi ili povrće. Osim toga, u priči o mesu se pojavljuje više maskulinih riječi, a mesojedi su generalno viđeni kao muževniji od vegetarijanaca.
U zaključku, autori su napisali: "Crveno meso je jako, tradicionalno muško, pravo američko jelo. Soja nije. Zbog soje muškarci sigurno neće odbiti jelo koje vide jednako jakim i moćnim poput sebe samih." Premda su testovi rađeni u Britaniji i SAD, autori navode da se isti stereotipi mogu primijeniti na cijeli zapadni svijet.
Čini se da će organizacije i proizvođači koji propagiraju vegetarijanstvo morati osmisliti novu marketinšku strategiju kako bi jednog dana makar donekle promijenili stav prema mesu kao 'muškoj stvari'.
Vezano:
Nova PETA kampanja: Vegani i seksualno nasilje
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.