Epic fail: Spot kojim se žene pozivaju u polje nauke
Spot Evropske komisije koji za cilj ima popularizovanje prirodnih nauka među ženama, koje su na tom polju još uvijek rijetkost, najbolji je dokaz koliko su stereotipi teško pobjediva stvar i koliko su moćni čak i ondje gdje bi trebali biti centri njihove razgradnje.
Naime, promotivni spot Evropske komisije više liči na još jednu identičnu reklamu za bilo koji kozmetički preparat namijenjen ženama koje, pretpostavka je, po cijele dane rade isključivo na poboljšanju svog izgleda. Spot prikazuje tri superzgodne žene, sređene od glave do pete, kako na visokim potpeticama zavode mladog naučnika, koji ih potom uvodi u polje na kojem su muškarci „na svom“, polje nauke.
Zašto su žene manjina među inženjerima?
Da stvar bude gora, sve je obojeno u boju djevojčica – roze boju, jer da bi nauka bila „ženska stvar“, moramo je, valjda, obojiti u roze. Reditelj, producent i cijeli tim važnih ljudi koji su spot odobrili, zaboravili su na nekoliko detalja: polje prirodnih nauka nije nikakav modni ili kozmetički hit, još manje modna pista, a mali broj žena u prirodnim naukama rezultat je višedecenijskih društvenih uticaja i oponašanja nametnutih uloga, a ne pretpostavke da su naučnice – ružne i neugledne.
Barbie programerka nije podsticajna za djevojčice
Javna osuda spota Evropske komisije bila je toliko žestoka da je on povučen nakon samo jednog dana emitovanja. Na hiljade gledalaca i gledateljica spot su ocijenili seksističkim, uvredljivim i u potpunosti promašenim.
Na upite da li je spot pokušaj parodije, glasnogovnik Evropske komisije je rekao da ova institucija zapravo „ne koristi ironiju i parodiju“ u svojim kampanjama. Parodija je, pak, došla sa druge strane.
Ipak, sporni video nije jedino što kampanja nudi, a drugi njeni programi mogu se naći ovdje.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.