Na naslovnicama žene, ali ne sportistkinje

Radiosarajevo.ba
Na naslovnicama žene, ali ne sportistkinje


Sports Illustrated
je poznat po sportskim vijestima i naslovnicama ukrašenim zgodnim manekenkama u kupaćim kostimima, a istraživanje rađeno na Univerzitetu Louisville otkrilo je da ovom američkom časopisu manjka sportistkinja.

Istraživanje je obuhvatilo sve brojeve Sports Illustrated objavljene od 2000. do 2011. godine. Otkriveno je da se od 716 brojeva samo na 35 naslovnica našla sportistkinja, a samo 11 među njima nisu bile bjelkinje. S druge strane, naslovnicama časopisa ne fali žena na naslovnicama, ali se gotovo isključivo radi o manekenkama odjevenim samo u kupaći kostim.


Serena Williams na naslovnici

Prema riječima autora i autorica istraživanja, procenat sportistkinja na naslovnici ovog časopisa, 4,9 posto, može se uporediti sa dijelom prostora koji je u medijima bio velikodušno posvećen ženama u svijetu sporta tokom osamdesetih godina, premda se od tada štošta promijenilo u položaju žena u sportu. Štaviše, sportistkinje su zauzimale više naslovnica između 1954. i 1965. godine, nego od 2000. do 2011.

Sports Illustrated je pokušao dati veći prostor sportistkinjama, predstavivši svoje izdanje namijenjeno njima, ali je ovaj pokušaj bio poslovni promašaj i list je propao nakon samo 20 mjeseci.

Na tih 35 naslovnica na kojima je Sports Illustrated odlučio predstaviti žene u sportu, na 17 naslovnica one dijele prostor sa nekim svojim muškim kolegom, najčešće predstavljaju tradicionalno shvaćene ženske sportove ili su prikazane kao seksualni objekti.

Pacific Standard navodi da Sports Illustrated nikako nije usamljen u svojoj diskriminaciji profesionalki u oblasti kojom se bavi. Na naslovnicama magazina Rolling Stone žene su pretežno prikazane kao seksualni objekti.


Lindsey Vonn na naslovnici

Jonetta Weber, autorica istraživanja, smatra da je važno kako i koliko popularni časopisi predstavljaju žene na svojim naslovnicama, budući da se mladim generacijama šalju kontradiktorne poruke.

„Ohrabrujemo mlade žene da se bave sportom, ali ih ne predstavljamo u medijima kao jednako važne. A ako naša djeca ne mogu vidjeti sliku snažne, nezavisne žene – ne samo u sportu nego u različitim područjima – ovo šalje snažnu poruku čemu mogu težiti.“, kaže ona za Huffington Post.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije