Upozorenje psihologa za Labubu: "Iza igračke koja je zaludila svijet krije se duboka simbolika"

0
Radiosarajevo.ba
Upozorenje psihologa za Labubu: "Iza igračke koja je zaludila svijet krije se duboka simbolika"
Foto: X / Labubu

Pahuljaste, neobične i na momente čak i pomalo neugledne, Labubu lutke postale su svjetski fenomen. Iako se na prvi pogled čine kao još jedna u nizu dječijih igračaka, one su osvojile ne samo djecu, već i ogroman broj odraslih koji u njima pronalaze nešto više – osjećaj sigurnosti, identiteta i unutrašnje smirenosti.

Njihova sveprisutnost i nagla popularnost pokrenule su pitanje: šta stoji iza te opsesije?

Odgovor nudi klinička psihologinja dr. Tracy King, koja upozorava da su ove lutkice "duboko simbolične" i da njihova privlačnost mnogo govori o psihološkom stanju savremenog društva, posebno mladih.

Dubravko Barbarić za Radiosarajevo.ba: Želja nam je da se vratimo u Skenderiju, ali...

Dubravko Barbarić za Radiosarajevo.ba: Želja nam je da se vratimo u Skenderiju, ali...

Prema dr. King, rast popularnosti kolekcionarskih figurica poput Labubu lutki predstavlja direktan psihološki odgovor na emocionalnu klimu u kojoj odrasta Generacija Z. U svijetu koji je sve više haotičan, nepredvidiv i pun nesigurnosti, ovi mali predmeti nude ono što je postalo rijetkost – osjećaj kontrole, utjehe i pripadnosti.

Labubu groznica

"Na površini, te lutke su simpatične i maštovite. Ali s psihološke strane, one nude kratkotrajne, ali važne trenutke utjehe i samoizražavanja u nesigurnom svijetu", objašnjava dr. King za magazin Tyla.

Labubu
Labubu
Foto: X: Labubu

Ona pravi jasnu razliku između generacija: dok su prethodne generacije imale jasne životne puteve, s očekivanim napretkom kroz obrazovanje i karijeru, Generacija Z suočena je s izazovima nalik na igru escape room - stalno mijenjajuća pravila, nejasni ciljevi i osjećaj da se snalaziš bez uputa. U takvom kontekstu, posjedovanje nečega konkretnog, nečega što je "samo tvoje", postaje oblik stabilnosti.

Za razliku od ranijih generacija koje su u dvadesetim godinama života ulagale u nekretnine ili velike životne ciljeve, današnji mladi radije ulažu u ono što im donosi zadovoljstvo sada i odmah. Dr. King ističe da to nije neodgovorno ponašanje, već prilagođavanje realnosti.

Umjesto sigurnosti - utjeha

"Generacija Z odrasla je uz internet i društvene mreže, gdje se identitet pažljivo gradi i oblikuje. Svjedočili su globalnim krizama poput pandemije, ekonomske nestabilnosti i klimatskih prijetnji – zbog čega im se tradicionalni ciljevi čine sve nedostižnijima", kaže ona.

U takvom svijetu, pažnja se usmjerava na male stvari koje donose osjećaj smisla i radosti: "mekane utjehe", sitne radosti i kupovine koje se poklapaju s vlastitim identitetom. Vizualna estetika danas je postala način komunikacije, a lutke poput Labubu proizvoda brenda Pop Mart pretvorile su se u sredstvo izražavanja emocija, stila i pripadnosti.

Za mnoge, kupovina Labubu lutke budi nostalgiju, vraća ih u djetinjstvo i nudi emocionalnu sigurnost.

"Ove igračke aktiviraju osjećaje nježnosti, nostalgije i sigurnosti - ono što možda nije bilo prisutno u ranijim fazama života. One su konkretan alat u radu na unutarnjem djetetu", objašnjava psihologinja.

Dr. King ne vjeruje da će ovaj trend brzo nestati.

"Sve dok društvo ostaje fragmentirano, kompetitivno i emocionalno iscrpljujuće, ljudi će tražiti male, simbolične izvore zadovoljstva", poručuje.

Labubu
Foto: X: Labubu

Upozorenje se, naglašava, ne odnosi na same igračke, već na ono što njihova popularnost otkriva. To nije uzrok problema, već simptom.

"Kultura sitnica odgovor je na hronični stres, izgaranje i osjećaj usamljenosti. To nije površan trend, već duboka psihološka reakcija na zahtjeve savremenog života", zaključuje dr. King.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije