Spriječila brojne malverzacije: Neobična baka u borbi protiv prevaranata na Internetu

0
Radiosarajevo.ba
Spriječila brojne malverzacije: Neobična baka u borbi protiv prevaranata na Internetu
Foto: Collage / Baka Daisy nije obična baka

Na prvi pogled, Daisy izgleda kao vaša stereotipna baka: voli pletenje i pričanje o svojoj porodici, ima mačku po imenu Fluffy, tehnološki je nesposobna i ima dovoljno vremena da se bavi čime god želi.

Ali kopajte malo dublje i otkrit ćete da je izuzetno tehnički osposobljena, s nekoliko lukavih trikova u rukavu.

To je zato što je Daisy konverzacijski bot za razgovor s umjetnom inteligencijom koji je kreirala britanska kompanija za mobilnu telefoniju O2 kako bi pomogla u borbi protiv prevara navodeći telefonske prevarante da pomisle da razgovaraju sa stvarnom osobom.

Bravo, zmaju: Kolašinac se nakon povrede vratio na teren i postigao gol u Ligi prvaka

Bravo, zmaju: Kolašinac se nakon povrede vratio na teren i postigao gol u Ligi prvaka

Njen debi ranije ovog mjeseca naglašava kako se AI koristi i pozitivno i negativno kada su u pitanju online prevare.

Prema Global Anti-Scam Alliance, lobističkoj grupi, potrošači širom svijeta izgubili su više od 1 milijardu dolara zbog online prevara prošle godine. Rekordni gubitak od 12,5 milijardi dolara (oko 24 milijarde KM) od internetskih prevara prijavljen je FBI-u 2023. godine, navodi biro u izvještaju u martu, 2024. godine.

Daisyna misija je, prema O2, "razgovarati s prevarantima i gubiti što je više moguće vremena na ljudski neuredan razgovor kako bi ih držao podalje od stvarnih ljudi". Njena taktika je držala "brojne prevarante na pozivima po 40 minuta", rekla je kompanija u saopštenju koje je objavila Daisy ranije ovog mjeseca.

"S obzirom na to da prevaranti upravljaju pozivnim centrima s punim radnim vremenom posebno za ciljanje Britanaca, pozivamo sve da ostanu na oprezu", komentirao je Murray Mackenzie, direktor za prevare Virgin Media O2.

Prošle godine Virgin Media O2, šira telekomunikacijska grupa, blokirala je više od 250 miliona funti (315 miliona dolara) u sumnjivim lažnim transakcijama, što je, kako kažu, jednako zaustavljanju jedne svake dvije minute.

Koristeći prilagođeni model velikog jezika, Daisy može voditi autonomne razgovore sa prevarantima u realnom vremenu. Iako ne presreće nijedan poziv, ona ima više vlastitih telefonskih brojeva na kojima je O2 radio da dođu u promet na internetu. Razvijen u partnerstvu sa londonskom reklamnom agencijom VCCP, Daisyin glas je napravljen po uzoru na baku člana osoblja.

"Iako svako može biti žrtva prevare, kriminalne grupe za prevare često ciljaju na starije osobe, pa smo se oslanjali na vlastite predrasude prevaranta kako bismo stvorili AI baku zasnovanu na stvarnom rođaku zaposlenika VCCP-a", navodi agencija u zasebnom saopštenju.

"Tokom mnogo sati prevarnih poziva ispričala je krivudave priče o svojoj porodici, naširoko pričala o svojoj strasti za pletenjem i dala lažne lične podatke, uključujući izmišljene bankovne podatke."

Daisy, u međuvremenu, ima "sve vrijeme svijeta".

U stvari, ona ima toliko vremena na raspolaganju da se u videu koji otkriva njen lik može čuti jedan ogorčeni prevarant kako viče: "Prošlo je skoro sat vremena!" preko telefona.

Drugi prevarant joj kaže: "Mislim da tvoja profesija smeta ljudima."

Njen odgovor? "Samo pokušavam da malo pričam."

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije