Građani Beča protiv seksističkih reklama
Veliki broj reklama koje i danas gledamo zasnivaju se na sličnim stereotipima kao nekadašnje otvoreno seksističke reklame koje danas ismijavamo. Muškarci piju pivo, dobacuju za zgodnim ženama i čekaju da kućni poslovi budu urađeni, a žene idu okolo i biraju deterdžente i omekšivače za veš. Osim toga, žensko tijelo je još uvijek glavni instrument prodaje bilo kojeg proizvoda.
U Beču je prije nekoliko dana predstavljena radna grupa protiv ovakvih reklama, koja će pratiti seksističke reklamne poruke, a građani i građanke Beča moći će na namjenskoj stranici ostavljati svoje pritužbe na takve poruke koje primijete na plakatima u gradu ili nekom od medija. Oformljena stručna grupa će nakon toga na osnovu detaljnog kataloga kriterija odlučiti je li neka reklama zaista seksistička i svoju procjenu objaviti na istoj stranici.
"Svakodnevno se susrećemo sa seksističkim prikazima žena. Ovi prikazi formiraju naše predodžbe o ženama i muškarcima. Žene i njihova tijela se pri tom koriste kao seksualni reklamni objekti, rodni stereotipi i klišei se na taj način ojačavaju, a nasilju nad ženama se trivijalizira i pridaje mu se manja važnost. Ove slike se prenose na svakodnevne odnose među spolovima, seksističke reklame stoga nisu pitanje ukusa ili estetike, nego imaju katastrofalne posljedice za cijelo društvo. Naš cilj je stoga da svaka žena u Beču može živjeti sigurno, suvereno i bez svakodnevnog suočavanja sa seksizmom", rekla je prilikom predstavljanja nove radne skupine bečka gradska zastupnica za ženska pitanja, Sandra Frauenberger.
Slične radne grupe postoje već i u Salzburgu te Grazu u saradnji s kojim je Beč i izradio svoj katalog kriterija, a tri grada zajedno zahtijevaju i zakonsko uvođenje zabrane ovakvih reklamnih poruka, budući da je to zapravo jedini način njihovog trajnog suzbijanja.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.