Izbačen iz aviona zbog seksističkog komentara
Stereotipno razmišljanje poput onog da žene ne znaju voziti automobil, jednog je putnika brazilske aviokompanije Trip Airlines krajem maja koštalo leta. Gospodinu je, naime, zasmetalo što će avionom u kojem se našao pilotirati žena, pa ga je pilotkinja uputila – van.
Putnik je naglas izrekao svoje komentare: „Neko me trebao unaprijed obavijestiti da je pilot žena. Ne želim letjeti ako žena pilotira“, pa mu se želja i ostvarila. Pilotkinja ga je izbacila iz aviona, te je uz pratnju policije ispraćen sa aerodroma Belo Horizonte. Zbog ovog događaja avion je poletio sat vremena kasnije.
S odlukom brazilske pilotkinje složila se i njena kompanije, Trip Airlines, potvrdivši da ni u budućnosti neće dozvoljavati omalovažavanje svojih zaposlenica. Ovo, nažalost, nije bio prvi slučaj da se pojedini putnici ne osjećaju sigurnima zato što pilotira žena, ali slični komentari najčešće donesu više neugodnosti samom putniku nego pilotkinji i posadi.
Zašto nema više pilotkinja?
Prema pisanju BBC-a, od 53.000 članova međunarodne asocijacije pilota danas je tek 5 posto žena, a širom svijeta je tek 450 kapetanica leta. Pa, zašto je udio žena među pilotima tako mali gotovo osamdeset godina nakon što je Helen Richey postala prva pilotkinja komercijalne aviokompanije?
Neki od razloga su izuzetno skupi treninzi putem kojih se postaje pilot, osim ako ne dolazite iz vojne avijacije, gdje su žene tradicionalno rijetke, zatim imperativ odsustvovanja od kuće i porodice koje nekad može trajati i danima, te generalna nezainteresovanost za karijeru pilota jer ona nikad nije bila propagirana kao nešto što žene mogu i trebaju raditi. U Sjedinjenim Državama obuka može koštati i do 100.000 dolara, dok je samo za pripadnike vojske besplatna, a početna plata na regionalnim letovima, gdje novaci počinju, može biti manja od 20.000 dolara godišnje.
Ipak, Amy Laboda, pilotkinja i odgovorna urednica magazina Aviation for Women tvrdi da je danas ženama mnogo lakše postati pilotkinjama.
„Pilotkinje su posljednjih godina napravile ogroman i značajan progres u ovom polju, prvenstveno zato što su sve rjeđi dinosaurusi, muškarci iz struke kojima se ne sviđa ideja da žena upravlja avionom“, izjavila je Laboda za BBC.
Stvarnog razloga zašto žene ne bi trebale biti pilotkinje – nema. Za pilote i pilotkinje nije važna fizička snaga nego fizičko zdravlje. Jedino preostaje dekonstruirati podjelu nekih zanimanja na muška i ženska.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.