Da li je u BiH hrana sigurna?

Radiosarajevo.ba
Da li je u BiH hrana sigurna?

Sigurnost hrane za ljudsku ishranu nema kompromisa. Potrebno je učiniti maksimalan napor da bi se spasili ljudski životi, izjavio je Feni ombudsmen za prava potrošača BiH Dragan Doko u povodu slučajeva trovanja bakterijom E. coli koja u Njemačkoj dobija oblik epidemije.

U posljednjih nekoliko mjeseci zabilježeni su brojni slučajevi trovanja hranom, nažalost, i sa smrtnim posljedicama. Doko kaže da ovo otvara mnoga pitanja koja do danas ostaju bez odgovora. Najteža situacija je u Njemačkoj u slučaju trovanja bakterijom E. coli koja poprima oblike epidemije a da do danas nije otkriven izvor zaraze koji se i dalje širi.

- Umirujuće je to što po posljednjim informacijama epidemija ipak jenjava, ali se proširila i na druge države. U takvoj situaciji ostaje nejasno kakvu poruku poslati potrošačima jer se do sada pokazalo da sumnja na krastavac i klice soje nisu uzročnik zaraze bakterijom koja izaziva smrtne posljedice, rekao je Doko.

Osim klasičnih preporuka tipa "perite često ruke, perite voće i povrće i kupujte domaće", on navodi da nema jasnijih uputa kako se preventivno zaštititi od moguće zaraze.

Naglašava da sigurnost hrane za ljudsku ishranu nema kompromisa. Potrebno je učiniti maksimalan napor da bi se spasili ljudski životi. "Potrošači u BiH za sada imaju manje razloga za oprez u ovom slučaju jer niti kod nas niti u susjedstvu nije zabilježen nijedan slučaj zaraze. To ne znači da institucije neće poduzimati odgovarajuće aktivnosti u smjeru dodatnih mjera kada je rizik uvećan. Ovo se prije svega odnosi na sve institucije zadužene za brigu o ljudskom zdravlju i zdravlju biljaka i životinja", kazao je Doko.

Jednako tako, smatra on, potrebno je pojačati mjere nadzora nad uvozom, inspekcijski nadzor i mjere monitoringa u objektima i institucijama koje se bave proizvodnjom, preradom, skladištenjem i prometom proizvoda za ljudsku ishranu.

S istom pažnjom potrebno je voditi računa da se objavljivanjem neprovjerenih informacija ne nanosi šteta proizvođačima određenih proizvoda koji su mogući izvori zaraze. Potrošači su jako osjetljivi na takve informacije i brzo reagiraju odustajanjem od konzumiranja tih proizvoda.

Nakon svake epidemije koju izazove hrana preplašeni potrošači pokušavaju kupovati što zdravije i sigurnije namirnice, no stručnjaci upozoravaju da na kvalitetnu prehranu treba misliti svaki dan.

Neke od uputa u ovom slučaju su da je obavezno prati ruke prije jela i prije pripremanja namirnica. Voda mora biti čista. Namirnice treba dobro skuhati ili prepeći, a one koje se jedu sirove - temeljito oprati
 
Osoba koja barata s hranom mora biti zdrava. Koristiti svježu hranu iz vlastitog podneblja - najbolja je formula zdravog i jeftinog obroka.
 
Organske namirnice su skuplje, ali je velika njihova dobrobit za zdravlje ljudi. Važno je slušati svoje tijelo i razumjeti svoj metabolizam, umjereno jesti te redovito vježbati. - Zdrava hrana kao takva ne postoji, postoji samo zdravstveno ispravna hrana, a prehrana, da bi imala pozitivne učinke na naše zdravlje, treba biti prije svega odgovarajuća, kaže Doko.

A takvu pravilnu ili odgovarajuću prehranu definiraju zapravo samo dvije riječi: raznovrsnost i prava mjera.

- Ukratko, možemo jesti sve, ali umjereno. I još jedno važno načelo kojeg bi se trebalo držati jest da organizam želi i treba hranu svog podneblja. Važno načelo pravilne prehrane jest i da se svaki obrok priprema ex tempore, što znači da je svjež i pripremljen uoči konzumacije te da nema podgrijavanja, rekao je ombudsmen.
 
Kada neko ima probavne smetnje ili druge simptome koje može povezati s hranom, svakako treba odmah reagirati i obratiti se liječniku. 

- Postoji i mnogo drugih mehanizama i kontrola koje nas štite, od uzgoja hrane pa do trenutka kada hrana stigne na naš stol tzv. sljedivost hrane od njive do stola. No i pored svega navedenog događaju se incidenti. I situacija s E. coli u Njemačkoj je samo jedan incident. Činjenica je da se dnevno konzumiraju milijarde obroka bez velikih problema po zdravlje ljudi, rekao je Feni ombudsmen za zaštitu potrošača BiH Dragan Doko.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije