Astronomi otkrili novu klasu zvijezda

Astronomi otkrili novu klasu zvijezda

Otkrićem intrigantnog skupa zvijezda lociranih na oko 7.000 svjetlosnih godina od Zemlje, astronomi su imenovali novu klasu zvijezda koje imaju "pulsirajući" sjaj, saopćio je u srijedu Evropski južni opservatorij (ESO).

Do ovog otkrića se došlo nakon sedam godina strpljivog mjerenja 3.000 zvijezda u skupu koji se naziva NGC 3766, a koji se nalazi u sazviježđu Kentaura.

Neočekivano je što je 36 zvijezda imalo male promjene u svojim prividnim magnitudama.

Prividna magnituda zvijezde, planeta ili drugog nebeskog tijela je mjera njegova prividna sjaja, tj. količine svjetlosti koja do nas dopire od objekta.

Stotinu puta manje sjajan objekt ima prividnu magnitudu za jedan veću.

Sjaj je varirao za samo oko 0.1 posto, a promjene su se događale u vremenskim periodima od dva do 20 sati.

Astronomi već duže vremena znaju za varijable odnosno "pulsirajuće" zvijezde čiji se sjaj mijenja u skladu s energetskim strujanjima iz same zvijezde.

Međutim, ove novo otkrivene zvijezde ne spadaju niti u jednu kategoriju varijabilnih zvijezda. Smatra se da su one toplije i sjajnije od našeg Sunca. Stvorene su prije oko 20 miliona godina, javio je AFP.

''Samo otkriće ove nove klase zvijezda predstavlja novi izazov za astrofizičare'', rekla je Sophie Saesen iz ženevskog opservatorija.

''Trenutni teoretski modeli predviđaju da njihov svjetlost ne bi nikako smjela periodično varirati, tako da su naši trenutni napori fokusirani na razumijevanje ponašanja ove vrste zvijezde'', dodala je ona.