Holandski premijer: Zašto na posao idem biciklom?
Holandski premijer Mark Rutte je objasnio zašto na posao dolazi biciklom.
"Nisam vozio biciklo deset godina. U posljednje dvije godine ponovo imam svoje biciklo i kada vremenske prilike to dozvoljavaju, njime dolazim u svoj ured", rekao je za Svjetski ekonomski forum.
Holanđani su poznati po tome što vole biciklizam. Prošle godine u ovoj zemlji je bilo više bicikala nego ljudi: 23 miliona bicikala u odnosu na 17 miliona stanovnika. Više od četvrtine putovanja čine ona biciklom i četvrtina se odnose na odlazak na posao, baš kao što to čini Rutte.
Obrazložio je zašto je to slučaj.
"Holanđani vole biciklizam jer smo mi mala zemlja. Potrebno je doći samo od tačke A do tačke B. Naravno, koristiti automobil je uvijek opcija, ali uvijek morate imati u obziru uticaj na okolinu. Još od kraja 19. stoljeća koristimo bicikl", rekao je premijer Holandije.
Značaj infrastrukture
Ova evropska zemlja je idealna za vožnju dvotočkašem. Ali, u njoj postoji i pažljivo osmišljena infrastruktura koja pogoduje biciklizmu.
Postoji više od 35.000 kilometara biciklističke staze. U gradu Utrechtu se nalazi najveći podzemni parking za bicikla na svijetu.
Pogledajte holandski "autoput" za bicikliste koji povezuje dva grada
I sam Rutte je impresioniran infrastrukturom za bicikliste.
"Bio sam zapanjen koliko postoji saobraćajne signalizacije za bicikliste i koliko imamo biciklističkih staza. To je slučaj više od deset godina. Ne postoje staze samo u gradovima, već i povezuju gradove. Tako da je vrlo sigurno i lako se kretati biciklom, posebno za malu djecu na putu do škole", ukazao je.
Zdravije za ljude i planetu
Prednosti biciklizma su poznate: smanjuje rizik od zdravstvenih problema kao što su dijabetes i kardiovaskularnih oboljenja, te poboljšavaju mentalnom zdravlju.
Studija iz 2015. godine je pokazala da je u Holandiji više od šest hiljada smrtnih slučaja spriječeno svake godine zbog biciklizma. Osim toga, pokazalo se da biciklizam u ovoj državi produžava životni vijek u prosjeku za šest mjeseci.
Godišnje se uštedi 20 miliona dolara (više od 34 miliona maraka).
Biciklizam ima veliki pozitivan uticaj na okoliš: korištenje bicikla umjesto automobila znači smanjenje 150 grama karbon dioksida po jednom kilometru - podaci su holandskog Instituta za analizu saobraćajnih politika.
Rutte je naveo sljedeće:
"Cijeli sistem podstiče ljude da koriste ovu zdravu alternativu", navodi se iz Svjetskog ekonomskog foruma.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.